Hej HH!
Jag är helt införstådd med allt "knöl" med folk som bara kört tidsträn. eller inte ens det, men alla som kört mer än ett varv måste väl ändå vara med i resultatlistan? Det här med 75% tycker jag inte stämmer helt med våra ideal då vi sett heat med förkrigare ihop med F-2 bil(!). Det vore ju helt respektlöst mot de gamle om dom skulle falla bort för att dom inte orkade med 75% av F-2:ans distans.
Vad jag dock initialt menade var att den som nu baxat sig till en tävling (med sandsäckar, presseningar, brandsläckare, och Gud vet vad..), men haft oturen att bryta, borde fått något annat synligt eftermäle än den som ligger hemma på soffan (= 0 p.).
Du frågar om folk bryr sig om poängen? Ja, jag tror att de flesta gör det. Annars så borde vi ju lägga ner själva RHK-Cupen och låta varje tävling vara "just another race". De som undantagsvis, av sparsamhet eller någon annan anledning, ej är med i RHK struntar förstås i poängen. Här har förstås klassföräldrarna en del att uträtta. I 1000 cc Cupen (och -1150 cc) tror jag att alla är medlemmar. Bravo!
När jag nämnt 1000 ccCupen kommer jag osökt in på de nya klass och heatindelningarna. Betyder det att FIA-klasserna CT1 och CT6 suddats ut från RHK? Och hur har vi ställt oss inför vårt mantra "att alltid följa Appx K"? Och vid ev. Scand. Masterstävling; Hur gör vi då?
Betr. Std ny och dess uppdelning finns kanske anledning att återkomma.
Hälsn. Per H.