Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

HJÄLM & HANS 2013

Startat av Tommy J., 16 november 2012, 16:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Per H.

A propås felskrivningar och utelämnanden:  Jag råkade för ett antal år sedan lyssna till en FIA-advokat och han berättade att han hade läxar upp den Historiska kommisionen (tror jag att det var) : "Jag vet precis hur ni vill att det skall vara .... men så har ni inte skrivit ..... OCH DET ÄR DET SOM ÄR SKRIVET SOM GÄLLER". Så OM det nu skulle vara att det var fel att Racing-appx K bilar skulle behandlas olika Rally appx K vad beträffar 5-årsregeln för bälten och stolar, så är det ju av vikt att detta rättas till NU, och inte fem i tolv, (eller senare).
Det kanske inte direkt gäller Historiska bilar, men för ett antal år sedan så var jag och såg på STCC, och uppmärksammade att de flesta hade integralhjälmar. Nu är nog statusen på förarna här sådan att de flesta har internationell licens, och alltså FÅR lov att ha integralhjälm i täckt bil, fastän att SBF VILL att man skall ha öppen hjälm. Nu frågar man sig VARFÖR man här tydligen anser det bättre med integralhjälm trots att SBF, som vet bäst (?), som sagt, för oss "vanliga" KRÄVER öppen hjälm i täckt bil. Jag har fått höra några förklaringar för att försvara detta, men det mesta har varit av klass B-shit, så jag undrar fortfarande.
MVH
Per H.

Rune R

Sorry, men jeg må bare spørre:
Er det dispensasjon for FIA 5 års regel på stol i Velodromloppet, eller er det ikke?

stefanp

Ja stolen får vara äldre än 5år i Svenska tävlingar,så du slipper köpa ny stol till din Kadett.
RPB -67