Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Velodromloppet 2013

Startat av RHK Forum Admin, 08 januari 2013, 16:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bo Lindman

Ser att affischerna inför Velodromloppet finns att ladda ned under tävlingar och fliken Velodromloppet. Hoppas fler hittar dem, ser riktigt bra ut! racesmile
Gillar upplägget med flera varianter att ladda ned beroende på vilken typ av bilar man gillar och vill promota och tror passar eventuella besökare från den egna hemtrakten. Mitt val är ju självklart affischen med Erik Carlsson och Carl-Magnus Skogh i Saabs FJ racers 8)


Downforce is for chickens - Sideways is for racers

RHK Forum Admin

Det finns ett hotellerbjudande hos Hotell Alfred Nobel tel 0586-36440
Ange RHK och priset för ett dubbelrum är 800:-/natt inkl frukost.

Lars Davidsson
Webmaster RHK

Henrik H





Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

doc

Hej, jag har lyckats anmäla mig med sports2000 till gammelbilsheatet, kan någon ta bort mig där. Jag har redan fixat en anmälan till rätt heat

Bo Lindman

Ser det inte överlag ganska klent ut med deltagare i de flesta heaten inför Velodromloppet?
Förvisso en knapp vecka kvar, så kanske iaf 1000cc Cupen och Std/GT 66-71 tar sig över 20 ekipage?
I Formel Vee väntar vi på flera (njet, jag har fortfarande inte min klar...) FF borde väl också vara fler än tiotalet kunde man tro?
Standard pre -65 har tyvärr aldrig återhämtat sig helt efter HTCC utflykten. GT har inte heller kommit tillbaka fullt ut, men förra året såg ju en positiv trend.
Så får vi hoppas att Sports 2000 gängets fina initiativ på sikt medför att vi får se fler av dessa och kanske andra racersportvagnar på banorna igen.
Förkrigare, FJ och Noridska Specialare verkar fokusera på några få tävlingar per år. Tror det är helt rätt dessa.
Hoppas listorna fylls på innan söndag!

Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Henrik H

Just under 100 anmälda  ::)
Var går gränsen för att vi inte skall gå back/ställa in?




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

fyrtiotalist.com

Vem funderar över varför det ser ut så här, och vilken är analysen? Jag menar så att Henriks farhågor slipper försätta kassören i den sitsen att han på ekonomisk grund måste rekommendera styrelsen fatta beslut om att ställa in ett Grand Prix med RHK som arrangör!  :-[

Pelle Svensson

#22
Nu ska vi inte vara p-mister.
Vi vet att av hävd och tradition så anmäler sig ca. !/3 ,av de som kommer, sista anmälningshelgen. vilket borde betyda 150-160 deltagare totalt.
!50-160st innebär att det går runt, men det blir en jäkligt tråkig årsfest :-(
Att ställa in är inte aktuellt. Klubben har kassa för att klara även ett lägre deltagare antal.

fyrtiotalist.com

#23
Citat från: Pelle Svensson skrivet 21 maj 2013, 19:31
Att ställa in är inte aktuellt. Klubben har kassa för att klara även ett lägre deltagare antal.
Bra klarläggande, Pelle! Det är sådant vi behöver höra från styrelsens ordförande för att skapa framtidstro och engagemang. Vi ses på Gelleråsen till fina tävlingar och trevliga festligheter.  :)

Bo Lindman

Blir det 150-160 så ska vi nog vara rätt nöjda ändå, sett i ett bredare perspektiv. Stackars SSK hade väl runt ett 30-tal senaste tävlingen. Flertalet av  STCC:s klasser hade på sin höjd knappt halvfyllda heat på Knutan. Långloppsserierna är långt ifrån de välfyllda serier med väntelistor som för några år sedan. Hur det ser ut för Spvm och SRL i år vet jag inte. På rallyfronten lockar inte ens midnattssolsrallyt lika många vanligt, även om det är långt ifrån glest där.
Så nog kan Kjells fråga om vem som funderar och analyserar vara befogad, både på ett övergripande plan för Svensk bilsport, liksom för vår egen historiska dito.
Orsakerna är nog flera, både inom och utom sporten, men det kan vi säkert avhandla i annat sammanhang.
Här handlar väl det om att få så måna som möjligt med körklara bilar att tycka det är lockande  att vara med när det är Velodromlopp och till och med med GP status!
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Pelle Svensson

Jo, det är nog så att  vi under några år får räkna med en viss nergång av deltagare. Personligen så tror jag att vi inför nästa år får söka oss till partners i andra serier. Vi kommer nog också tvingas att komprimera klasserna till färre heat, för att bereda plats för partners,tråkigt men det är nog den bistra sanningen om den negativa trenden fortsätter. Banorna och övriga kostnader kommer inte att falla,så ska vi inte få kraftig ökade startavgifter så måste kostnaderna fördelas på fler deltagare.

Bo Lindman

Skoj att se hur bra 66-71 klassen tagit sig till Velodromloppet, förstärkt av både våra danska och norska vänner.
Hoppas vi får se fler Finländska ekipage också.
1000 cc Cupen verkar hålla sig rund de 25 man nästan stadigvarande mönstrar, gott jobbat!

Tror för övrigt Pelles reflektioner och analys om framtiden är högst realistisk och nödvändig.
Pre 65 över 1000cc blir ju ett vettigt heat om GT och standard slås ihop.
Kanske även 66-71 och 72-85 måste samsas på banan om inte 66-71 fortstätter som inför Veldromloppet?
Fvee och FF har också en utmaning för att inte slås samman, men Fvee brukar ju fler än vad anmälningsläget här antyder.
F2-F3-FF2000-Opel Lotus är väl vana vid att samsas med S2000 vid det här laget?
A-D FJ F3500cc brukar ju vara ok i antal de gånger de är med, hoppas det fortsätter.
Något åt det hållet tror jag man får vara beredd på om inte vi blir fler som kommer tillbaka till banorna tillsammans med helt nya.
Rekrytering och föryngring är vår ständiga utmaning i en sport som ofta blir mer och mer svårtillgänglig.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Pelle Svensson

165 anmälda inte så dåligt ändå. Tyvärr dåligt uppställ, trots mitt upprop, i F3, så tråkigt nog så går det nog inte att övertala Italienarna att komma.

Rikard H

Otroligt kul med 41 stycken anmälda bilar i Std/GT/GTS 1966-1971. Nytt rekord!  racesmile
Rikard Hasselblad
Chevron B8 #91

Bo Lindman

Ja Rickard, det blir riktigt skoj även för oss som får njuta av ert race från läktaren. 41 bilar är ju kanonkul snudd på lika många som Std -65 var några gånger på Mossen och Mantorp när det begav sig på 90-talet. Inte ofta vi får se startfält av den kalibern, snyggt jobbat i klassen!
Även 1000cc Cupen bjuder på ett härligt startfält, över trettio ekipage inklusive de som hamnat i fel lista.
Fler klasser tog sig på slutet, vilket både är skönt och kul. Pelle imponerar som sin tidigare prognos av antal ekipage. Du är träffsäkrare än SMHI, Pelle! Beer

Vad vi har att fundera på för framtiden, utan att dra för stora växlar på enbart anmälningsläget för velodromloppet, är vilka faktorer som avgör om en klass/heat drar riktigt många deltagare och varför andra har svårt att bli en dryg handfull ekipage på griden. Och framför allt vad har vi för verktyg för att få mer drag även i de lite glesare heaten?
Downforce is for chickens - Sideways is for racers