Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - Björn Otterberg

#1
Vi planerar att alla i Formel Ford 1600-heatet vid tävlingen i Falkenberg samlas för grillning och prisutdelning på lördagkvällen.
Var och en tar med att grilla och tillbehör. Tid och plats bestämmer vi under lördagen, det beror på väder och tidsschema.
Icke tävlande FF1600-team är också välkomna
Björn o. Henry.     :chef :Y:
#2
Generell diskussion / RUTFLAGGAN
17 februari 2009, 15:16
Några kommentarer till Janne Tromarks referat i senaste Rutflaggan från mötet hos SBF.
Mötet var det andra efter mötet i Anderstorp i somras, och tillkom på initiativ från Kåge Schildt, Henry Andersson och Björn Otterberg. Med på mötet var också Janne Tromark, Joakim Hultgren och del av tiden Hans Hillebrink.
Mötet handlade bland annat om kritiken på hur införandet av HTP:n har hanterats, och om hur vi ska kunna få med historiska nationella klasser t.ex. Formel 4.
Angående HTP:n så har SBF senare per brev meddelat:  ..........det är alltid lätt att vara efterklok och veta hur vi skulle gjort men med facit i hand skulle vi säkert kunnat välja annorlunda sätt att införa densamma.......  (brevet finns på classicformula.se under Downloads)
Vi anser därmed att denna punkt är utagerad.
Angående Formel 4 så gjorde Kåge klart att frågan hanteras av SBF inte RHK.
Det för oss nya, som Joakim Hultgren informerade om, angående kritiken mot HTP:n, att chassinumret inte längre är angivet, är delvis fel.
Chassinumret finns inte i bilägarens exemplar men det finns i SBF:s original. Han visade också några exempel. Detta lovade vi informera om.
Övriga för- och nackdelar är vi sedan tidigare fullt på det klara med.
Med rätt information och positivt tänkande så blir nog allt bättre.
Hälsningar
Björn Otterberg och Henry Andersson

  ps. läs gärna senaste Appendix K på FIA:s hemsida punkt 1.2 och 1.4. ds