Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Allmänt

Startat av Pelle Svensson, 28 november 2012, 21:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pelle Svensson

Kul att ni använder er av RHK,s forum, så vi andra också kan läsa vad som händer i klassen,på ett enkelt sätt.
Dessutom så fick jag äran att vara den som skrev här först :-)

Bo Lindman

Riktigt kul att fler klasser i RHK tar chansen att profilera sig på ett tydligt sätt och samtidigt månar om den för varje klass så viktiga sammanhållningen.
Tror att klassen som identitetsbärare är ännu viktigare än heatet man kör i. I FF:s fall, liksom Fvee och tusencupen har man förmånen att klass och heat är desamma.
En annan gemensam nämnare är att man utöver den livsviktiga interna sammanhållningen också är utåtriktade i sin marknadsföring, med bl.a. licenskurser, egna hemsidor och ambitioner att synas i media. Det är så vi får fler och nya medlemmar och aktiva i RHK. Annars är ju risken att vi bara blir äldre och äldre, inte fler.
Ett problem över tiden  har ju annars varit att nyrekrytering i en klass annars oftast medfört att en annan RHK-klass förlorar en förare.
Vill påstå att Fvee och Tusencupen nog är ett bra facit på att det går att göra annorlunda, därför tycker jag detta är helt rätt och mycket kul! Önskar FF all lycka till i sin friska nysatsning. precis vad svensk historisk racing behöver!
Så får vi hoppas att övriga klasser också, var och en på sitt sätt hittar motsvarande sätt att bidra till att RHK åter får i en högre växel, när det kommer till nyrekrytering och tillväxt.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Iskov

FF1600,
Så bliver jeg første udlænding, som skriver ! Til Jeres orientering følger vi også med fra den anden side af Øresund. Jeg købte i efteråret Torben Skjernbys Van Diemen 1987 # 87 . Tænker at beholde min gamle Van Diemen 1979 # 54. Vi ses næste år!
Søren Iskov Jensen
Nr. 54 - FF1600- Van Diemen79
Soren Iskov Jensen -HMS

Magnus

Kan bara hålla med Bossse! Måste säga att 1000Cupen och Formel Vee är ett fint föredömme för alla klasser inom RHK om man vill ha en klass sammanhållning och bli fler. I mitt fall när det gäller Formel Ford var att skapa en fin plattform för dom som gillar Formel Ford. Nu har vi egen hemsida med info om klassen, förare presentation, lite ff historia, teknisk info. och ett marknadsförings underlag för att marknadsföra klassen med samt även prova på möjligheter och licenskurser. Förhoppningsvis ska det leda till att fler vill köra Formel Ford med oss andra i RHK Cupen.  racesmile   www.formulafordclassic.se

Pelle Svensson

Hej Kjell
Ber om ursäkt om jag inte skakat din hand och presenterat mej för dej.
Jag sitter sedan tre år tillbaka som ordförande i klubben. I min tidigare profil så stod det "Ordförande" men efter att ha haft det i två år och fått en hög med konstiga mail så ändrade jag det.
Jag hoppas att vi lär känna varandra mera personligt under kommande säsong.