Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - doc

#31
Generell diskussion / SV: HTP
21 januari 2011, 09:27
precis ::)
#32
Generell diskussion / SV: HTP
20 januari 2011, 21:23
 >:D har kd blockerat djävulen
#33
Generell diskussion / SV: HTP
20 januari 2011, 21:22
 :xmas :pol: flag racesmile :chef Beer Beer >:D :'( Fan bör vara 9:onde gubben men det funkar inte
#34
Generell diskussion / SV: HTP
20 januari 2011, 21:20


















Jag försöker få till en gubbe med två horn och en klöv >:D men möjligen har FIA blockerat honom. Testar grannen :'( :-* >:D :-\ :-X :-[ :P ::) ??? 8) :o :( >:( ;D :D ;) :)











J
#35
Generell diskussion / SV: HTP
20 januari 2011, 21:15
kul med lite liv i luckan, men jag jobbar mest för att bli >:D av med statusen som newbie >:D >:D
#36
Generell diskussion / SV: HTP
20 januari 2011, 21:13
Nu börjar det likna något.
Men det är inte Ordförande Mao vi kastar oss över. Se det hellre som ett stöd från oss gräsrötter. Det bästa argument man kan komma med är ju att ett sånt här beslut kan jag inte komma hem med, med livet i behåll. Inget lock på utan tryck från gräsrötterna
#37
Generell diskussion / SV: HTP
20 januari 2011, 00:27
Alltså, minst 10 års hållbarhet enligt seriösa tester, och troligen ännu längre. Test utförd av Autoliv, a major FIA-approved crash and equipment test laboratory. Egentligen skulle jag vilja klistra in hela artikeln här men följ länken, läs och begrunda
#38
Generell diskussion / SV: HTP
19 januari 2011, 21:57
Jag vet att FIA inte är någon demokratisk organisation. Dock behöver vi inte acceptera att vara slaktoffer. I andra föreningar skulle man aldrig acceptera att frågan om avgifter för olika mer eller mindre nödvändiga tjänster först avgörs av höga vederbörande och sedan levereras med devisen härefter rätten och packen eder. Vi kan till exempel ifrågasätta tidsbegränsningar för htp-handlingar. När det gäller säkerheten är det kanske en annan sak. Dock unf+drar jag varför en fia-klassad stol inte skall klara mer än 5 års användare. Oftast handlar det om max 20 till 30 timmar per år. Det
vore välgörande om vi fick redovisat varför en fia-handling måste förnyas efter 5 år. Det är väl inte bara sådana avgifter som går till fias kassa utan också avgifter till förbundet för att köra tävling som måste vara godkänd av SBF och vid internationella race även till FIA. Har vi inte representanter som på vår bekostnad deltar i arbetet nere i Paris?? Jag menar 8inte att kritisera det arbete som styrelsen så förtjänstfull utför men att sätta lite tryck från oss gräsrötter
#39
Generell diskussion / SV: HTP
19 januari 2011, 14:30
Vi kanske skulle starta en facebookgrupp vi som protesterar mot roffarna i FIA
#40
Generell diskussion / SV: HTP
19 januari 2011, 12:02
Ja Edwin dags att sätta ner foten. Tyvärr har klubben under alla år varit mesig utan gräns. Det är för sören vi som betalar verksamheten både i FIA och bilsportförbundet. Jag har en känsla av att det finns en hel del som inte vill stöta sig med höga vederbörande. Dags att ändra på detta annars har vi snart kostnader som i F1
#41
Forumet / Hemsidan / SV: Konstig Layout
18 januari 2011, 23:33
Hej Webmaster Henrik. Klockan på forumet går ju fel. Jag postade ett inlägg 2330 och det fick tiden 1228. Jag trodde först att det var en timme fel alltså sommartid men jag ser att klockan kör 24-timmarsvisning. Det spelar ju mindre roll men kan man fixa detta eller är det wordpress som gör fel Hälsningar Doc
#42
Generell diskussion / SV: HTP
18 januari 2011, 23:28
Sorry Pelle Bra länge sedan var i Anderstorp bägge racen. Först frigång sedan vägning utan att jag fick sitta i men det gick bra ändå. Kul att några fler än Lindman skriver här. Förlåt Bosse inte illa ment
#43
Teknik / SV: Mäta spårvidd
18 januari 2011, 15:59
Jo men tyvärr inget tennisspel på lunchen då mitt d-a knä inte pallar ännu men snart hoppas jag
#44
Teknik / SV: Mäta spårvidd
18 januari 2011, 14:48
Nu leder jag över frank med 2 inlägg
#45
Teknik / SV: Mäta spårvidd
18 januari 2011, 14:46
Mätning av spårvidd eller track kanske inte spelar så stor roll. Vad jag undrar har man koll över test-retest variationer. Om man mäter på däcken så torde variationen bli stor då däcksida eller slitbana ju knappast är perfekta ned till millimeternivå. Även fälgar har ju en tendens att vara lite skeva. Detta nollställer man när man gör framvagnsinställningar. I klubbens beskrivning av historisk racing är det ju inte alls viktigt att vinna. Varför kontrollmäta man då alltid de tre första bilarna. Sedan mäter man ju olika saker vid varje tävling. Om man alltid är bland de tre första får man så småningom allting mät. Däremot mäts ju egentligen ingenting då man gör HTP, utan föraren är alltid ansvarig för att bilen stämmer. För att vara trogen mot klubbens inställning till tävling med historiska bilar borde man slumpvis välja ut någon bil i varje heat för kontroll.
Man kan uppenbarligen klara sig med ganska grova avvikelser. För många år sedan kom en volvoåkare till old timer med en modifierad topp. Ungefär som de gamla Ford downdraft. Nya hål borrade i toppen snett uppifrån och där monterade original SU. Tyvärr höll inte bilen, möjligen av andra skäl men han kom igenom besiktningen med öppen motorhuv.
Nå till slut eftersom vi som förare är ansvariga för att bilen är korrekt vill jag nu veta hur exakt skall jag mäta hemma för att kolla att min bil inte har för stor spårvidd eller vad ni nu vill mäta. Det som står i min klassningshandling är inte track utan spårvidd. Skall jag mjöla verkstadsgolvet o mäta eller mäta däcksida till däcksida eller slitbanans inre begränsning till andra sidans yttre? Om jag bara får beskrivet metoderna skall jag hemma göra mätserier på 10 individuella och redovisa statistiken här