Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Deltagare 09 ?

Startat av kanracing, 02 februari 2009, 13:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.

kanracing

 ;D Hej hur går det med intresset för std 65 i år .Tror Bengt skulle kolla detta

mvh Kenneth

allo

Hej Kenneth både jag och Bengt B är som du vet klasspappor och Bengt B har försökt att under hösten få ut listor på de medlemmar som kör har kört i Std 65, men det har varit svårt.
Jag kontaktar Bengt B och försöker snabbt finna en lösning så att vi kan få en hum om vad som händer.
Återkommer snart
Bengt A  ;D

kanracing

 ::)Ok tack för ditt snabba svar  det syns att forumet funkar

mvh Kenneth

Flat-out-Frank

#3
Bengt, Nå´t RHK skall det i alla fall bli för mig i 2009. Karlskoga och Knutstorp, och kanske Falkenberg. Skall du köra bänk igen hos SWIFT nu i vår? Har en som behöver bromsas..Hör av dig i så fall...
Flat out Frank

knutspeed

Hej,
Jeg kommer ihvertfall til Velodromloppet i år også, kanskje et annet RHK-race...
Birger Knutsen, Norge, Morris Cooper S 1275 #42 2004-2009. Nå forsøk på Sunbeam Imp...

L-G Sjöberg

Det har aldrig varit så nära som nu.  Jaguaren (Mk I årgång 1959) är nääästan färdig för race, så någon gång under säsongen bör den dyka upp.  Får väl hoppas att det blir någon mer E-bil, annars kommer det ju att kännas som med Swebe/Coopern, allstå klass-segern är given bara man skickat in anmälan...   

E_Solheim

Hei!

Hadde vært bra om vi hadde kunne samla alle kojor'na i det minste noen helger i løpet av sesongen.... Dette blir jo spesiellt viktigt med den nye heat inndelningen. 

Selv har jeg planer om å kjøre Velodromloppet, SSM på Knutstorp, og Våler selvfølgelig.  Som tidligere nevnt så er Våler en bra koje-bane - eller hva Bengt?      Hadde vært supert om enda flere ville stille opp i år...
Edwin Solheim, Norge - '64 Austin Cooper S
"RHK-medlem fra grannlandet" :)

Henrik H

Citat från: L-G Sjöberg skrivet 16 februari 2009, 16:11
Det har aldrig varit så nära som nu.  Jaguaren (Mk I årgång 1959) är nääästan färdig för race, så någon gång under säsongen bör den dyka upp.  Får väl hoppas att det blir någon mer E-bil, annars kommer det ju att kännas som med Swebe/Coopern, allstå klass-segern är given bara man skickat in anmälan...   

Riktigt så enkelt är det ju inte längre  ;)
Förra året ändrades ju reglerna för poängberäkningen så nu måste du faktiskt vara kvalificerad i en tävling för att få poäng. Förut räckte det att tidsträna





Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

L-G Sjöberg

Aj f-n.  Då måste man alltså tänka på det skall hålla oxå.

Per H.

Hej!
Jag tycker nog att man borde få någon bonuspoäng om man ställer upp, även om man nu inte skulle lyckas komma i mål. Man har ju då gjort den Historiska Racingen och  tävlingen en mycket större tjänst än den som ligger hemma på sofflocket och inte orkar/hinner/gitter få sin bil färdig. Som det är nu så är dom alltså lika mycket/litet värda.
Det är bl.a. därför jag har med dem som försökt men inte lyckats komma runt i Rutflaggans resultatsammandrag, trots 0 poäng.
Hälsn.
Per H.

Anders Jensen

Utmärkt förslag Per men kanske inte helt rättvist (vilket är det förresten?).

I dag får man 1p endast om man kört MER än 75% av tävlingen.
Att jämställas med att bliva 8:a eller "sämre" i ett 4+ startfält eller 3:a i ett 3- fält.
Man kanske skulle dela ut en ½ bonuspoäng för de som bryter men det kanske inte finns ½-poäng?
Eller öka på uppåt som t.ex. 12-10-8-7-6-5-4-3-2-2-1-1-1 för 5 startande eller mer respektive
5-3-2-1-1 vid 5 startande eller färre då kanske det finns utrymme för bonuspoängen du eftersöker.

Fler förslag?


I 1000cc cupen ges poäng både till den som tagit sig till tävlingen och besiktigat in samt till den som brutit.
Orsaken är att vi vill "premiera" de som faktiskt kommit till racet.
Det kan vara en bravad bara det ibland.


/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Henrik H

Hej

Förut så hade vi ju poäng för tidsträningen, för min del när jag räknade poängen så blev det knöl när folk bara körde tidsträningen och sen åkte hem. För det mesta stod dessa personer inte med alls i tävlingsresultatet vilket gav dubbelt jobb för mig för att först gå igenom och ge poäng till dom som tidstränat sen gå igenom allt igen för varje tävling. Ibland så tävlades det oxå utan att ha tidstränat så det gick aldrig att bara lita på resultatlistan
Nu kan jag gå helt efter tävlingsresultatet, utom när folk bryter tidigt då glöms dom bort ibland >:(

Vilken poängstege som används spelar mindre roll för min del.

För min del så tycker jag det är helt meningslöst med flitpoäng bonuspoäng etc.
Bryr sig folk om dessa? Det finns ju gott om tävlande som inte är medlemmar i RHK och som kör så många tävlingar att dom skulle placerat sig bra i cupen, jag tror inte det beror på att dom inte får ett halvt flitpoäng för att dom tränat. Klassrepresentanterna får jobba hårdare på att få med dessa i klubben. Dom får ju ändå priser och snor poäng från oss andra.

HH
Han som räknar poängen




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Per H.

Hej HH!

Jag är helt införstådd med allt "knöl" med folk som bara kört tidsträn. eller inte ens det, men alla som kört mer än ett varv måste väl ändå vara med i resultatlistan? Det här med 75% tycker jag inte stämmer helt med våra ideal då vi sett heat med förkrigare ihop med F-2 bil(!). Det vore ju helt respektlöst mot de gamle om dom skulle falla bort för att dom inte orkade med 75% av  F-2:ans distans.
Vad jag dock initialt menade var att den som nu baxat sig till en tävling (med sandsäckar, presseningar, brandsläckare, och Gud vet vad..), men haft oturen att bryta, borde fått något annat synligt eftermäle än den som ligger hemma på soffan (= 0 p.).
Du frågar om folk bryr sig om poängen? Ja, jag tror att de flesta gör det. Annars så borde vi ju lägga ner själva RHK-Cupen och låta varje tävling vara "just another race". De som undantagsvis, av sparsamhet eller någon annan anledning, ej är med i RHK struntar förstås i poängen. Här har förstås klassföräldrarna en del att uträtta. I 1000 cc Cupen (och -1150 cc) tror jag att alla är medlemmar. Bravo!
När jag nämnt 1000 ccCupen kommer jag osökt in på de nya klass och heatindelningarna. Betyder det att FIA-klasserna CT1 och CT6 suddats ut från RHK? Och hur har vi ställt oss inför vårt mantra "att alltid följa Appx K"? Och vid ev. Scand. Masterstävling; Hur gör  vi då?
Betr. Std ny och dess uppdelning finns kanske anledning att återkomma.
Hälsn. Per H.

Henrik H

Hej

Poängen skall när man kör sammanslagna klasser i ett heat enligt app K räknas från som kvalificerad när man kört 75% av klassegraren. dvs om det kör en F2a i AD heatet så räknas inte den i din klass utan du skall ha klarat av ett varv eller 75% av segraren i din klass. Sen kanske vi skall ha det så att det räcker att komma till start för att få poäng dvs poäng även om man åker av i första kurvan.

Angående heatindelningen så finns det en tråd i "generell diskussion" om just detta. Jag fick ett mail från Bruno om de nya indelningarna och är inte inblandad i uppdelningen.

Henrik




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

allo

 ??? Till er som ännu inte svarat på vårt brev, gör det nu.
Har ni inte fått något brev så maila till mig bengt@alkolas.se så skickar jag det omgående.
Vi måste få lite koll på villka som kommer åka i år samt om ni har några önskemål.
Klasspapporna.