Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Fair Race

Startat av Patrik Åström, 09 mars 2017, 14:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik Åström

På förekommen anledning vill jag påminna alla om Bilsportförbundets policy om Fair Race. Fair Race handlar om hur vi medlemmar i SBF ska bete oss mot varandra på och utanför racerbanorna.

Gemensamt för oss alla är att:

Alltid
• Behandla dina medtävlare som du själv bli behandlad!
• Uppmuntra i stället för att kritisera!
• Uppmärksamma det som är bra!
• Granska kritiskt på ett positivt sätt
• Behandla alla lika oavsett kön, ålder, etniskt ursprung, sexuell läggning och funktionsnedsättning
• Respektera andras synpunkter och åsikter
• Respektera motståndare, team-kamrater, funktionärer, tekniker, domare och tävlingsledare

Aldrig
• Mobba
• Ta droger
• Fuska
• Hota
• Tala illa om varandra
• Skylla på enskild medlem eller utskott
• Använda sociala medier för att förtala, mobba, trakassera medlemmar inom SBF.

Ovanstående punkter gäller så väl Före – Under – Efter tävling/arrangemang.

Mer information om Fair Race hittar ni på www.sbf.se.
En föredetting!

Lars Runo Tillback


Bo Lindman

Instämmer med föregående talare, mycket bra att påminna oss om i de stundtals intensiva diskussionerna. racesmile
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Perskarner

På förekommen anledning undrar jag om den angivna "regeln" fungerar som annat än enbart en vägledande instruktion ? Finns det ett åtgärdande inslag från SBF´s sida vid överträdelser? dvs kan man rapporterar till ngn instans. Jag har av medtävlare blivit både anklagad för div kränkande påståenden och kallad för fabulösa (och delvis roande) namn och beskrivningar på sociala medier. Det är givetvis direkt olämpligt, barnsligt och uppseendeväckande att en vuxen människa kan sänka sig till dylika nivåer. Inte direkt till gagn för vår sport. Borde väl finnas ngt forum inom RHK som kan korrigera sådant beteende!? En eloge dock till "författaren" för kreativa och roande epitet. Kom inte och säg att vuxna inte lär sig något genom att läsa serietidningar och spela tv-spel ! Hälsar Överdirektör af Dryghet von Falskhet 
Per S #42

Patrik Åström

Hej Per, du är välkommen att höra av dig direkt till mig så ska jag försöka ta frågan vidare.

Har inte exakt koll på vilka vägar man ska ta. I policyn för fair race står det bara:

"Kontakta din klubb, distrikt eller förbundet
Om du upptäcker något på nätet som du anser inte är lämpligt. Oavsett om det är bilder, inlägg eller kommentarer, så uppmanas du att ta kontakt med den klubb du tillhör, distrikt eller förbundet."
En föredetting!