Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Formel Junior -historia

Startat av L-G Sjöberg, 24 februari 2012, 13:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

L-G Sjöberg

Formel Junior var ju en aktiv klass i Sverige 1960 t o m 1964 och många som kommer ihåg något från den tiden börjar passera bäst-före-datum.  På lediga stunder har jag därför börjat samla all information jag kommer över om FJ-tävlingar i Sverige, svenska FJ-förare och deras bilar.  Stor hjälp har jag haft av Svenharry Åkesson, men det finns säkert många fler som kommer ihåg eller har artiklar, program, etc.  Alla som kan ha något som ni tror intresserar mig får gärna höra av sig till mig, scanna artiklar eller program, skicka mail, etc.

Det jag är intresserad av är:
- Tävlingsreportage (jag har allt från Illustrerad Motorsport men saknar mycket av vad som skrevs i Fart, Racing, Bilsport, Idrottsbladet, Teknikens Värld, Teknik för Alla och lokala tidningar)
- Program (glöm inte isbana och rundbana), resultat och deltagare
- Vilka isbanetävlingar och travbanetävlingar som kördes (bantävlingarna har jag nog redan hyfsad koll på)
- Reportage om FJ-bilar i svensk ägo
- Chassie-nummer på olika FJ-bilar i svensk ägo
- Vem som ägde en viss bil från början och vilka andra ägare den haft
- etc, etc

/Lars-Göran Sjöberg
e-mail:  lars-goran.sjoberg@siemens.com
tel: 070 631 7424