Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Racing skvaller

Startat av Pelle Svensson, 01 juni 2009, 21:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pelle Svensson

Det blir en kannon helg på Gelleråsen!!!
220st anmälda och vackert väder är beställt!!!
10st 1275 Kojor! Bengtzons och mitt vad på 1:- klockan 24.00 på Sturup ska genomföras.
I morgon bär det av mot Monza och andra racet i F2 EM. 173mil enkel väg i husbilen,phuu. Racerapport kommer på tisdag.
 

Bo Lindman

220 anmälda är riktigt bra!
Lär blr en sevärd helg, hoppas publiken kommer också.
Lycka till bland spagettikockarna, Pelle!
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Pelle Svensson

Lång,lång väg och långa,långa rakor att köra.
Andra deltävlingen i F2 gick på Monza. Efter lite turistande i Europa ,med bland annat ett stopp på Porsche museet i Stuttgard, så anlände vi äntligen efter 184 mil till racerbanornas racerbana. Miljön i parken luktar racing och Italienarnas entusiasm bättrar på stämningen. Nu förstår jag bättre vad ni menade Fritz och Doc.
Härligt väder på Fredag förmiddag och fri träning.Det tog lite tid att hitta runt, banan är inte så avanserad men helvet vad det går fort. På fyra ställen gick varvstoppet i trots värstaste utväxlingen,klockades för 268km/tim just innan första chikanen.
Fredag eftermiddag och tidskval.Himlens alla portar öppnar sig två minuter före start och på med regndäck.Det var en mycket fundersam Svensson som skulle göra F2regnpremiär och dessutom på Mooonza.Efter mycket tveksamma inledningsvarv så började det torka upp och det blev en andra placering i klassen.
Lördag och första racet. Mitt i startfältet och "kärringhopp",tur att man inte blev överkörd.Allt förutom en avåkning fungerade bra och det blev en fjärdeplats.Ett litet party med grappa och god mat på kvällen gjorde att det blev några extra vridningar i bädden innan John Blund kom,för det var väl inte racet som surrade i huvudet?
Söndag sen eftermiddag var det dags för andra racet. Samma startpossion som i förra heatet. Nu fick man tillstånd av Stallchefen Herr Warmenius att dra gjutjärnet till 9000.Han hade dessutom vänligheten att kugga om trean lite så att jag skulle få bättre flyt i Ascari chikanen och i Parabolikan.Det blev mycket bättre och en andra plats som resultat.
Nu leder man fortfarande EM i B-klassen vilket inte minst förvånar mig själv.
Nu väntar Velodromloppet till helgen och tillbaka till verkligheten.