Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

DAX FÖR LITE " OMVÄXLING " !

Startat av Tommy J., 01 mars 2013, 20:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy J.

Just talat med Bruno Rösler och han har ombett att jag skriver dessa rader riktade till er som kör STD resp. GT. Den Landskamp som skrivits om tidigare på Karlskoga & Ahvenisto tar nu form. Ett av rederierna och GULF är bearbetade sponsorer i Finland. Dessutom har GULF Norge visat intresse för detta. För att formalisera detta så vill man veta hur vi ställer oss och är intresserade att detta arrangeras. Inom två veckor hoppas Bruno kunna presentera något konkret. Men, för att komma dit vill man veta vad just du känner för. Skriv en rad efter detta meddelande och ge din åsikt. Ditt svar är ingalunda bindande utan i nuläget mer en enkät för att pejla intresset för att gå vidare till en färdig produkt. Sprid gärna denna info vidare. Skriv nu!
Tommy Jagerwall

björn h

Alla sponsorer som inte har med banker att göra är bra. Tänk efter vems pengar de sponsrar med?
Ett klart intr.event . Hoppas ni får många deltagare.
Björn från österrike

weiter

Hej,

Om det blir en klass där Mustang passar in vill jag gärna vara med.

Mvh/Anders

Dahkaj

Jag är med (G1), tänker ändå köra bägge racen. Kaj

Pelle Svensson

För att vi ska kunna tacka ja till det här erbjudandet från våra vänner i öst, så krävs det att vi får ett antal förare som har intresse av att genomföra "Landskampen. Intresse är stort vad det gäller formel bilar (FF och Fwee). Vi saknar feedback från GT och Standard, så har du intresse av att delta meddela mej eller Bruno så snabbt som möjligt.

Anders Jensen

Ur Wikipedia:
Banan är Finlands äldsta och är kombinerad med rallycrossbana, och är den mest kontroversiella i sitt slag. Mycket på grund av att den anses som Finlands, och kanske en av Skandinaviens mest svårkörda och utmanande banor.

Många anser den mycket utmanande med sina kraftiga lutningar, kuperingar och icke existerande avåkningzoner. Banan hotas av nedläggning på grund av att banan är belägen nästan mitt i ett bostadsområde. Nedläggningen bemöts med protester också, eftersom banan är i ett slag för sig, liknande banor byggs inte idag, med extrema lutningar och kraftiga, plötsliga höjdskillnader där körningen "på gränsen" får en helt ny innebörd för föraren som kör där första gången.


Det låter som det passar iaf mig utmärkt.
Blir det dessutom spons på färja o startavgift är ju det greit.
Har ikväll även skickat ut en mailförfrågan till mina klasskompisar.

Man skall väl kanske tillägga lite mer information för bla de som inte var på årsmötet att det gäller den 16-18 augusti samt att det är planerat 3 kategorier bilar med underklasser (med reservation för ändring i planeringen).

1. Historic Touring Cars       
T/CT period F:
- T/CT F 1   up to 1000 cc
- T/CT F 2   up to 1300 cc
- T/CT F 3   up to 1600 cc
- T/CT F 4   up to 2000 cc
- T/CT F 5   over 2000 cc
T/CT period G:   
- T/CT G 1   up to 1000 cc
- T/CT G 2   up to 1300 cc
- T/CT G 3   up to 1600 cc
- T/CT G 4   up to 2000 cc
-T/CT G 5   over 2000 cc
T/CT period H:   
- T/CT H 1   up to 2500 cc
- T/CT H 2   over 2500 cc

2. Historic Grand Touring Cars
GT/GTS periods E-F:
- GT/GTS E-F / 1   up to 1600 cc
- GT/GTS E-F / 2   over 1600 cc
GT/GTS period G:   
- GT/GTS G / 1   up to 1600 cc
- GT/GTS G / 2   over 1600 cc

3. Historic Single Seaters
Formula Vee, one carburettor
period G:   
- FV G / 1
       
Formula Vee, two carburettors /Super Vee
periods H-I:   
- FV H-I / 1

Formula Ford 1600,
periods G-J:   
- FF G-J / 1

--------------------------------------------------------------------------------------------

När det gäller avgifter så var version 1.0 följande (med reservation för senare version):

Entry fees
The entry fees consist of the following costs:

Entry fees for Velodromloppet event     3.000 SEK
Entry fees for Ahvenisto event               280 Euros
Entry fee for Landskampen 2013 series        0 Euros
Late entry fee                 100 Euros

Entry fee discounts
All Finnish drivers participating Velodromloppet event will get a discount of 50 % of the normal entry fee of 3000 SEK
as well as all Swedish drivers participating Ahvenisto event will get a discount of 50% of the normal entry fee of 280 Euros.

Special Paybacks for Landskampen 2013 drivers
The sponsoring company/companies of Landskampen 2013 will pay a Special Payback for the participating drivers as follows:
The drivers who have been participating The Historic Match Race series 2013 (Landskampen 2013) and participated at least 3 races
as well as have paid the 50% of the normal entry fees for the foreign Events 2013, will receive as a Special Payback the paid foreign event entry fees
(= 50% of the normal entry fee).

This means that the only cost for drivers taking part Landskampen 2013 will be the possible late entry fee for Landskampen 2013
and the entry fee for their home event.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Finska Gulf har dessutom visat intresse av att bidraga till (sponsra) reseersättningar och anmälningsavgifter.
Gulf förutsätter att det då även kommer Touring och GT bilar annars verkar de dra sig ur.
Som jag förstått från Finland så har de bara fått indikation på visat intresse från formelbilar.

När det gäller "up to 1000cc" hoppas jag att de kan utöka den klassen (läs heat, om vi blir tillräckligt antal startande)
med de ev intresserade 1000cc E-bilarna.

Så kom igen nu std o gt-åkare, anmäl ert intresse....

/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"