Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Knutstorp i maj ?

Startat av kanracing, 25 februari 2014, 12:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Tommy J.

Tack för det Bosse! Jo, det fanns fler minnesvärda race än de exempel jag tog upp. Ser jag lite genomgående vad som framförts senaste tiden på FORUMET  är det frågor om att ha råd ekonomiskt, att få tiden att räcka till, att också ta hand om familjen och semester, för tätt mellan rasen och RHK´s status i SBF´s  ögon. Ett par delar av detta kan ju givetvis uppnås med att RHK gör en kovändning och jobbar aktivt på att skaffa sponsorer. TV tid är bästa verktyg att fixa detta. Vi kanske skall ha en serie med fyra race och däröver Cup Race som inte ingår i serien. Då blir bättre ekonomi och mer semester för familjen. Eller annars får vi sitta liknöjda och gå vidare i samma fotspår sedan decennier tillbaka? Jag vet inte svaret på detta men är övertygad att i alla fall Styrelsen tycker att all är mycket bra som det är. Hade hoppats på att Årsmötet i Jönköping skulle kunnat handla lite mer än ett stadge möte. Det trodde jag i min enfald var styrelsens uppdrag som skulle vara helt klart till årsmötet dvs att bara klubba igenom. Så inte! Men å andra sida vi är många som inte vet ett smack om styrelsearbete eftersom ingen frågat! Till trots med lite hatkärlek tror jag dock att förändringarnas tidevarv har kommit. Mr. Picko Troberg. Hans klassiska uttryck " drag under galoscherna " lär vi alla snart veta vad det betyder. På gott och ont vem vet. Bara du själv kan bestämma vad du tycker. Håll i hatten.
Tommy


fyrtiotalist.com

#46
Citat från: lexie467 skrivet 26 mars 2014, 21:24
Hade hoppats på att Årsmötet i Jönköping skulle kunnat handla lite mer än ett stadge möte. Det trodde jag i min enfald var styrelsens uppdrag som skulle vara helt klart till årsmötet dvs att bara klubba igenom. Så inte! Men å andra sida vi är många som inte vet ett smack om styrelsearbete eftersom ingen frågat! / Tommy
Styrelsens uppgift var att utifrån min motion som antogs av förra årsmötet presentera förslag till nya stadgar vid detta årsmöte. Röstberättigades uppgift var att anta förslaget i oförändrat skick, föreslå förändringar, eller återremittera det. ::)

Grundläggande problemet inom RHK - som i många andra föreningar - är det Tommy skriver: "att många inte vet ett smack om styrelsearbete". Men vad värre är, att medlemmarna inte engagerar sig för att få ut det man vill av "sin förening". När vi klagar på styrelsen - utan att inse att styrelsen är medlemmarnas förlängda arm - gör vi självmål; biter oss i svansen; eller backar in i depån utan att ha korsat mållinjen.  ;)

Tillägg 1: Innehållet på årsmötet bestäms av medlemmarna eftersom det är de som fastställer dagordningen.  :)
Tillägg 2: Förslag: Att styrelsen anlitar SISU genomföra en dag om föreningskunskap och föreningsteknik för klubbens medlemmar.  :D

knutspeed

Vi kommer med våre Imper fra Norge. Men det blir helt feil med Tweed for en '71:a!
Jeg har gode 70-talls jeans (flare!!), Nike Elite dojor, skjorter med hanggliders og Jethro-Tull t-shirt  ;D
Birger Knutsen, Norge, Morris Cooper S 1275 #42 2004-2009. Nå forsøk på Sunbeam Imp...

Anders Jensen

Förslag till er som tillhör 70-talsklasserna   ;D ;D



/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

knutspeed

Birger Knutsen, Norge, Morris Cooper S 1275 #42 2004-2009. Nå forsøk på Sunbeam Imp...

Anders Jensen

Ja, visst är han fin.  ;D
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Patrik Åström

Är det där med tidstypiska kläder verkligen genomtänkt?  ;) För Formel Vee:arnas del får vi hoppas på varmt väder.

En föredetting!

HasseRoth

Verkar som dokumentet inte är korrekt skapat, under alla omständigheter ser det konstigt ut och Formel Ford saknas......

David Hagman

HasseRoth,

Är säker på att det arbetas med att fixa till den.
Tills den fixas kan du använda den här listan:
http://www.svenskracing.se/anmalan/pdf/allaanmalda.php?race=476

Finns inga heatindelningar i den men bokstäverna ÅÄÖ och alla ekipage finns med.

De danska Formula Fordarna gömmer sig under DK F-2.

Annars kan du kolla på min "provisoriska" lista:
http://www.rhkswe.org/forum/index.php/topic,1441.0.html

Den saknar klubb, ort och anmälare men den grundläggande informationen finns där.