Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

RHK-cupen 2014 - Deltävling 2 - Velodromloppet HGP

Startat av David Hagman, 03 maj 2014, 12:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

David Hagman



Här diskuterar vi Velodromloppet Historic Grand Prix 2014.

Information kring tävlingen finns att tillgå på: http://www.rhkswe.org/tavlingar/


David Hagman

Kom ihåg att anmälningstiden till Velodromloppet går ut den 25:e maj kl 24.00, dvs. söndagen samma helg som Knutstorp-tävlingen går av stapeln. Glöm därför inte att anmäla er innan.

Patrik Åström

Senaste anmälnings- och betalningstid är den 28:e maj.
En föredetting!

clarsson

Jag saknar dom Nordiska specialarna i heat 5?
Ett misstag, eller har dom tagit sin "mats ur skolan"?

Pelle Svensson

Ser helt otroligt bra ut med anmälningar till årets Velodromlopp. Minns jag inte fel så fattas det bara tre stycken för att komma upp i förra årets rekord.

Tony Ring

#5
Håller med Pelle att det ser jättebra ut när det gäller anmälningarna och som ansvarig för Karlskoga Motorsportvecka kan jag meddela att det ser bra ut på de andra arenorna också. För Er som kommer redan på torsdagen kan jag varmt rekommendera Karlskogafesten med allt från Oscar Zia till The Poodles och Boppers och massor med glada människor i centrum av Karlskoga. Det Ni inte ska missa är utställningen "Motorsporten i Karlskoga genom tiderna" som visas på Konsthallen mitt i stan.
Och så det bästa till sist, alla som tävlar i Velodromloppet får ett Motorpass utan kostnad så att Ni fritt kan besöka t.ex. Streetfreaks stora bilutställning eller varför inte titta på Monstertruckarna som är extremt häftiga. Varje förare får dessutom köpa max två extra pass för halva priset och betalar följaktligen bara 200.- för ett pass till sin mekaniker eller familjemedlemmar. Ni får Era pass i samband med anmälan i sekretariatet och där finns dessutom extra pass att köpa enligt det ovanstående erbjudande. Varmt välkomna till Karlskoga! Tony Ring, VD, Karlskoga Promotion.

Olho

Tak for et kanon arrangement - Super!
(Det gode vejr hjælper jo også lidt på det hele) racesmile.

hvor kan man se varvtider osv?.

Vi ses til SSM.
Mvh ole

Patrik Åström

En föredetting!

jeepetorp



Patrik Åström

Bra kört Rune! Tycker att du ska anmäla dig till Knutstorp och ge Myggan en ny match.

Synd på Hannu i sin Opel som, efter hårt arbete med att få bilen färdig för race, försvann på första varvet pga trasig fälg!
En föredetting!

Bo Lindman

En av Velodromloppets stora behållningar för oss som har ett gott öga till de dessa tuffa bilar från Rüsselsheim, var den imponerande fart som våra goda grannar i både öst och väst har på dessa bilar. :Y:
Var riktigt kul att se att det inte måste vara en brittisk Ford eller amerikansk Chevrolet för att utmana om segrarna, hur tuffa dessa bilar än är  :)
Nu väntar jag bara på en välbyggd Kadett GT/E från landets södra delar, som jag tror blir riktigt vass och att någon bygger en Irmscherbreddad Ascona A, eftersom jag inte ens blir klar med de bilar jag har...  Blir det en Kadett B 1900 sedan eller en Rekord C i Rune Tobiassons anda ska jag inte heller klaga  ;D

Klart du ska komma till Knutstorp Rune och glädja oss Opelentusiaster!
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Rune R

Takk for hyggelige ord, men Knutstorp får jeg ikke til. Derimot er det meningen å kjøre Vestkustloppet.  Ja jeg vet det kommer en meget lekker og vass GT/E i Sverige om ikke så lenge.  Apropo Kadett B, om jeg en dag selger min GT/E da skal min neste bil for Historisk Racing bli en Kadett B 1900 Sedan.  Det er det som er tøff bil.