Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Stenis

#16
Nu är jag inte nån marknadsföringsexpert  och kan såklart inte svara på varför nisses bilverkstad ska sponsra mig men man kan ju börja med att tillåta sponsorer på bilarna iaf. Vad är nackdelen med det? Kan väl knappast finnas några!
#17
Kanske man kan ha klassponsor där ett företag kan sponsra en klass istället för hela cupen? Blir nog inte lika ekonomiskt jobbigt för klassponsorn plus att det blir mer personligt. Om rhk ger tillstånd så skulle man ju kunna marknadsföra det som på superstar tiden där klassponsorns företagsnamn är namnet på cupen. Ett till exempel är nascar som är experter på det här. Nascar sprint cup som kör på goodyear däck och sunoco bränsle. Företagen syns överallt därborta. Här får man en liten yta övanför tävlingsnumret att ha sponsordekaler på. Fia eller sbf borde årminstone tillåta att man får ha sponsorer på bakskärmarna iaf. För som det är nu så förstår jag att det inte lönar sig att sponsra historic racing då man knappt syns som sponsor!

Edit: Det kanske är så att det är upp till RHK att bestämma hur mycket sponsorexponering bilarna får ha eller om dem måste rätta sig till Appendix k? Nån som vet?
#18
Forumet / Hemsidan / SV: Ny hemsida!
29 november 2013, 15:19
Kanske lägga ihop "börja" och "klasser" sidorna till en historia sida där man kan läsa om rhks historia fram till idag och hur man kan börja om man är intresserad. Lägga artiklarna och fotona från deltävlingarna direkt på förstasidan istället så får man bort ett par sidor till samt får en "uppdatering" om det senaste när man kommer in på sidan direkt. Lägga till en arkiv sida där alla nyheter som är 1år eller äldre hamnar så förstasidan är kort, ren och uppdaterad. Ta bort gästboken. Bara massa spam och löst folk som skriver där ändå. Det finns väl inget som hindrar dem att registrera sig på forumet?
#19
Det finns folk som gör mindre produktioner för några tusenlappar! "indieproduktion". Man måste hitta en eller flera med intresset för film och motor. Skulle man kunna producera ihop en halvtimmes/timmes inslag skulle man säkert kunna sälja den till svt eller nån annan kanal eller få dem att visa den gratis, eller om det skiter sig så kan man ju alltid ladda upp den på hemsidan som för övrigt behöver moderniseras!
#20
Teknik / SV: Ljudnivåer
14 oktober 2013, 16:26
Ang dragracing så tror jag att ljudet är under så kort tid så dem har fritt ljud.
#21
Citat från: Pelle Svensson skrivet 11 oktober 2013, 07:12
Gott ljud eller oljud är i mycket en upplevelse fråga. Det vi (de flesta av oss) upplever som underbar musik upplevs i dag av merparten av landets invånare som oljud. Ska vi kunna fortsätta med våran hobby så är det nog bara att vi anpassa oss. Historisk racing har redan en del undantag från miljökrav. Att tro att vi skulle få undantag vad det ljudnivån är nog att ha en hel del övertro på RHK,s styrelse. Problemet är inte bara vad SBF tillsammans med Naturvårdsverket har bestämt. Vilken ljudnivån  som gäller på respektive bana hanteras och bestäms av respektive länsstyrelse där banan ligger. De nivåer som gäller där kör över SBF,s regler om nivån är lägre.
Ljudet är inte enbart ett problem för Sverige, SBF och RHK. Mer och mer kommer kraven även internationellt. På "Ringen" så har man numera sex stycken bullerhelger och en F1 helg. F1 helgen har fri nivå, bullerhelgerna har max.125 db och övriga vardagar och helger har 96 db. Som ni säkert läst så ligger nu Ringens nordslinga illa till för ytterligare verksamhet. Det beror mycket på ljudnivån.
Stenis: Med icke problem menar jag att vi inom RHK har lyckats anpassa oss till den nivå som gäller i Sverige.

Jag menar motorsporten som helhet och inte enbart RHKs evenemang. Om RHK tillsammans med andra klubbar, serier (Racing, Dragracing, Rally, m.m.) och utövare av sporten kan visa sitt missnöje gemensamt så ger det mer effekt. Om alla står enade, vilket jag tror vi är i ljudfrågan så är det enklare att få till förändringar.
#22
Att ljudfrågan är ett "icke problem" kan inte jag hålla med om. Jag anser att motorsporten blir överkörd totalt av miljöfolk och pappersvändare som inte ens är aktiva inom sporten. Ljudet hör till sporten. Det är charmen. Motorsport är en sport som vilken annan sport. Varför ska den särbehandlas? Det finns många evenemang som har högre ljudnivå under längre tider än motorsport.
#23
Ändringar mellan 1963/1964.

"The exterior featured a more sculpted look which was actually designed to make the car more aerodynamic for NASCAR. The formal-roof "boxtop" style was replaced by a slanted-roof design for all non-wagon or convertible models, including sedans"

Källa: Wikipedia
#24
Tävlingar / SV: Resultatlistor
16 september 2013, 11:29
Citat från: Patrik skrivet 15 september 2013, 15:36
Listor finns på www.raceresults.se

Tack. Men saknar fortfarande knutstorp
#25
Tävlingar / SV: Resultatlistor
15 september 2013, 15:22
Citat från: Kjell Nordberg skrivet 12 juli 2013, 16:01
Citat från: RHK Forum Admin skrivet 12 juli 2013, 15:53
Hej
Det är arrangören som styr över om resultaten hamnar på Amigo, resultat service eller My Laps etc

Jag får resultaten från tävlingarna via racefoto som ändå samlas på dom och det är de listor som tävlingssekretariatet har den aktuella tävlingen.
För Knutstorp har jag inte hunnit lägga ut dom än då min dator kraschat igen. Tror jag hinner få ordning på det i helgen.

Henrik
Aha, så  nu vet jag det också. Jag frågar och frågar för som ny finns det hur mkt som helst att inte veta.   :-[

Kommer det upp några resultatlistor?
#26
Generell diskussion / SV: historisk racing USA
15 februari 2013, 13:21
Enklast är att hitta en person som tycker det är kul med filmning/redigering/motorsport som kan gå runt på deltävlingen(arna) och filma, kanske göra några intervjuver och samtidigt upprätta en server där dem som filmar med ombordkameror får ladda upp sitt eget filmade matrial som denna personen kan använda i redigeringen av sin film. Då kan personen koncentrera sig på att jobba på filmen istället för att behöva lägga tid på att samla in matrial och hantera massa kameror mellan heaten m.m.

Ska denna person jobba gratis med denna film?
Ska filmen säljas?
Vem tar vinsten?

Om nån ska jobba gratis blir det för slappt och svårt att hålla deadline och brukar rinna ut i sanden eller bli klart när det redan är gammalt och inaktuellt. Av egen erfarenhet.
Vem vill att nån annan tjänar pengar på din ombordfilm som du har skickat in? Man måste bestämma vart vinsten tar vägen och att alla är ok med det innan man drar igång.
#27
Tävlingar / SV: Velodromloppet 2013
10 januari 2013, 13:27
Gratis inträde för alla med tidstypiska kläder?  ;)
#28
Teknik / SV: Fönsternät?
06 november 2012, 09:32
Frågan är ju om man får ha nät istället för ruta. inte åka runt med både lexanrutor med nät på insidan. Det är ju helt onödigt då båda har samma funktion! Jag har fortfarande inte hittat nått om detta i reglerna.
#30
Citat från: CAPRI52 skrivet 30 oktober 2012, 15:27
Hej!
Hur skulle modellen se ut för ex.vis CT 72-81?
MVH Arne Björklund

Jag har tänkt samma tankar jag med då jag ser denna klass och 66-71 som mest intressant personligen. Det som strular till det där är att det är så många volymklasser.