Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Knutstorp i maj ?

Startat av kanracing, 25 februari 2014, 12:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

motul

Varför skall denna tävling kosta 3500 kr där det dessutom finns sponsorer?
Och finns det någon orsak att svenskarna betala mest ? Om det hänvisas till resor så har alla vi i Mellansverige betydligt längre än alla från Danmark.

Ulf Bergers

Danskarna har dyra broar och färjor att betala extra för...
Ulf Bergers

Pelle Svensson

Som vanligt så är det samma "Gubbar" som alltid har en negativ inställning till det mesta som föreslås.
För att klargöra lite så handlar det om att någon äntligen försöker att göra någonting utöver det vanliga av våra tävlingar.
Vi i klubben har egen personal som klarar av att driva en tävling typ Velodromloppet, men vad som saknas är krafter att göra runt omkring arrangemang, vilket ger en större upplevelse både för deltagare och publik. Runt omkring aktiviteter har varit efterlyst av många genom åren.
Varför betalar vi Svenskar då mera?, jo just av den anledningen att vi oftast får en lägre start avgift när vi kommer till dem.
Varför vill man inte ha truckar,moderna bilar, moderna husbilar i nedre depån. Jo det är av den anledningen att där kommer enbart att finnas plats för tävlingsbilar och andra tidsenliga utställning objekt.
Gå in på Goodwoods hemsida och titta så förstår ni bättre vad som eftersträvas.
Så snälla sluta nu gnälla, vara så negativa och upp med mungiporna, så kommer det här att bli den bästa historiska bilrace som ni upplevt i Skandinavien.
Vad det gäller övriga tävlingar i serien så kommer det mer information framöver. Just nu har vi som håller på med Knutstorp upptecknat all vår fritid.

motul

Nej Pelle det är inte bara gnäll men det känns inte som att det finns logik i svaren ena stunden säger man att det kan man inte påverka för det är bara Velodromloppet som man kan göra något åt,sen kan man tydligen det.
Och vad det gäller priset så innebär det bara att ÅÅÅÅ det går att ta 3500 kr / tävling då kan man ta det på alla tävlingar och vad innebär det jo att färre har råd att åka fler tävlingar . Meningen är väl att få ut fler att köra och visa upp sina bilar.
Med tanke på att det skulle bli fler som kommer så kan man sänka start avgiften / bil och ändå få in samma summa .
( T forden drog inte in mest kapital för att den var dyr utan billig och sålde i stort antal )

96%sprite

Jag håller med förgående talare, jag har inte ens hittat var det står vad det kostar. För de som har gott om stålar och ett eget företag bakom som de drar av det mesta igenom så är det ju inga problem.  För mig är det för stora kostnader nu. Jag tycker att RHK borde satsa på att hålla kostnaderna nere och få med så många som möjligt. Bla därför är jag inte med längre i RHK, och som någon har sagt: Racing kostar pengar har man inte råd får man väl göra nåt annat. Jag kommer att vara med i denna tävlingen och visa upp bilen som kommer läggas ut till försäljning.

Per Broberg

Pelle! Att man har synpunkter, frågor och kommentarer tolkar jag som att man är engagerad, intresserad och vill väl. Sur---ar är vi dock ganska många, 80/20 regeln gäller som alltid!
Per Broberg :)

Lars Runo Tillback

2004 var anmälningsavgiften 2000 SEK, 2013 3000 SEK, en ökning med 50 %.
(Om 3500 blir norm är ökningen 75%)
Samtidigt har konsumentprisindex (KPI) ökat 12,5 % (2013)
Om anm avgiften följt KPI hade det varit 2250 SEK under 2013
Man kan undra vad som gjort arrangemang av RHK-racing så mycket dyrare, samtidigt som fler sponsorer kommer in

Lars Runo Tillback

Varför ska svenskar betala mer för ett Dansk-Svenskt arrangemang?

Patrik Åström

#23
3500 kr lär inte bli norm då RACESAM rekommenderar 3000.

I fallet Knutstorp Revival så provar arrangörerna Hyllinge MS och Ring Knutstorp något nytt genom att försöka få en extra trivselfaktor genom att rama in tävlingen med trevliga kringaktiviteter. Det är med bakgrund av detta som RHK accepterat en något högre anmälningsavgift. Genom ett trevligare arrangemang hoppas vi att inte bara de tävlande blir nöjda utan att det också kommer mer publik och att intresset för vår hobby ökar.

Att arrangören valt att ”sponsra” utländska förare handlar säkert om att de vill att så många som möjligt ska komma. Inte helt sällan får även svenskar rabatt när de tävlar i ett annat land. Finnarna har till exempel bjudit på hela startavgiften för de som kört Historic Grand Race i Hämeenlinna.

Till de som inte hittat tävlingsinbjudan så finns den under tävlingar eller om man följer denna länk:
http://www.rhkswe.org/wp-content/uploads/2014/03/OFFICIELL-INBJUDAN.pdf
En föredetting!

RCM

Hur är det med ryktet att race bilen skall stå i nedre depån och service släpet/bussen skall stå i övre depån ? Det vore bra att veta hur vi skall planera våren.
Bra att ni protesterar på den höga startavgiften ! Sen tycker jag att det är konstigt att om någon fråga sätter något i RHK så är dom en SUR GUBBE, jag trodde i min enfald att ledningen lyssnar på dom aktiva och styr rodret åt det hållet. 

ynggus

Hej!
Till er som är skeptiska till startavgiften, försök i stället att uppskatta det jobb som läggs ned för att vi skall ha möjlighet att tävla. Ett evenemang av detta slag i Sverige är stort, att det kostar lite extra tycker jag är ok.  Om ekonomin inte tillåter start i denna tävling så finns det andra.
Jag själv kör lite rally i Klassiska Rallycupen, men deltar också i andra tävlingar, bla Midnattssolsrallyt, en tävling lite utöver, där kostar det 15000:-.

Lite uppskattning till dom som lägger ner all sin tid för att vi skall få åka vore på sin plats, nu har åtminstone jag bidragit till det.

MVh Yngve

allo

Tack Yngve
Nu har vi andra som har en annan åsikt lärt oss att hålla tyst.
Bengt

96%sprite

Om man nu jämför med Goodwood har dom lite att jobba på, de inbjudna betalar ingen anmälningsavgift alls och har fått resan betald...

Ulf Bergers

Inga förare/bilar kommer = inga fler arrangemang = olycklig publik
Förare/bilar slipper betala = många bilar plus de som inte kommit om det kostat 3500 = glada förare = missbelåtna arrangörer = lycklig publik
Förare/bilar betalar 3500 = många bilar minus de som inte vill/kan betala = belåtna arrangörer = missbelåtna förare = lycklig publik
Rimlig anmälningsavgift = förare bara lite missnöjda = arrangörer bara lite missbelåtna = lycklig publik

Blir säkert en höjdare och personligen tänker jag köra och utöka min förmögenhet i upplevelser fast det kostar hutlösa 3500:- för en fattig pensionär med en gammal Reynard FF1600 som skall underhållas för att hålla kult och publik vid liv. Helst utan kiv...

Ulf/Helsingborg
Ulf Bergers

Reinspeed

  I en tid då svensk racing har det jobbigt känns det helt rätt med lite nya grepp typ Knutstorp Revival  som historisk racing i år inför som en deltävling i sin klubbserie.  Att som Yngve jämföra avgiften i en klubbserietävling med en årlig företeelse som midnattsols-rallyt = äpplen och päron.
  Att det finns någon/-ra som med sin popularitet /affärsmannaskap fungerar som draglok och troligtvis gör sig en hacka är helt logiskt. Men eftersom vi tävlande + fordon ingår i själva attraktionen känns det inte rätt att vi ska stå för fiolerna.
If you can't drive fast with 58HP you can't drive fast with 500HP either.