Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Velodromloppet 2013

Startat av RHK Forum Admin, 08 januari 2013, 16:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Per H.

Hej!
Vad jag förstår så överskrids antalet bilar för banlicensen grovt för Std/GTS 66-71, så här skulle man nog se om man inte borde ha ett heat upp till 1300 eller 1600 cc. Om Formel 3 2000 m.fl., slås ihop med Sport 2000 som vid ett antal tidigare tillfällen (9+5 bilar) så blir det ju status qvo i alla fall.
Om man jämför antalet anmälda i de flesta heaten så är det nog tom. fler deltagare än förra året. Även i "stora" std. ´65 är det ju över 20 deltagare.
Problemet är ju att man väntar till sista dagen med att anmäla sig, och det dräller säkert in några idag också. Ett fenomen som vi känner till, men ingen vet varför?? Men problematiskt för arrangörerna som måste ha is i magen in i det sista.
MVH
Per H.

Pelle Svensson

Klokt talat Per, det är svårt att planera utan anmälan, men tyvärr tycks det ha blivit tradition hos några.
Vad det gäller heatindelningen så kommer 71heatet att delas vid över och under 1300. Sports 2000 och Slicks Formula bilarna slås samman.

Anders H

Det är väl lätt fixat till nästa tävling, skriv ett falskt datum...  ;)

Anders
Anders Hellberg
De Tomaso Pantera GR3 -75 (European Hill Climb Champion with Marco Capoferri 1975)
Ford Capri 2.0 GL -77
Volvo  PV 544 A -58

Anders Jensen

Finns det någon "lista" med uppgifter vad respektive bana har för maxgräns?
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Bo Lindman

Det blev bra till slut, riktigt bra!
202 bilar till Velodromloppet, borde väl vara något av ett rekord?
Då pratar vi också enbart om historiska racerbilar, någon inbjudningsklass av modernare sitt som förstärkning behövs inte för att komma upp denna minst sagt imponerande siffra! Dessutom ett femtiotal klassiska hojar till uppvisningsheatet som ju också sätter en fin historisk prägel på helgen.
Riktigt kul för klubben nu när man fått epitetet Historic Grand Pris. Ett namn som man onekligen nu gör god rättvisa!
Jag som var lite oroad över att det skulle bli, om inte glest, så lite halvfyllda startfält i år. Ibland är det jäkligt kul att få fel! ;D
Snyggt jobbat alla racesmile
 
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Eva-Lisa

Se nu till att leta upp fräckaste stassen till alla besökare till helgen!  8)
/ Eva-Lisa

Tony Ring

God kväll,

Vill bara meddela att arbetet med Karlskoga Motorsportvecka fortskrider enligt plan och det verkar som om vi kan räkna med riktigt mycket publik. Vi har nästan 50 företag som använder dagarna under veckan för olika kund eller leverantörsaktiviteter och det kommer även att märkas ute på Gelleråsen. Sveriges Radio direktsänder 3 timmar under torsdagseftermiddagen som en uppvärmning inför de riktiga tävlingsdagarna och vi räknar med att synas i samtliga regionala TV sändningar under onsdagen. Om sedan vädret är med oss kommer det garanterat att bli mer publik än vad någon vågade hoppas på när vi började att planera konceptet. Mer info: www.motorsportveckan.se
Om Ni undrar över något som inte finns på hemsidan får Ni höra av er på: tony@motorsportveckan.se

Ser fram emot några fantastiska dagar!
Tony

doc

Kan någon flytta Johnnys tiga från gammelbilsheatet till sports2000 samt fixa att han anmälts sig tre gånger

RHK Forum Admin

Webmaster RHK

Tony Ring

Träffa Adrian Reynard? Jag har ordnat så att alla medlemmar i RHK kostnadsfritt kan delta i seminariet "Motor of Engineering" där bland annat Adrian Reynard föreläser. Seminariet är i Folkets Hus Karlskoga, torsdag 13 juni 10.00-15.30. Bifogar inbjudan. För att det ska fungera med kostnadsfri anmälan måste intresserade anmäla sig direkt till mig på tony@motorsportveckan.se
Vi ses, Tony

Pelle Svensson

Tror att du ska förklara vem han är, de flesta vet nog inte :-)


RCM

Synd att inte Adrian Reynard kan komma till Gelleråsen !

JT-Racing

Tack för en bra tävling, men 16 varv är för mycket för vår historiska bilar !

Pelle Svensson

Tack alla inblandade som gjorde Velodromloppet till en stor succé. Tur med vädret och gott humör hos alla gav en bra stämning.

knutspeed

Stemmer i med Pelle: perfekt arrangerad! Raskt, presist, smil og skoj! Sees neste år igjen!
Birger Knutsen, Norge, Morris Cooper S 1275 #42 2004-2009. Nå forsøk på Sunbeam Imp...