Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - doc

#61
Tävlingar / SV: Masters series
17 februari 2010, 09:46
Citat från: Tulka skrivet 15 februari 2010, 18:38
Jo,jag glömde; kör du med 5,5" fälgar Doc,eller är det bara skryt?

Lennart ;)
Sorry 4.5 tum förståss :-[
#62
Tävlingar / SV: Masters series
15 februari 2010, 16:37
Hej
1098 har aldrig suttit i någon koja utan 1071 var motorn i de första cooper s. Sebastian har kört med en sådan koja. Man hänger inte med med 970. Denna bil har samma homologerade vikt som 1275. Min blågula koja startade som en 970 säsongen 65. Dock med 1275-motor. Troligen använde man en 970-bil till tävlingsbil då alla som köpte cooper s ville ha den större motorn. Lars Fritz och jag körde 1993 tror jag det var i Europa i lilla klassen. Vi vann den första tävlingen på Paul Ricard för bl a Dahleman och Longman. När dom sedan sate i 1070-morot hängde vi inte alls med. På vissa banor är en 1070 som får väga 580 kg mot 1275:s 620 lika snabba som 1300-bilarna. Det märkliga är dock att 1070 har smalare spårvidd med samma 5.5 hjul så man får fixa med nav och fälgar för att inte bli diskad. På 70-talet körde comfort i 1150-klassen med 3 mm överdimension och jag tror att en sådan motor skulle vara optimal med borr slag 73/68.5 om jag inte minns fel. racesmile
#63
Teknik / SV: Regler handbroms
25 maj 2009, 15:55
Hej vad jag förstår måste bilen ha 2 av varandra oberoende bromssystem vilket innebär att på bilar med enkrets fungerar handbromsen som system 2
#64
Teknik / SV: Miljöregler
11 februari 2009, 06:52
hear, hear >:(
#65
Generell diskussion / Bromsbänk
09 februari 2009, 14:28
Hej alla racingvänner.
Då jag flyttade till Skåne förra året passade jag på att ta med mig en bromsbänk av modell schenk. Det är en virvelströmsbroms som kommer ifrån Volvo i Holland och togs ned där då man la ner. Jag har komplett utrustning med styrning etc. Jag har även dokumentation. Jag börjar nu inse att tiden inte räcker till för att få igång bänken. Finns det någon som har intresse av att få igång bänken och kan tänka sig att hjälpa till så att vi får igång den så hör av er till mig via mail. Bänken finns nu i min maskinhall i närheten av Flyinge.
Hälsningar Ulf L