Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Flat-out-Frank

#1
Citat från: Patrik Åström skrivet 11 april 2016, 20:28
Hej, kul att du anmält dig. Alla uppgifter om tävlingen samt hur du ska betala hittar du i inbjudan. Gå till RHKs hemsida och klicka på tävlingar så hittar du all info där.
Info on hur mycket och vart man skall betala anmälningsavgiften finns ej. Inbjudan finns heller inte.. :-(
#2
Generell diskussion / MiniSpares besök??
23 november 2018, 12:05
Hej. Om någon inom snar framtid tänkt besöka MiniSpares, hör av er till mig. Behöver hjälp med transport av 4 st 10-tums fälgar.  Mot betalning, förstås...
#3
Nå´n som vet var man köper startnummer på vit, rund bakgrund??
#4
Generell diskussion / SV: Dunlop Racing 2017
13 november 2016, 08:11
Hur går det med beställning? Måste ha nya till 2017...Och för 2016 var jag sent ute och hade ett litet helvete...Fick till sist av HP Tyres...Har du Prova med dem?
#5
Generell diskussion / SV: Dunlop Racing 2017
23 oktober 2016, 12:37
Hej Per
Behöver 4 st. 5.00 L-10 till Cooper S.
- vart levereras däcken?
- har du ett pris att ge mig innan du gör beställningen?
Hälsningar
Frank Edwinsson edwinsson@tele2.se telefon 0708954451
#6
Tävlingar / Re: Swedish oldtimer racing
16 mars 2016, 03:20
Personligen prioriterar jag RHK framför vilken som helst annan arrangör i Sverige. Jag är rädd för att andra arrangörer kan minska deltagandet för RHK. Så många historiska tävlingsbilar finns inte I Sverige. Jag minns fortfarande HTCC - försöket för några år sedan. Jag körde heller inte där...Av samma orsak. Man kan ha mycket synpunkter på RHK, men till syven och sist får man ta det onda med det goda! Utan RHK får historisk racing I Sverige det svårt.
#7
Teknik / Re: Hybrid - Hansskydd 2014??
20 juni 2014, 00:34
Fick enkäten från SBF till min epost. Nu tror SBF att dom löser sitt regelhattande  med en APP !!!! God natt! Jag kunde ha väntat flera år med att köpa hybrid. I mellantiden blir den liggande, dammig och blir mindre värd för varje år pga av tidsbegränsning på utrustningen. Men det är ju såklart in SBF.s problem....
#8
Teknik / Re: Hybrid - Hansskydd 2014??
27 maj 2014, 09:23
Tack för det uttömmande svaret. Jag undrar verkligen vad SBF håller på med. Först skulle det vara obligatoriskt 2013, men sedan blen det fritt för detta år. Sedan skulle det vara obligatoriskt 2014. Nu är detta ochså hävt. Vad vill SBF?
Och så får man en enkät från SBF om personlig säkerhet, och att SBF skall utveckla en APP för detta!!!  Vore det inte bättre om de istället slutade och hatta runt med regelverket och bestämde sig för hur de vill ha det? En APP löser inte problemet med att SBF tydligen inte kan bestämma sig, och ändrar sig år efter år...
#9
Teknik / Hybrid - Hansskydd 2014??
26 maj 2014, 18:32
Är det dispens från Hansskydd och/eller Hybrid även 2014?? Någon som kan upplysa mig?
#10
Har diskuterat med SWIFTUNE om att leverera "enhanced" drevsats till våra 3-synclådor, så vi slipper hållas med de rätt mediokra delarna som i allafall jag har köpt hos diverse leverantörer i England. I England, Frankrike, Tyskland, US är det ingen efterfrågan på topkvalitativt rakskuret till 3-sync, eftersom alla kör med dog-box. Det är väl i stort endast i Sverige, kanske i viss mån Danmark och Norge som vi enlighet med App K fortfarande harvar med 3-sync. Swift har intressenter i bl. a Italien (!) som ochså efterfrågar bra 3-sync. Totalt behövs minst 30 bindande beställningar. Om vi i Sverige (Norge, Danmark, Finland) kunde få ihop ett antal beställningar, så gör SWIFT/QUAIFE en "one off" serie. Kostnaden ligger på ca £600.  Hör av dig till mig (edwinsson@tele2.se), om du är intressent, och i så fall till hur många drevsatser. Leverans i god tid till nästa säsong.
#11
Teknik / SV: Mäta spårvidd
27 april 2012, 21:55
Man ska inte mäta spårvidd på en björn som sover. Den kan bli förbannad.
#12
Pähr
Har svårt att följa ditt resonemang: ... är det egentligen upp till varje deltagare att bedömma hur mycket eller lite han eller hon vill eller kan lägga in som insats för att kunna utöva historiskracing.
Det må vara så att du själv kan bestämma hur du vill hur mycket din racing får kosta. Bara att gratulera. Men, i verkligheten är det är oerhört få förunnat, att kunna lägga på racing vad de vill. Tro´t om du vill. Verkligheten är, att för de flesta finns det ett absolut max vad de klarar att lägga på racing. Viljan är fet inget fel på. Därför måste det vara en av styrelsens viktigaste uppgifter att kontrollera/påverka och gå emot allehanda tokerier som vi utsätts för. HTP-kostnader, nya regler för utrustning, banhyror, anmälningsavgifter eller vad det månne vara, allt ting som intet har att göra med föreningens ekonomi, utan med medlemmarnas ekonomi! När vanliga medlemmar inte har råd längre, ja då blir det bara en ytterst liten och exklusiv grupp kvar i RHK. Inget särskild attraktivt scenario, tycker jag. Vore intressant att höra om Framtidsgruppen kommer fram till nå´t, (innan Framtiden har blivit historia, får man hoppas...    ;)
#13
Tävlingar / SV: Falkenberg Classic 2011
23 augusti 2011, 13:13
Så här står det på RHK.s första sida (hemsidan):
"Heatindelningen i Falkenberg blir att CT65 över 1000cc kör för sig och GT/GTS-65 för sig. se mer i den officiella inbjudan."

I verkligenheten är heaten nu igen utskrivna för
a. Std/GT/GTS -65 under 1300cc
b. Std/GT/GTS-65 över 1300cc

Hur skall vi ha det nu?
??? ??? ???
#14
Tävlingar / SV: Velodromloppet 2011
22 juni 2011, 10:14
Hemsidans race rapport från Velodromloppet i all ära. Men den största bedriften glömdes bort: Två helt fantastiska unga damer, Kajsa Lehto och Pernilla Herzberg debuterade i vars sin Cooper 970 S på ett sätt som ger mersmak. Se upp gubbar! Snart laddar dom om! Vi har all anledning att uppmuntra dessa nykomlingar och ge dem den uppmärksamhet de förtjänar!! racesmile racesmile
#15
Det är väl stor risk att vi måste köra med "dom" över 1300... Å andra sidan är det chans att jaga Cortinor. Det var ett tag sedan..  ;D