Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Ny hemsida!

Startat av Henrik H, 29 november 2013, 13:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik Åström

Att ha en websida som är levande kräver tid och resurser från "någon" eller "några" och frågan är vilka dessa är? En annan fråga är på vilken nivå som vi vill att RHK:s web ska ha dvs en ganska statisk sida mest till för information eller en levande sida som lockar till återbesök mer än när det är dags att anmäla sig till nästa race?

Att med jämna mellanrum hitta på saker att skriva om för att hålla webbplatsen levande med info som även intresserar målgruppen är inte lätt. Dessutom kommer det sällan tips från de egna leden med intressanta saker att skriva om. Därför är det viktigt att de som skriver hjälps åt. När 1000 Cupen publicerar en nyhet så bör den i sin helhet eller delvis även publiceras på RHK:s sida. Det samma gäller självklart andra sidor men även omvänt. Risken är dock att det blir en snedfördelning av nyheter mellan klasserna då vissa är mer aktiva en andra.

Att återanvända information för att få en sida att leva är inte heller fel. Det som skrivs i Rutflaggan innehåller utomordentligt material som med jämna mellanrum kan återpubliceras på RHK:s nya websida.

Det är även svårt att få till är ett levande forum. Vi är inte tillräckligt många i respektive klass för att få ett jämt och intressant flöde. De enda som lyckats någorlunda är 1000 cupen. Ett förslag är att RHK och alla klasser delar på samma forum, dvs ett forum som enkelt kan integreras på en webbsida med den egna klassen som förvald. På så vis fylls RHKs forum på med inlägg från respektive klass sida samtidigt som RHKs kompletta forum enkelt blir åtkomligt även från de klassunika sidorna.

Att det är synd att det skapats klassunika webbsidor kan jag inte hålla med om. Desto fler som sprider budskapet om historisk racing desto bättre. Formel Vee Sverige försöker så gott det går att informera om vad som händer både på www.formelvee.se, i forumet på www.rhkswe.org samt på Facebook.com/formelvee. Det kan väl aldrig vara dåligt. Exempelvis så har www.formelvee.se hittills i år haft 2 846 unika besökare och vår Facebook-sida har idag 140 st följare. Ett inlägg på www.facebook.com/formelvee nås ofta av 3-400 unika användare med ett rekord på 612 personer. En nyhet på websidan publiceras även samtidigt på Facebook och ibland även med länk från RHK:s forum.

Så, då var det satt ett nytt personligt rekord i antal tecken i ett och samma inlägg.  :P
En föredetting!

Stenis

En annan sak jag kom på är att man skulle kunna göra garagebesöksartiklar som man kan lägga ut på hemsidan för att få ett sorts "nyhetsflöde" om vad som händer ute i garagen. Om man tänker längre fram kanske man t.o.m skulle kunna skippa rutflaggan och ha den i nån form på hemsidan? För framtiden ligger i hemsidan. Information ska flöda snabbt idag! Vare sig man vill eller inte!

Henrik H

Garagereportage är intressanta att läsa. Frågan är vem som skall skriva dom? Tidigare så har våra användare varit måttligt intresserade / kunniga nog att skriva på forumet / rutflaggan.  På rejsa.nu så är sidorna om race och projektbilar mkt välbesökta. Hur får vi någon frivillig att åka land och rike runt och skriva Garagereportage om användarna själva inte vill skriva om det?

http://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=19&sid=c2f2bc4c1915a25673af6f47bf342103




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Henrik H

Då var den nya sidan uppe och jag tackar för förtroendet jag haft för att sköta hemsidan tidigare.
Lite småjusteringar så blir den nya sidan säkert toppen

/Henrik
(Webmaster@rhkswe.org går nu inte längre till mig)




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson