Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Silly season 2013-14

Startat av Henrik H, 08 november 2013, 19:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik H

Vi blir i alla fall en till nästa år!  racesmile Välkommen!

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1280963#1280963

Vad händer i garagen inför nästa år?   ::)
Några rykten på om fler som är på G?  ???
Får Magnus någonsin ihop sin RP21?   :o





Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Magnus

Tjena Henrik!
Kul att någon tar tag i och kollar av vad som händer i mörkret!

På din fråga får jag fundera lite.
27:an ska det fyllas på bromsvätska, fixas stol och göras set-up,
så jag vill inte lova att jag blir klar i tid till säsongen, det är ju bara 6 månader kvar.

#28 ska göras en service på, men Hans ska köra nästa år också.

Häls. Magnus.  racesmile

weiter

Hejsan,

Bygger nu min 4:de racing Mustang. Tidigare byggda bilar har sålts till England och USA men denna som levereras till våren 2014 har tingats av Svensk köpare vilket är kul att bilen stannar i landet. Förutom Mustangerna har jag även byggt 2 st Lotus Elaner vilka sålts till England.

Så se upp, till nästa säsong kommer det en snabb Mustang ut på banan och med motor åter igen byggd av Pekka Nyström.

Välkomna att besöka mitt garage.

Med vänlig hälsning/Anders

Mr Mustang

Mr Ralt har sålt Ralt RT 30an till en känd hundkojeracer i 08 området. För mig väntar en ny ´gentleman driver´ karriär inom doorslammer klassen och namnbyte  racesmile. Det blir en nybyggd bil som byggs i Sverige, med vildhäst emblem  :Y:  Jag vill passa på och  tacka alla trevliga och hjälpsamma i formelbils gänget, härliga minnen för livet. Vi ses i depån och banan 2014. Hälsningar Christer.
Mr Ralt

Bo Lindman

Om tiden och inspirationen i garaget räcker hela vägen, har jag tänkt mig ryka ned er lite med den här vad det lider. Hoppas vara klar för något race eller två i slutet av säsongen. Länge sedan jag körde annat än speakertorn nu.... :)
Åsså står det en Fvee och väntar på att blir färdig, men det blir nog inte 2014, heller... ::)

mvh Bosse
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Emil Larsson

En Quantum!!! eller? Antar att det inte finns många sådana på den här sidan atlanten. Ser framemot slutet på säsong 2014
Mvh, Emil

Bo Lindman

Helt korrekt Emil. En Quantum Mk4. Denna är den enda i Sverige och med ett förflutet bl.a. från Saabs tävlingsavdelning där "Sigge" Johansson körde den. Senare hos "Generalen" Eriksson. Finns en i Norge också, någon i Schweiz och Frankrike, resten i USA.  Träffade annars helt nyligen på en ägare av en troligt hembyggd replika med Quantum som förlaga. Inte komplett, men pågående renovering. Kanske den också kan komma ut på banorna framöver.

Downforce is for chickens - Sideways is for racers

clarsson

Quantum hembygge?
Är det möjligen i Tyresötrakten? Träffade en kille i Falkenberg i fjol som berättade att han hade en Quantum. Vore kul att veta hur det går, om det kommer ut på banan!

Lars Runo Tillback

I vilken klass passar denna Quantum in?

Bo Lindman

@ Lars-Runo Rallycrossklassen? ::)

Jag vet inte var jag hamnar med den. För det mesta kör ju FJ och F3 1000cc med FF1600 i RHK-Cupen, så antagligen där?
Vet inte om jag tycker FJ/F3 1000cc passar så bra där egentligen, men nu är inte planen att åka här hemma annat än ett par tävlingar per år
så det får bli som det blir med den saken....
Mer kul att få ut bilen på banan och njuta av en udda klassiker, resultat, poäng och dylikt har jag bockat av tidigare år jag tävlat. Nu ska jag bara lattja o ha kul  ;D

@ clarsson, hembygget med Quantumförlaga finns i Sörmlandstrakten, men den jag vet inte tävlingsplanerna för.
Jag hoppas dock som sagt kunna åka någon tävling eller två 2014.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Anders Jensen

Citat från: Bosse L skrivet 12 november 2013, 18:12
"resultat, poäng och dylikt har jag bockat av tidigare år jag tävlat. Nu ska jag bara lattja o ha kul  ;D

Precis som alla oss andra  ;)
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

clarsson

@bosse
Vill gärna komma I kontakt med Quantumägaren
Be honom kontakta meg på svenchristerlarsson(a)gmail.com

Bo Lindman

@clarsson, du har mail... :)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers