Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

RHK-cupen 2015 - Deltävling 2 - Velodromloppet Oldtimer GP

Startat av David Hagman, 17 mars 2015, 12:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

UffeS


Victor Israelsson

+ 1 till för 2 pass, då det är skolavslutning i Stockholm större möjlighet/chans att hinna med minst 1 pass iallafall.

Mr Mustang

Mr Ralt

Reinspeed

+1   2X10   racesmile
Gamal förare utan mek./depåhjälp då behövs det en paus mellan passen.
If you can't drive fast with 58HP you can't drive fast with 500HP either.

allo

+1  2*10.
Så har man större chans att hinna ut på någon av dom.
Tack racesmile

Olho

Hej
Ja tak gerne 2 x 10 minutter i stedet for 1x30. Hvis man er præcis m. up-lining i hver klasse 5 minutter før og er konsekvent med at lukke for udkørsel når den annoncerede tid er slået - så går det bra! - det gjorde det sidst på Knutstorp.
Vi glæder os!
Mvh ole

Olho

Hej
Og hvor bliver alle FF1600 bilerne af?? der er 4 tilmeldt nu!  :(
Hvor er I henne??

Mvh Ole

Ulf Bergers

Ulf Bergers

Henrik H

Nu har jag hittat mina papper efter flytten så det blir iaf en FF1600 bil till i G
Hoppas att det kommer fler bilar i anmälan efter Kinnekulle

/Henrik






Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

allo

 >:(Fick idag reda på att Frank Andersson inte får köra sin koja på Gelleråsen trots att han inte var sista anmäld kan någon ansvarig förklara varför??????

allo

Frank Heter naturligtvis Edvinsson och inte Andersson.
Frågan kvarstår.

David Hagman

Jag är inte ansvarig, men informationen i tävlingsinbjudan ger ett möjligt svar på din fråga, allo:

"Anmälan räknas ej som godtagen om inte avgiften erlagts före anmälningstiden utgång."

samt

"Beroende på banlicensens begränsningar av antalet startande i varje heat kommer vid behov turordning att tillämpas enl. ankomstdatum för godtagen anmälan."

Det är över 40 ekipage anmälda till Heat 9 och banlicensen säger att 33 får starta. Den som betalar sist - och därmed får sin anmälan godtagen sist - hamnar antagligen längst ner i startlistan.

Bo Lindman

Inte speciellt ofta man får läsa om historisk racing eller Velodromloppet i någon morgontidning här i Stockholm, men i morse  handlade Anders Lindblads motorkrönika i Svenska Dagbladet om Erik Berger och Velodromloppet. Kul och Snyggt jobbat!
 
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

David Hagman

Fantastiskt bra tävling.

De korta intervallen mellan heaten gör att det alltid finns någonting som händer på banan och det finns mer än tillräckligt att titta på i depån.

Underskatta inte heller hur imponerande detta startfält var, även med europeiska mått mätt. Över 60 standardvagnar pre-65. Över 70 standard- och GT-vagnar 66-85. Nästan 30 Formula Junior med några av europas vassaste förare. Ett GT-heat med fin mix, toppad med Grand Sport Corvetter och GT40s. Sturesson i Grupp 5-Porschen är brutal. Martin Bullocks Chevron F2:a - vilket ljud när han la på fullt ut på rakan. 

Banan är mer eller mindre optimal ur åskådarsynpunkt, och med nya läktaren blev det ännu bättre.

Kan hålla på längre men ni vet ju själva, ni som var där. Superkul.

fyrtiotalisten

#29
Även jag åkte från Velodromloppet och var nöjd med arrangemangen och tävlingarna. Särskilt glad och tacksam över att vi fick två träningspass à 10 min i st.f. en halvtimma. Och det är om just körtid mitt inlägg handlar.

Inför nästa års Oldtimer önskar jag att tävlingsledningen och RHKs styrelse tar en funderar över om 20-22 minuter är optimal körtid när det gäller historisk racing med historiska bilar. Som förare skulle jag önska att maxtiden vore 15-16 minuter.

Att fler förare delar denna uppfattning har jag hört med egna öron och i andra hand. Återstår att se om de ger sig tillkänna här, annars föreligger det väl en kommunikativ missuppfattning. Tror på goda grunder att denna idé om kortare race även är att föredra ur publiksynpunkt.