Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Nytt upplägg kring tävlingarnas forumtrådar

Startat av David Hagman, 03 maj 2014, 13:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

David Hagman

Hej allesammans,

Jag har tagit över rollen som administratör över det här forumet.

Min första tanke var att skapa en enskild tråd för respektive tävling i RHK-cupen 2014.
Personligen anser jag nämligen att det blivit något förvirrrande tidigare med flera trådar som berört i stort sett samma diskussionsfrågor.

Om ingen misstycker testar vi tills vidare att ha totalt fem trådar som vi diskuterar tävlingarna i. Jag anser att det underlättar både för mig som administrerar och oss som diskuterar. Känslan är att det kommer bli en mer levande diskussion och att det dessutom blir lättare att navigera i den djungel som forumet kan vara. Jag har "klistrat fast" racetrådarna så de alltid kommer finnas längst upp i under kategorin "Tävlingar" på forumet.

Om någon har några frågor eller åsikter går det alldeles utmärkt att pm:a eller maila mig dessa.

Hälsningar,

David Hagman


weiter

Hej David,

Bli inte irriterad men jag tycker personligen att forumet var bättre förr men det får stå för mig. Sedan önskar jag att debatten på forumet blir lite mer saklig och i mer positiv anda. Tycker att det är en massa "kärringgnäll" framför allt på Pelle Svensson vilket inte för klubben framåt. Idéer och förslag skall fram sakligt men inte i form av gnäll.

Anders

Pelle Svensson

#2
Det är lugnt Anders, jag får ut mycket positiv också men kanske inte så mycket på forumet.
Att skriva till organisatörerna av Monaco Historic race och presentera sig som ordförande i RHK gav full utdelning. 8st VIP biljetter till mej och resekompisarna blev resultatet, på torsdag åker vi dit, så lite bra är det att vara ordförande ibland :-)

Henrik H

David, slå ihop de gamla inläggen om respektive tävling så all info om respektive tävling finns på ett ställe.




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

weiter


Mr Mustang

Grattis Ryds Pelle till VIP biljetterna, det är Du väl värd. Tyvärr åker inte jag och Musse till MC i år, vi är hemma och putsar på nya race Mussen  racesmile
Ha så trevligt på Stars & Bars och håll koll på Matte Mek  Beer   Vi ses på Velodromen. Hälsningar Chrille
Mr Ralt

David Hagman

Citat från: weiter skrivet 03 maj 2014, 16:36
Hej David,

Bli inte irriterad men jag tycker personligen att forumet var bättre förr men det får stå för mig. Sedan önskar jag att debatten på forumet blir lite mer saklig och i mer positiv anda. Tycker att det är en massa "kärringgnäll" framför allt på Pelle Svensson vilket inte för klubben framåt. Idéer och förslag skall fram sakligt men inte i form av gnäll.

Anders

Jag blir absolut inte irriterad, men du får gärna förklara vad som var bättre förr. Personligen tycker jag det är krångligt när det finns flera trådar om samma tävling.

Sakligheten håller jag med om men det är ju också upp till alla medlemmar att arbeta med.

Bo Lindman

Kul att du tar på dig rollen som administratör David! Samtidigt tycker jag det är läge att tacka Henrik för den tid och energi han lagt ned på forum och hemsida genom åren.
Tycker det är bra med mer samlade trådar om tävlingarna. Bättre överskådlighet känns det spontant.

Ett förslag till ny flik i forumet är: "Historia". Finns ju spridda skurar av trådar som behandlar racing från förr. Tycker det vore trevligt om dessa kunde samlas under en egen rubrik. Kan ju också husera frågor om hur det verkligen var förr. Kanske då inte enbart tekniska frågor föranledda av appendix-k tolkningar om huruvida någon verkligen använde tvärgängad pysmutter på en Simca Aronde 1957, eller om Hansa Goliat hade ventanverikonvektor i en internationell tävling.
Frhoppningsvis finns i alla fall ett litet intresse av de historiska sammanhangen även i våra kretsar? För jag hoppas ju att det inte bara handlar om tävling med gamla bilar där det historiska intresset inte enbart avgränsas till  en tekniskt betingad  App-K efterlevnad?
Idag är det ju helt och hållet andra källor och forum som gäller om man vill förkovra sig vidare inom racinghistorien. Är det bara jag som kan tycka att detta möjligen känns lite motsägelsefullt i en klubb som heter Racerhistoriska klubben?
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Lars Runo Tillback

Jag håller med. Tycker också att man skulle inkludera "Hall of Fame" för historiska förare (varav en hel del fortfarande är aktiva)!

David Hagman

Bra idéer. Ska se över att skapa en ny kategori av typ "Historia".

Henrik ska ha ett stort tack. Det är ett stort, stort jobb han har lagt ner.

Jag skulle ha slagit ihop de nuvarande 2014-trådarna om jag inte ansåg att de flesta inläggen i exempelvis Knutstorp-tråden behandlade avsaknaden av information, snarare än tävlingen i sig. Den typen av inlägg gör sig nog bäst i ett eget utrymme just nu. Vill heller inte lyfta ur specifika inlägg ur sin kontext. Ska dock fundera vidare kring det.

Fortsätt ge förslag på vad mer som kan göras med forumet.
Vill även gärna ha mer respons på idén att ha en respektive tråd för varje race.

fyrtiotalist.com

#10
Citat från: David Hagman skrivet 04 maj 2014, 18:09
Vill även gärna ha mer respons på idén att ha en respektive tråd för varje race.
Bra idé som jag gärna uppmuntrar med glada tillrop. :) Ju mer renodlad en tråd är, desto mer konkret torde innehållet bli vilket gör att det är både lättare att hitta och att följa diskussionen.