Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

European Hill Climb Champion with Marco Capoferri in 1975

Startat av Anders H, 31 januari 2013, 22:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders H

hej

Jag har nu äntligen fått bekräftat att det är min Pantera som Marco Capoferri vann EM i backe (Gr3 klassen) med 1975! :-)

Är det någon som har resultat, poäng i Gr3 och totalt, tider ja allt om EM i backe -75?

Vad tycker ni ska jag lacka om bilen vit?
Sätta dekaler som den såg ut –75?

Tackar för all hjälp!
Anders
Anders Hellberg
De Tomaso Pantera GR3 -75 (European Hill Climb Champion with Marco Capoferri 1975)
Ford Capri 2.0 GL -77
Volvo  PV 544 A -58

Mr Mustang

Jäklar vilken läcker bil du har. Klart att den ska bli vit med orginaldekaler,tittar man på bilderna så ser den riktigt trevlig ut i det utförandet. Min F3a lackades orginalvit med orginaldekaler.Personligen tycker jag att det blir extra fint när man återställer helt i orginalskick.  flag
Mr Ralt

Anders Jensen

Håller med Christer.
Panteran ser ju kanonläcker ut i vitt och med originaldekor blir det ju pricken över i't.

/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Bo Lindman

Det är riktigt kul med fler o fler som tänker att lacka sina bilar i ursprungsdesignen. Ökar ju det historiska mervärdet och känslan när man får se bilen på banan.
dock full respekt om du redan har bilen snyggt lackad i annan kulör (röd?) och behåller den. Idag går det ju att foliera ovanpå existerande lack också om man vill bevara lacken, men ändå byta design,
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Anders H

tackar!

jag tycker den ser bättre ut i vitt än man först tror, när man hör en VIT Pantera... sen är ju "alla" Panteror röda.

lacken är inte fin så jag har planer på att lacka om, men det blir inte i år. kanske jag sätter på originaldekoren den passar ju till röd Pantera också.
ska man göra det rätt så ska den se ut som den gjorde sista racet, med rätt nummer och allt...

Anders
Anders Hellberg
De Tomaso Pantera GR3 -75 (European Hill Climb Champion with Marco Capoferri 1975)
Ford Capri 2.0 GL -77
Volvo  PV 544 A -58

Jason

Mats bil är ju vit å den skäms inte för sig.
Min egna GTS är ................röd. (surprise)
Lacka du din i originalfärgerna med de rätta stipesen och dekalerna, det hade jag gjort iaf.


Anders H

Hej
Är det någon som vet några böcker eller tidningar som har resulterat från
EM i backe
EM för GT bilar
Italienska mästerskapen i backe
Italienska mästerskapen för GT bilar
Allt år 1975?

Tackar för all hjälp
Anders
Anders Hellberg
De Tomaso Pantera GR3 -75 (European Hill Climb Champion with Marco Capoferri 1975)
Ford Capri 2.0 GL -77
Volvo  PV 544 A -58