Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

YNGVE GUSTAVSSON

Startat av Tommy J., 24 juni 2012, 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy J.

Som kanske några av er känner till så skedde en beklaglig olycka i depån under fredagen på Velodromloppet. Yngve Gustavsson skulle göra efterlängtad debut i 1000 Cupen med en av Jana och han själv helt nybyggd 970S. Bilen trasslade dock och hjälp skulle komma på lördag. Under fredagen skulle den alltid hjälpsamme Yngve assistera att skjuta igång en FF. Detta bar sig inte bättre än att han snubblade i sina träskor och blev överkörd! På Karlskoga lasarett konstaterade man att han hade flera sprickor i bäcken benet och en söder trasad axel. I början av veckan efter racet blev han överflyttad till Carro och före midsommarhelgen till Lövenströmska i Stockholm. Jag talade med honom i dag och han kände sig bättre och ev. skall han denna vecka få komma hem och fortsätta sin rehabilitering. Jag hälsade från alla RHK´are och jag kommer ha kontakt med honom vilket även Magnus Rebinder RHK kommer att ha. Vidare rapporter kommer. Krya på dig Yngve.

RHK vännen
Tommy Jagerwall #41

Tommy J.

Yngve har just mailat mig om att rehaben går enl. plan och han har fått en återbesökstid. Så nu håller vi tummarna! Dock vill han påpeka att han inte haft träskor utan jumpadojor vid olycks tillfället. Uppgiftslämnaren har kanske dålig syn?
Tommy #41

RCM

Jag råkade se det hela som mekaniker, hadde just släpt i väg sonen och såg hur han försökte springa i gång FF bilen och såg olyckan på nära håll. Det var en ren olyckshändelse och felet som meken gorde var att springa i gång bilen med händerna på störtbägen alltså framför bak hjulet ren okundighet, föraren hadde inta en susning att han snubblade när motorn startade, men stannade i tron att han körde på något när han fick besked att han kört över meken med bak hjulet blev han bestört och ångelsfulld. Jag lyckades få dit räddings folk mm. Jag hoppas att få se både föraren och mekanikern på bana snart. Tänk på detta när ni grejar med formel bilar hjulen är faliga, har själv fått fötterna över körda av både FF och F3 bilar under åren.

Hälsningar

Per Fogelberg

Anders Jensen

Önskar Yngve fortsatt "Krya på dig" och välkommen tillbaks till tusencupen 2013.
Hoppas du tittar på oss på tisdag den 4:e i Kanal Viasat Motor.

Mvh
Anders och resten av "gänget".
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

ynggus

Hej!
Jag vill tacka alla för den omtanke som har kommit mig till del, genom mail, telefon och brev. Tyvärr så går det dåligt med läkningen av axeln, Bäckenet har ändå blivit återställt till 90%, och blir bara bättre och bättre.
Axeln har lite kross skador med lösa bitar som spökar, och nyckelbenet ligger inte rätt. Det har nu gått 10 veckor sedan det hände, jag har varit på återbesök två gånger, nästa gång blir den mitten på oktober.
Om det inte blivit läkt då så skall det göras ingrepp av annat slag.
Kojan är inte heller klar, det är något lurt med maskineriet. Som ni förstår så blir det inget denna säsong heller.
Jag hoppas kunna var återställd till dess att vintersäsongen i Klassiska Rallycupen börjar i januari. Men vi får se.
Än en gång, tack för allt stöd. Yngve.