Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

RHK-cupen 2014 - Deltävling 1 - Knutstorp Revival

Startat av David Hagman, 27 mars 2014, 16:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

allo

 Beer
Och jag känner mig nöjd med ert svar.
Med vänlig hälsning,
Bengt

allo

Ju mer jag tänker på de så är jag nog inte nöjd med svaret som var bra från David men mer svävande från Pelle.
Så frågan är är jag garanterad att köra ?
Tänk nu på att denna tävling ligger med i RHK serien
Med vänlig hälsning,
Bengt

David Hagman

Jag ska ju tillägga att jag inte har någon regelmässig grund för mitt påstående, utan att det enbart är min personliga åsikt. På måndag ska tävlingens ledningsgrupp ha möte på Knutstorp - jag är säker på att det kommer ett svar efter det och att detta utlåtande sedan skulle kunna blir praxis för situationer av den här typen.

I nuläget är 35 stycken bilar anmälda till heat 9 så det finns fortfarande en plats innan denna reservdiskussion på allvar skulle bli relevant i praktiken. Heat 6 och Heat 7 är "överbokade" så där är frågan mer relevant.

På tal om det har John Gertsen avanmält sig från Heat 7. Med andra ord är nu 42 ekipage anmälda där.

Bo Lindman

Jag tycker principen att man kvalar i sin egen klass och kategori är den som ovillkorligen måste gälla, när man som i historisk racing har att sammanföra bilar med väsentligt olika prestanda i samma heat. I annat fall är det ju ingen som helst mening för alla de med en långsammare och äldre bil att anmäla sig till de historiska tävlingarna. Då riskerar vi en situation där vi får betydligt mer enehanda startfält och den av publik och media uppskattade variationen och mångfalden i startfältet uteblir. Vinnarbilarna är ju i regel är av max 2-3 olika märken och modeller, oavsett heat och kategori. Hoppas arrangörer och arbetsgrupper har ett bredare strategiskt synsättet som krävs för att historisk racing ska fortsätta vara historisk racing och inte reduceras till racing med gamla bilar.

I grunden är detta förvisso ett positivt problem med stora startfält, men möjligen förvånar det mig i varje fall aningen att man tydligen inte redan initialt haft en plan och idé för hur ska hantera utmaningen att sammanföra två länders populära historiska serier i ett evenemang där man själv hoppats på över 300 deltagare.
Tror det blir bra för alla till slut ändå. Inkörningsproblem hör till nya event, man får ju tillfälle att lära och skaffa erfarenhet nu.
Personligen tror jag ett event med Knutstorp Revivals profil och ambitionen hade tjänat på att vara stand alone från både svenska och danska klubbracingserier och i likhet med sin förebild vara en exklusiv och eftertraktat "one off" att årligen delta i.   
Hur som helst det är med stor tillförsikt och förväntan jag ser fram emot att besöka Knutstorp Revival! racesmile
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

allo


96%sprite

Hej
Vet någon vad det blev för svar från ledningsgruppen angående hur man gör med de överfulla heaten. Vad jag ser i Gt -65 klarar det sig, men det verkar lite rörigt och jag vill gärna ha ett klart besked innan jag kör ner.

Pelle Svensson

Som ni kan se nedan så ser det ut som om de allra flesta kan köra.
Heat 1 har 15st anmälda  inga problem
Heat 2 har 26st anmälda  inga problem
Heat 3 och 4 slås samman i ett heat och har då 21st anmälda  inga problem
Heat 5 utgår och ersätts av uppvisningskörning av samma bilar
Heat 6 har 36st anmälda  och 1st reserv. Reserven kan vara med och träna på Fredagen och på Lördagens tidsträning. Skulle det mot förmodan inte falla bort någon, så att reserven inte får plats inom de 36 som får köra återbetalar arrangören 2.500:- till honom.
Heat 7 har 36st anmälda  och 5st reserver. Reserverna kan vara med och träna på Fredagen och på Lördagens tidsträning. Skulle det inte falla bort någon eller några, så att reserverna inte får plats inom de 36 som får köra återbetalar arrangören 2.500:- till dem. Reserverna går in i heatet efter anmälningstid (först anmäld-först in som ersättare)
Heat 8 har 35st anmälda  inga problem
Heat 9 har 36st anmälda  inga problem
Heat 10 har 33st anmälda  inga problem
Heat 11 har 36st anmälda  och 1st reserv. Reserven kan vara med och träna på Fredagen och på Lördagens tidsträning. Skulle det mot förmodan inte falla bort någon, så att reserven inte får plats inom de 36 som får köra återbetalar arrangören 2.500:- till honom.

Anmälningslista

Heat 1 - För 1,6-liters Formula Ford-bilar av en typ som tävlade mellan 1967-1990, samt 1-liters Formula 3, 1964-1970
inklusive HMS Danish Masters F-2

1. Hans Nordén, Lotus 61
9. Viktor Ljungdahl, Van Diemen RF89
15. Keld Topholm, Alexis Mk15
22. Kjell Nordberg, Royale RP16A
23. Björn Otterberg, Merlyn Mk20A
31. Ib Rasmussen, Corami
37. Henry Andersson, Van Diemen RF79
41. Carsten Steffensen, Royale RP24
42. Søren Iskov Jensen, Reynard 89F
44. Hans Roth, Tiga FF77
51. Jørn Bolding, Lotus 51
57. Dan Lindblom, Van Diemen RF84
66. Ulf Bergers, Reynard 83F
70. Tom Rotsman, Tecno
116. Ole Holst Pedersen, Crossle 16F


Heat 2 - För Formula Vee av en typ som tävlade mellan 1965-1982 samt Formula Junior, 1958-1960
inklusive HMS Danish Masters F-1

1. Johan Lund, Hansen Mk6
6. Hasse Jerkerfot, Hansen Mk6
11. Stefan Nilsson/Paulina Nilsson, Kaimann
22. Henrik Mathiasson, FinnVau
26. Martin Gyllander, Hansen Mk5
39. Björn Paulson, Hansen Mk6B
44. Suzanne Qvist/Glenn Kellerson, Karolin
61. Christer Abrahamson, Beach Car
62. Rune Nilsson, Hallberg Special
63. Tommy Bencsik, Hallberg Special
64. Kjell Frodin, Dolling
65. Ronny Bogen-Jensen, Beach Car
66. Anders Bertilsson, RPB
68. Nikolaj Leed, Beach Car
70. Åke Persson, RPB
76. Jerker Vinberg, Dolling
80. Olle Green, RPB
82. Lars Jansen, Elva-BMC 100
83. John Øhlers, RPB
85. Axel Madsen, BMVee
86. Nils-Åke Gustafsson, Hansen Mk2
88. Per-Åke Beijersten, RPB
92. Bo Pettersson, Veemax
93. Pierre Eklund, BMVee
94. Stefan Persson, Kaimann
97. Lars Ohlsson, Austro Vau


Heat 3 - För 2-liters F2, F3, Formula Ford och Formula Opel Lotus, 1,6-liters Formula 3 samt tvåsitsiga racersportvagnar av en typ som tävlade innan 1990
inklusive HMS Danish Masters F-3

2. Leif Jørgensen, Reynard SF84
4. Marcus Söderholm, Ralt RT30
5. Carsten Andersen, Reynard-Toyota 903
7. Dan Johansson, Opel Lotus
10. Bo Brøndum, Opel Lotus
17. Martin Bøjstrup, Opel Lotus
27. Thomas Mullin, Pilbeam
41. Ole Holst, Brabham BT41
43. Ivan Andersen, Opel Lotus
61. Johnny Olsson, Reynard 863
69. Björn Johansson, Ralt RT3
78. Sonny Johansson, Reynard 883-Alfa Romeo
88. Tomas Otterberg, Van Diemen RF81
89. Nikolaj Maarslet Madsen, Reynard SF87
812. Torgny Johansson, March-Hart 812

Tvåsitsiga racersportvagnar
3. Jörgen Larsson, Lola T492
44. Kåre Minnbergh, Tiga SC79
59. Lars Vegas Johansson, Tiga SC81
66. Ulf Doc Lindberg, Tiga SC78
82. Jan Hellberg, Shrike P15
96. Thomas Forslund, Tiga SC84


Heat 6 - För Standardvagnar under 1 liter av en typ som tävlade mellan 1947 och 1965

1. Peter Kumlin, Austin A35
3. Per Hågeman, DKW Junior
4. Anders Johansson, Saab 93B
6. Karl-Gustaf Rundberg, Saab 96
8. Hans Eklund, Saab GT750 Super
9. Jan Christians, Austin A40
10. Alf Påhlsson, DKW AU 1000 S
15. Claes Aggestig, Austin A40
19. Peter Nylén, Saab 96
21. Patric Bjurhovd, DKW F12
22. Dan Henningsson, Opel Kadett
25. Lars Göransson, NSU Prinz 1000
26. Lennart Nilsson, Saab 96 Sport
27. Magnus Rehbinder, Morris Mini Cooper 970S
28. Krister Wigren, Saab 96 Sport
30. Christer Olsson, Saab 96
34. Anders Jensen, Saab 96 Sport
36. Lars-Erik Danielsson, Saab 96 Sport
39. Lars Davidsson, Morris Mini Cooper 970S
40. Per Skårner, Austin Mini Cooper 970S
41. Tommy Jagerwall, BMC Mini Cooper 970S
42. Roland Svensson, DKW F12
43. Per Ola Persson, Saab 96
46. Staffan Runius, Fiat Abarth 1000 Berlina
47. Anders Uddenfeldt, Morris Mini Cooper 998
48. Kari Lehto, Austin Mini Cooper 970S
49. Yngve Gustavsson, Morris Mini Cooper 970S
50. Reinhold Daubner, Fiat Abarth 1000 Berlina
51. Bo Severinsson, Renault R8 Gordini
54. Bruno Helgesson, Austin Mini Cooper 970S
55. Anne Grete Dahl, Austin Mini Cooper 970S
57. Mikael Mohlin, Saab 96 Sport
62. Ulf Svensson, Saab 96 Sport
66. Anders Hansen, Opel Kadett
68. Gorm Nørgaard, Fiat 850 Coupé
74. Hans von Hirsch, BMW 700

(Res 1) 58. Sam Bernhardsson, BMC Mini Cooper 998


Heat 7 - För Standard- och GT-vagnar över 1,3 liter av en typ som tävlade mellan 1966 och 1971
inklusive HMS Danish Masters 71-3, 71-4 och 71-5

1. Staffan Borgström, Porsche 911 S/T
2. Hans von Hirsch, Volvo P1800
3. Klaus Bodilsen, Ford Escort RS1600
4. Jens Juel Jeppesen, Ford Escort RS1600
7. Wåge Sörman, Volvo P1800
9. Frank Andersen, Porsche 911 S/T
13. Per Leth Sørensen, Datsun 240 Z
15. Johnny Willadsen, BMW 2002 Ti
16. Benny Jens Rasmussen, Ford Escort RS1600
18. Hans Frisk, Ford Escort TC
19. Poul-Erik Dam Larsen, Ford Escort TC
23. Uffe Yring-Nielsen, Ford Escort TC
24. Roland Falkenbäck, Alfa Romeo 1750 GTV
26. Rikard Hasselblad, BMW 2002 Ti
29. Søren P. Christensen, Ford Escort RS1600
30. Robert Petersson, Alfa Romeo 1750 GTAm
32. Lennart Bengtsson, BMW 2002 ti
37. Lars Krokstedt, Volvo Amazon 122S
39. Tage Johansson, Volvo Amazon 122S
41. Charlotte Engell Jeppesen, Ford Escort TC
43. Christian Erhard, Volvo 142
44. Bengt Qvist, Volvo PV 544 Sport
46. Olle Victorin, Porsche 911 S/T
49. Andris Nolendorfs, Porsche 911
57. Mats Nilsson, Volvo 142
68. Pekka Nyström, Chevrolet Camaro Z28
72. Michael Kort Kristensen, Ford Escort RS1600
76. Jørgen Krogh, Renault Alpine A110
81. Fredrik S. Hermelin, Volvo P1800
88. Kaj Dahlbacka, Citroën DS21
95. Mads Leth Sørensen, Datsun 240 Z
96. Christian Nordal, Ford Mustang HT
99. Brian Stoltze, Ford Mustang HT
121. Heini Svendsen, BMW 2002 Ti
142. Jonas Karlsson, Volvo 142
289. Henrik Hansen, Ford Mustang HT

(Res 1) 71. Anders Agfors, Alfa Romeo Giulia Sprint GT Veloce
(Res 2) 40. Håkan Piehl, Volvo 142
(Res 3) 17. Ola Åkesson, Ford Escort RS1600
(Res 4) 31. Andreas Nilsson, Ford Escort RS1600
(Res 5) 83. Kai Hedberg, Opel Kadett Rallye


Heat 8 - För Standardvagnar av en typ som tävlade mellan 1947 och 1965
inklusive HMS Danish Masters 65-1, 65-2, 65-3 och 65-4

3. Niels Christoffersen, MG Midget
13. Martin Borch-Christensen, MG B Roadster
16. Finn Ørum Christensen, Volvo PV544
22. Jan Mac Larsen, Volvo Amazon 122S
24. Tord Jersler, Austin Mini Cooper S
38. Jan-Olof Paulson, Austin Mini Cooper S
40. Stig Bjerring, Ford-Lotus Cortina Mk1
42. Per Skårner, Morris Mini Cooper S
43. Uffe Madsen, MG B Roadster
44. Bengt Bengtzon, BMC Mini Cooper S
47. Lennart Henjer, Morris Mini Cooper S
48. Hans Söderholm, Morris Mini Cooper S
49. Bengt Carlsson, Morris Mini Cooper S
50. Palle Iskau, Ford Cortina GT
51. Verner Nielsen, Alfa Romeo Giulia Ti Super
53. Jan Gunleik Kilen, Austin Mini Cooper S
56. Martin Berner, Ford-Lotus Cortina Mk1
61. Kenneth Rydh, Ford Cortina GT
68. Gorm Nørgaard, Fiat 850 Coupé
71. Anders Hylén, Volvo Amazon 122S
71. Oscar Davidsen Siesbye, Ford-Lotus Cortina Mk1
75. Claus Møller, Ford Cortina GT
76. Lars Leed, Volvo Amazon 122S
77. Daniel Frodin, Morris Mini Cooper S
78. Nikolaj Leed, Volvo Amazon 122S
79. Gert Marchmann, Volvo Amazon 121
84. Nikolaj Mortensen, MG Midget
86. Hans Christian Hempler, MG B Roadster
89. Mark Juelshøj, Morris Mini Cooper S
95. Herluf Jensen, Alfa Romeo Giulia Ti Super
99. Frank Högman, Ford Falcon Sprint
100. Lars Esselius, Ford Falcon Sprint
131. Carsten Warnich, Morris Mini Cooper S
289. Henrik Fuglede Nielsen, Ford Falcon Sprint
911. Christian Seland, Ford Falcon Sprint


Heat 9 - För GT-vagnar av en typ som tävlade mellan 1947 och 1965
inklusive HMS Danish Masters 65-5

2. Anders Lotsengård, Austin-Healey 3000
3. Elmon Larsson, Austin-Healey Sprite Mk II
4. Christer Nilsson, Ginetta G4
5. Johan Solman, Jaguar E-type
6. Claes Andersson, Austin-Healey 3000
7. Lasse Hagman/Michael Royson, Marcos Gullwing GT
11. Fritz Hansen, Chevrolet Corvette Sting Ray
12. Per-Gunnar Johansson, Austin-Healey 3000
14. Roar Eriksen, Austin-Healey 3000
16. Björn Jansson, MG B Roadster
21. Lars Bondesson, Lotus Elan
24. Bengt Allo, MG B Roadster
26. Anders Ek, Lotus Elan
29. Tord Ekegren, Lotus Elan
30. Christian Vølding, Lotus Elan
31. Roger Adamsson, Lotus Elan
31. Rasmus Lokvig, Morgan +4 SS
32. P-Å Forsvall, Lotus Elan
33. Thomas Henrysson, Shelby Daytona Cobra Coupé
34. Per Broberg, Lotus Elan
35. Olof Cederberg, Lotus Elan
47. Anette Rolner, Porsche 911 SWB
52. Palle Birkelund Pedersen, Ginetta G4R
57. Frank Högman, Ford Järbo V8 Ardun
58. Jan Kling, Ford GT40
60. Kennet Persson, Ford GT40
84. Nikolaj Mortensen, Austin-Healey Sebring Sprite Mk I
87. Lars Rolner, Porsche 911 SWB
90. Andreas Rolner, Porsche 911 SWB
92. Flemming Eickhoff, Marcos 1800 GT
95. Jörgen Brynne, Lotus Elite
96. Leif Molin, Austin-Healey Sprite Mk I
96. Christian Rolner, Porsche 911 SWB
97. Emil Larsson, Fairthorpe Electron Mk2
110. Kaj Dahlbacka, Chevrolet Corvette Grand Sport
TBN. Flemming Victor Andersen, Lotus Elan


Heat 10 - För Standard- och GT-vagnar under 1,3 liter av en typ som tävlade mellan 1966 och 1971
inklusive HMS Danish Masters 71-1 och 71-2

1. Kaj Sørensen, Honda S800
2. Conny Abrahamsson, Ford Escort 1300 GT
3. Bo Johansson, Renault 8 Gordini
4. Ronnie Mattsson, Austin Mini Cooper S
5. Sture Danielsson, Ford Escort 1300 GT
8. Uno Johansson, NSU 1200 TT
12. Peter Heuser, Austin Mini Cooper S
14. Søren Duun Andersen, Austin Mini Cooper S
20. Flemming Hansen, Sunbeam Imp
21. Ari Oksala, Ford Escort 1300 GT
31. Gert Jensen, Sunbeam Imp
37. Sten Laursen, Fiat Abarth 1000 TCR
42. Birger Patrick Knutsen, Sunbeam Imp
45. Claus Johansen, Morris Mini Cooper S
53. Lars Skou Larsen, Fiat Abarth 1000 TC
59. Birger Jensen, Fiat Abarth 1000 TC
62. Klaus Fredskilde, Sunbeam Imp
63. Per de Blanck, Morris Mini Cooper S
66. Villy Nielsen, Morris Mini Cooper S
78. Claus Majholt, Ford Escort 1300 GT
80. Steffen Palmberg, Ford Escort 1300 GT
81. Henrik Haase, NSU 1200 TT
82. Kim Terp, Sunbeam Chamois
88. Paw Hansen, Austin Mini 1275 GT
90. Henrik Bruhn, Ford Escort 1300 GT
92. Birger Nielsen, Ford Escort 1300 GT
97. Fredrik Birger "Doc" Knutsen, Hillman Imp Super
105. John Bruun Nielsen, Ford Anglia
110. Ulrich Kristensen, Mini Cooper S
112. Søren Riis Bagger, Morris Mini Cooper S
123. Niels Juul Olsen, Morris Clubman 1275 GT
140. Kenneth Andersen, Fiat Abarth 1000 TC
998. Søren Deutch, Singer Chamois Sport


Heat 11 - För Standard- och GT-vagnar av en typ som tävlade mellan 1972 och 1985
inklusive HMS Danish Masters 76-1 och 76-2

1. Lars Andersen, Porsche 911 RSR
2. Lars Eegholm, Porsche 911 RS
3. Erik Høyer, Ford Escort RS2000 Mk II
4. Benny Jens Rasmussen, Ford Escort RS1600
5. Joakim Söderström, BMW 320
8. Peter Hou Kristensen, Porsche 911 RS
9. Michael Sundin, AMC Javelin
17. Nils Davidsen, Porsche 911 RSR
18. Mads Jensen, Porsche 911 RSR
19. Kaj Rasmussen Porsche 911 RSR
20. Bruno Hjort Hansen, Ford Escort RS2000 Mk II
21. Kenneth Gregers Petersen, Ford Escort RS2000 Mk II
24. Jens Jørgen Ditlevsen, Ford Escort RS1600
26. Rolf Myggan Nilsson, Ford Escort RS1600
28. Anders Berger, Ford Escort RS1600
30. Kim Lundberg Clausen, Porsche 911 RSR
32. Bent Sørensen, Porsche 911 RSR
33. Tomas Hall, Ford Escort RS1600
39. Tommy Kjehr, Ford Escort RS1600
43. Erik Berger, Ford Escort RS1600
44. Morten Rasmussen, Ford Escort RS1600
52. Arne Björklund, Ford Capri 3.0
53. Magnus Paulsson, Ford Capri RS3100
58. Kasper Aaskov, Ford Escort RS2000 Mk I
60. Jakob Teil Hansen, Ford Escort RS2000 Mk II
62. Jonas Bengtsson, Ford Capri RS3100
65. Nisse Schön, Mercedes-Benz 350 SLC
69. Micke Östberg, Chevrolet Camaro SS 427
74. Kim Olesen, BMW 2002 Ti
76. Johan Andersson, Ford Capri RS3100
81. Greger Petersson, Chevrolet Camaro ZL1 SS 427
86. Hannu Ruohorinne, Opel Kadett GT/E
87. Bruno Jensen, Porsche 911 RS
94. Anders Eriksson, Porsche 911 RS
95. Claes Paulsson, Chevrolet Corvette ZL1
97. Lars Rolner, Porsche 911 RSR

(Res 1) TBN. Lars Degel, Porsche 911 RSR

96%sprite

Det var ett bra och klart besked :)

allo

Tack alla ansvariga för ett bra beslut ser fram emot att åka till Knutan men med lite fjärilar i magen.
36 bilar på banan kommer bli en helvetes ringdans.
Det som gäller är att se till att komma iväg först och sedan bara öka.
Någon som har 200 hk över?
Bengt racesmile

Pelle Svensson

Glömde att tacka David, Bruno, Lasse W och Bengt-Åke som gjort allt arbete med att få ihop det hela :-)

fyrtiotalist.com

#25
Ett tack även till dig, Pelle!  :)

Ulf Bergers

Någon som vet hur depåbiljetter, inpasseringkort, parkeringskort etc distribueras?

Ulf
Ulf Bergers

Pelle Svensson

Hej Ulf
Allt sånt hämtar du vi ankomst vid röda "kojan" utanför infartsentren.

fyrtiotalist.com

Citat från: Pelle Svensson skrivet 17 maj 2014, 07:28
Allt sånt hämtar du vi ankomst vid röda "kojan" utanför infartsentren.
Tänk vad det skulle förenkla och framför allt minska köer och väntetider om sånt skickades ut i förväg. ::) Så det finns väl någon väl motiverad anledning för att inte göra det.   :)

Pelle Svensson

Stämmer Kjell. Saker och ting ändras in i det sista, vilket gör att man vill lämna ut instruktioner också in i det sista,för att komma sanningen så nära som möjligt .