Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Dunlop däck 2023

Startat av Perskarner, 18 oktober 2022, 08:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Perskarner

Återkommer angående gemensamt inköp av Dunlop-däck (Pre-66) inför nästa års säsong.
Har nu haft ett antal diskussioner och mail-växling med HP Tyres i UK, där vi under många år lagt våra order.
Jag frågade om det nya däck som ska vara FIA-godkänt, och fick ungefär följande svar (översatt och nerkortat):

Hoosier/Continental har tagit fram ett antal storlekar som Dunlop L, som presenterades på Nurburgring i Augusti. De har storlek 15", de övriga storlekarna är ännu inte tillgängliga. Prislistorna vi fått från dem indikerar att dessa blir väldigt dyra. Det minsta däcket blir ca 60£ dyrare än Dunlop, och det största ca 120£ dyrare. Troligen beroende på den dyra USDollarn. Däcken tillverkas av Hoosier i USA.

Så med detta verkar det väl klokt att fortsätta med Dunlop-däcken !

Han skriver vidare att tyvärr har vi sett avsevärda prisökningar till följd av höjda råmaterialpriser, energi och transportkostnader, och priserna har gått upp substansiellt under 2022. Efter lite diskussioner har vi dock kommit fram till att RHK för nästa inköp erhåller -15% (istället för -10% som tidigare), givetvis under förutsättning att vi får ihop en tillräckligt stor order, och han har vidare lovat att hjälpa till ytterligare med transportkostnaderna. Juste hantering från deras sida !

Så alla glada racingentusiaster, dags att fundera på däck till nästa säsong. Jag har redan fått in ett antal preliminära orders, men uppmanar nu alla att inkomma med de preliminära beställningar ni önskar göra. När detta väl är insamlat samlar jag ihop detta och förmedlaar till HP Tyres, och därefter skickar jag ut till var och en av er hur mycket det kommer att kosta. Detta innan vi skickar in en fast order.

Vi behöver agera ganska snabbt, så vi får 2022 års priser, och att leveransen kan ske senast januari 2023. Så skicka in era önskemål till: perskarner@hotmail.com
Ni får gärna snacka runt med era racing-kompisar så att ingen missar erbjudandet. Förra året kom det ett antal "eftersläntare", som vi lyckligvis kunde lösa, men bättre om vi samlas kring en stor order.

Har ni frågor får ni gärna ringa: 0727 412476   
Per S #42

Perskarner

Kort uppdatering från Inköpsavdelningen, underavdelning Däck, på RHK.
Till dags datum har jag fått in önskemål om 127 däck !
Jag kommer nästa vecka skicka över specen av däck för att erhålla priser på dessa !

Återkommer därefter till var och en av er som anmält köpintresse, med preliminär priser, på plats levererade till Sverige. (Preliminärt då valutaväxlingen är en osäkerhetsfaktor).

Om det är fler som sitter och funderar på däck, hör av er snarast !
Per S #42

Boss302

Hej Per,

Tänker börja köra med Mustang 65 i år och behöver däck. Vet dock inte vilken dimension som är tillåten. Vem kan hjälpa så jag kan beställa?

Hälsningar

Pär Åberg


Anders Jensen

Det kan du nog fråga Per om. Han åkte ju Mustang för några år sedan. Telefonnr hittar du i Pers inlägg här ovan.
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"