Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Hybrid - Hansskydd 2014??

Startat av Flat-out-Frank, 26 maj 2014, 18:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Flat-out-Frank

Är det dispens från Hansskydd och/eller Hybrid även 2014?? Någon som kan upplysa mig?
Flat out Frank

joca

Ja Frank det  ok  att  kör  utan  än så länge  som  vanligt  men  det  finns  nackdelar  sämre försäkring  skydd och  skälvrisk  om  nu  skulle  behöva  använda den  .Men  frank  du  som  kör  utomlands  då  måste  man  ju  ha.

joca

Du  kan titta i tr 6,6 så står  det  så här Att inte använda HNRS/FHR i Racing, Rally och Historisk-Bilsport innebär också en förändring gällande licensförsäkringen.
Det är den tävlande som skall bevisa att denne har använt HNRS/FHR.
SBF rekommenderar starkt att HNRS/FHR används inom all bilsport!
Använt HNRS i samband med skada. Ingen självrisk
Fullt invaliditetsbelopp
– Vid invaliditetsgrader mellan 5–74 % Ersättningen beräknas på 500 000 kr
– Vid invaliditetsgrader 75 % och högre. Ersättningen beräknas på 1 000 000 kr
Ej använt HNRS skydd
Självrisk 5 000:- på kostnader
Begränsat Invaliditetsbelopp
– Vid invaliditetsgrader mellan 5–74 %. Ersättningen beräknas på 250 000 kr
– Vid invaliditetsgrader 75 % och högre. Ersättningen beräknas på 500 00kr
Det är  tagit  ur  regel  boken .MVH Jörgen

joca

Hitta  det  här bland  SBF  meddelade efter som  det  aktuellt   i  frågan
Racingutskottet vill återigen göra berörda uppmärksamma på nedanstående beslut i protokoll 09/13 § 118 (6/10 2013).

Racingutskottet beslutar att tillsvidare skjuta fram kravet och därmed tillåta tävlande utan FHR/HNRS-skydd i racing.
Beslutet gäller tills annat meddelas och medför förändringar i ersättningen vid skada enligt nedan.

Använt FHR/HNRS i samband med nackskada:
Ingen självrisk
Fullt invaliditetsbelopp
- Vid invaliditetsgrad mellan 5-74% Ersättning beräknas på 500 000 kr
- Vid invaliditetsgrad mellan 75 % eller högre Ersättning beräknas på 1 000 000 kr

Ej använt FHR/HNRS i samband med nackskada:
Självrisk 5000 kr på kostnader
Begränsat invaliditetsbelopp
- Vid invaliditetsgrad mellan 5-74% Ersättning beräknas på 250 000 kr
- Vid invaliditetsgrad mellan 75 % eller högre Ersättning beräknas på 500 000 kr

Flat-out-Frank

Tack för det uttömmande svaret. Jag undrar verkligen vad SBF håller på med. Först skulle det vara obligatoriskt 2013, men sedan blen det fritt för detta år. Sedan skulle det vara obligatoriskt 2014. Nu är detta ochså hävt. Vad vill SBF?
Och så får man en enkät från SBF om personlig säkerhet, och att SBF skall utveckla en APP för detta!!!  Vore det inte bättre om de istället slutade och hatta runt med regelverket och bestämde sig för hur de vill ha det? En APP löser inte problemet med att SBF tydligen inte kan bestämma sig, och ändrar sig år efter år...
Flat out Frank

Tommy J.

Hallo Frankie,
Svara på enkäten i sista rutan och påpeka detta annars tror SBF säkert att de är fulländade som vanligt och vi skall bara nicka och betala!
Tommy

fyrtiotalist.com

Citat från: lexie467 skrivet 29 maj 2014, 09:53
Svara på enkäten ... 
Vad är detta för en enkät, vem vänder den sig till, och var hittar man den?

Flat-out-Frank

Fick enkäten från SBF till min epost. Nu tror SBF att dom löser sitt regelhattande  med en APP !!!! God natt! Jag kunde ha väntat flera år med att köpa hybrid. I mellantiden blir den liggande, dammig och blir mindre värd för varje år pga av tidsbegränsning på utrustningen. Men det är ju såklart in SBF.s problem....
Flat out Frank

fyrtiotalist.com

Finns det inte någon inom klubben - styrelseledamot eller medlem - som vill ha vänligheten att svara på min tidigare fråga om vad det är för en enkät det hänvisas till, vad den gäller och vilka som får den?  :)

Henrik H

2013-11-13 fick jag detta mail

/ Henrik


Hej,

Detta är en enkät som riktar sig till dig som är medlem i Svenska Bilsportförbundet.

Enkäten består av femton korta frågor som handlar om hur du ser på dina möjligheter att påverka och vad du tycker är viktigt att utveckla inom svensk bilsport.

Vi önskar dina svar senast 8 december. Enkäten tar högst tio minuter att besvara och dina svar behandlas anonymt.

Klicka här för att komma till undersökningen: https://response.questback.com/isa/qbv.dll/SQ?r=38776E776A496C312F5A74616F35664D53327546616F686661695578656D6D5146556732412F6474334346326B6D453D

Inom Svenska Bilsportförbundet finns 14 olika grenar och cirka 100 000 personer är medlemmar i någon av de 470 klubbar som är anslutna till förbundet. Totalt har drygt 20 000 förare giltig tävlingslicens, och ytterligare ett par tusen personer är licensierade funktionärer. Svenska Bilsportförbundet styrs av medlemmarna, som tillsammans formar bilsportrörelsens och bilsportens framtid.

Om du har frågor om undersökningen, kontakta:

Hanna Sandberg, 08 - 626 33 12, hanna.sandberg@sbf.se




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

fyrtiotalist.com