Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

RHK-cupen 2015 - Deltävling 2 - Velodromloppet Oldtimer GP

Startat av David Hagman, 17 mars 2015, 12:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

David Hagman

Här diskuterar vi 2015 års Velodromloppet Oldtimer Grand Prix.

Information om tävlingen finns att tillgå på: http://www.rhkswe.org/tavlingar/

Henrik H

Det har varit uppe förrut,
Det borde väl gå att dela upp fredagsträningen i mer än ett pass. Det är värdelöst att ha en halvtimmas körning om man inte har ngn medhjälpare i depån som kan hjälpa till med eventuella justeringar.

Hellre 2st 10-12 min pass än ett 30 min pass!




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Mr Mustang

Jag håller med, gärna 2 träningspass på fredagen. Ev justeringar kan man då göra i lugn och ro mellan passen. Önskar alla en Glad Påsk  Beer
Mr Ralt

Pelle Svensson

#3
Tyvärr gubbar är tidsschemat redan så pressat att det är omöjligt att få in det. Vi har vissa tidsperioder och ramar att hålla oss till, på grund av banans bullertillstånd. Det som finns att tillgå är onsdagsträningen dagarna före. Ska bara kolla om den är öppen för formel. Återkommer i saken 😀
Glad Påsk

Henrik H

Helt rätt Kjell!
Om resterande Ca 200 startande vill köra ett pass på 30min så är det klart vi skall ha det så.




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Bo Lindman

Är väl inga problem att dela upp träningen i fler kortare pass. Är ju bara att låta 1/4 av klasserna stanna hemma, så löser det sig.... ;)
Den stora intresset för att köra historisk racing har både sina fram och baksidor. En av baksidorna är att vi ju har rätt många klasser och att vi gärna kör så homogena heat som möjligt. Då blir det lätt aningen för många heat som ska rymmas inom de bullertillstånd banorna har.
Är nog en viktigare faktor än att ni bara är tre som vill har kortare pass... ;D
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Pelle Svensson

#6
Bosse: Problemet man får är att den så kallade Ledtiden då man skiftar träningheaten är på cirka  sju minuter. Skiftar man tio gånger extra, så innebär det sjuttio minuter som försvinner. Det ska också finnas tid för bogseringar.
Visst kan man dela upp det med kortare pass, men då blir körtiden bara åtta minuter/pass.
Antalet heat som vi kör på Velodromloppet är inte fler än vad det varit de tio sista åren, men det är fler deltagare i varje heat. Sådeles samma bantid som alltid.
.

Lassefalcon

Låter som ni skulle jobba lite på bullertillståndet, det där är ju bara politiskt trams ändå..  ;D

Bo Lindman

Helt med på det logistiska problemet, Pelle. Många heat och flera kortare pass medför att ställtiden mellan drar iväg. Antingen färre, men längre pass, eller färre heat. är i princip enda lösningen. Det sistnämnda är det nog ingen som vill ha gissar jag :-) 

Visst vore det onekligen skönt med mer tillåtande bullerregler på våra banor. Att hoppas på det är nog emellertid att blunda för verklighetens realiteter. Inte minst för att det också är politiskt betingat....
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Pelle Svensson

#9
Lasse:
Du är som medlem i klubben är mycket välkommen att ta tag i bullerproblemet. Eftersom  tydligen  hela motor Sverige har misslyckats så kanske lite idéer från Asarum kan fixa det 😀

Lassefalcon

Ha ha Pelle, visste du skulle hoppa på den! Men jag tror du har fel i att hela motorsverige har jobbat för liberalare bullerregler, men det var inte det som diskuterades här.

Jag håller med om att kortare pass är att föredra, fungerar på andra race Copenhagen GP tex. men inte här?  :-\

Henrik H

Nuvarande tidsschema 30min.
Mitt förslag 2x10min = 20min + 10 min ledtid. "Problemet man får är att den så kallade Ledtiden då man skiftar träningheaten är på cirka  sju minuter"

då borde det tom bli tid över........?




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

SF85

Håller helt med om att 10 x 2 min är mycket bättre än ett på 30 min. finns juh ingen chans alls att förbättra och testa, speciellt om förare kommer dit med lite osäkra kort (som brukar förekomma), risken är större att fler får bryta pga av tekniska bekymmer.
Gilla gärna min Facebooksida - https://www.facebook.com/FogelbergRacing

Fredrik Fogelberg

FVee

Håller med om att 10min x 2 är mycket bättre än ett på 30 min. Jeg har tatt det opp tidligere år når det har blitt kjört lange pass.Det är ingen mulighet å gjöre forbedringer på bil, samt at vi snakker historisk race med meste dels gamla biler och gubbar bak ratten.
Ronny racesmile

CAPRI52

Här kommer en till som tycker 2x10 är mycket bättre.
Arne B