Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Årsfest och prisutdelning 2015

Startat av Patrik Åström, 02 september 2015, 07:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik Åström

Reservera helgen den 14:e till 15:e november för årets årsfest och prisutdelning i RHK Cupen. Mer info kommer längre fram!  Beer :Y:
En föredetting!

Reinspeed

Skulle vara bra med en uppdatering av resultatlistan ?  ;)
Bra att veta om det behöver bromsas eller gasas på finalen !   racesmile

If you can't drive fast with 58HP you can't drive fast with 500HP either.

Patrik Åström

Inbjudan till årsfest med prisutdelning samt planeringsmöte 14-15/11
Racerhistoriska klubben bjuder in till årsfest med prisutdelning och planeringsmöte på Hotell Tylösand den 14-15 november.

Studiebesök hos Sportpromotion och West Coast Racing alternativt utnyttjande av spa
I samband med årsfesten är vi bjudna på studiebesök hos Sportpromotion och West Coast Racing där vi får veta mer om deras satsningar på STCC och TCR.

Det är 30 år sedan ett svenskt team deltog i en supportklass under en Formel 1-helg. Senast var 1985 när DTM var supportrace till F1 på Hockenheim och då var Sportpromotion med i en Volvo 240 Grupp A. I år är det åter igen Sportpromotion som finns med som supportklass till F1 i touringcarmästerskapet TCR International. Fast denna gång är Volvon är utbytt mot en Honda Civic som utvecklats av JAS Motorsport. Förare i TC- teamet är Gianni Morbidelli (tidigare F1) samt Kevin Gleason.

Studiebesöket hos Sportpromotion kommer även att innehålla visning av Greger Peterssons samling av historiska racerbilar där bland annat samtliga av Volvos historiska tävlingsmodeller kan beskådas.

För de som inte är intresserade av bilar finns en utmärkt möjlighet att utnyttja hotellets spa. De som önskar spabehandling bokar det direkt med hotellet.

Vinprovning
Innan prisutdelningen finns det även möjlighet att delta i en vinprovning som arrangeras av hotellet. Denna är kostnadsfri men bokas samtidigt som du anmäler dig.

Agenda
Lördag
12:00 Incheckning på Hotell Tylösand, Tylöshusvägen 28, Halmstad är möjlig
13:00 De som redan besökt hotellet tar sig på egen hand till Sportpromotion, Spikgatan 15 Halmstad (ca 20 min med bil från hotellet)
13:30 Studiebesök hos Sportpromotion och West Coast Racing under ledning av Greger Petersson och Dick Jönsson-Wighroth med rundvandring bland moderna och historiska racerbilar
15:30 Egen transport till Hotell Tylösand för incheckning och tillgång till hotellets spa
17:30 Vinprovning för de som önskar
19:00 Prisutdelning - Är du en av de fem första i din klass i RHK Cupen har du rätt till ett pris. Priset delas endast ut till de som deltar på årsfesten alternativt anmäler annan deltagare som ombud till att hämta priset
19:30 Trerättersmiddag exkl. dryck, pianobar och nattklubb

Söndag
08:00 Frukost
10:00 Planeringsmöte
12:00 Slut på kalaset och hemfärd

Vad kostar då allt detta?
RHK ger en ordentlig subvention och kan därmed presentera nedanstående förmånliga erbjudande:

Boende i enkelrum inkl. trerättersmiddag, tillgång till spa och vinprovning: SEK 990
Boende i dubbelrum inkl. trerättersmiddag, tillgång till spa och vinprovning: SEK 890/person
Önskas inget boende betalar ni 425 kr för middagen (spa, vinprovning, frukost och lunch ingår inte)

Anmälan
Genom att maila till bengan@racefoto.se senast den fredagen den 16:e oktober anmäler ni er till festen alternativt vilket ombud som ska hämta ert pris.

- Vänligen meddela om bokningen gäller dubbelrum, enkelrum, endast middag eller pris via ombud
- Namn, telefonnummer, RHK-klass, pristagare ja/nej för samtliga som bokningen gäller
- Antal som kommer på studiebesöket
- Vinprovning ja/nej
- Övriga upplysningar såsom allergi eller liknande
- Om ombud för att hämta pris ange ombudets namn

Betalning sker direkt till hotellet vid ankomst.

Övrigt
Önskas boende i egen husbil finns det gott om parkering runt hotellet. Önskas ström kan ni antingen kontakta Hotell Tylösand alternativt Halmstad Golfklubb, som ligger några hundra meter från hotellet, och fråga om de kan erbjuda detta.

Om ni inte vill ta bilen finns bland annat följande transportmöjligheter med tåg:
Stockholm C – Halmstad C 06:21-11:51 retur 13:05-18:50
Stockholm C – Halmstad C 07:29-12:55
Nässjö C – Halmstad C 09:12-11:51 retur 12:08–14:53
Göteborg C – Halmstad C Tåg avgår varje timma och tar 1h 15 min
Malmö C – Halmstad C Tåg avgår varje timma och tar 1h 54 min

Länkar:
Hotell Tylösand: www.tylosand.se
Hotell Tylösands vinprovning: http://www.tylosand.se/dryckesprovningar
West Coast Racing: www.westcoastracing.se
TCR: www.tcr-series.com

Hjärtligt välkomna /RHK:s styrelse
En föredetting!

allo

Skulle vara kul att få se det slutgiltiga resultatet för alla klasser, finns det någon som vet när det är klart?

Patrik Åström

Resultaten håller på att färdigställas och bör inte dröja allt för länge till. Medan ni väntar kan ni ju alltid anmäla er till festen!

En föredetting!

Patrik Åström

Nu behöver ni inte vänta med anmälan längre då resultaten har blivit publicerade.

Man får anmäla sig före den 16/10 som är sista anmälningsdag.  ;)

Just nu är det över 50 personer som kommer och jag räknar med att vi i alla fall ska bli minst 80!

Må väl! /P
En föredetting!

Patrik Åström

Med en vecka kvar så ser det verkligen ut att kunna bli en bra tillställning då anmälningarna börjat ta fart.

Jag har fått frågan om vad det kostar om man vill komma redan på fredagen och svaret är:

Enkelrum: 1 120
Dubbelrum: 1 740

Önskar ni rum även på fredagen ber jag er även anmäla detta till Bengan.
En föredetting!

Patrik Åström

Hej, målet på minst 80 deltagare är nu uppnått då vi i f.n. är 87 anmälda. Med tanke på att många av våra medlemmar ofta väntar till sista stund med att anmäla sig kan vi hoppas på att vi når hundra.  Beer :Y: :Y:

Vilka som är anmälda kan ni se längst ner på nyheten om årsfesten.

Har ni några funderingar så är det bara att höra av sig till mig på patrik@impulsracing.se

Hälsningar /Patrik
En föredetting!

Patrik Åström

Och där var målet på hundra deltagare uppnått i och med att 105 st har anmält sig. Riktigt roligt och ännu fler lär vi bli för det är två dagar kvar tills anmälningstiden går ut!  :D
En föredetting!

Patrik Åström

#9
Anmälningstiden till årsfesten har gått ut och det blev till slut 130 133 personer som anmälde sig. Fantasktiskt roligt att så många vill komma.  :Y: :chef Beer
En föredetting!

Patrik Åström

Uppslutningen till årsfesten är rekordbra och just nu är vi 143 st anmälda till middagen.

Jag skrev att incheckning på hotellet är från kl. 12 men där ljög jag lite. I mån av plats löser de det men annars är det kl. 15 som gäller. Givetvis finns det möjlighet att lämna sakerna i bagagerum och tillgång till Spa-avdelningen har hotellet lovat att vi har från 12. Hoppas att ni inte blir arga på mig för detta.

Hotellet vill också gärna veta för- och efternamn på den som ni ska dela rum med. Har ni bokat flera rum vill de gärna veta vilka som ska bo i vilket. Ni som vet med er att ni inte redan angett detta i mailet till Bengan får gärna maila mig uppgifterna på patrik@impulsracing.se. Detta för att incheckningen ska gå så smidigt som möjligt.

Beställningen av pokaler har ni skickats i väg varför vi inte kommer att lägga till några fler pristagare.

Har du ännu inte anmält dig till festen men funderar på att göra så får du skynda dig, hotellet är i stort sett fullbokat. Vi garanterar alltså f.n. inte att ni får plats men kan sätta upp er på väntelista om så önskas.

Hälsningar /Patrik

En föredetting!

lotsen

Lade in nedan under Teknik för ngn månad sedan, men har inte fått ngt klargörande från "de som bestämmer". Hoppas ngn kan väcka frågan på Årsfesten och få ett besked! Ett besked är även att "det vet vi inte än, men xx/xx 201x kommer det att vara bestämt" är oxå ett besked!
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Är det klart hur det blir med däck 2016? Kommer Avon fortfarande att vara OK?
Någon som fått några garantier för att Dunlop kommer att kunna leverera? Eller hört några rykten?

Vem inom RHK bevakar frågan och håller oss "på golvet" (asfalten ...) informerade?
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Anders Lotsengård 070-580 13 83

Per Broberg

Hej Lotsen!
Har fått mail från HP Tyres i GB som kan leverera Dunlop Racing nu. Det borde betyda att endast Dunlop Racing är ok 2016 i vår klass. Läge för gemensamt inköp!
Per Broberg

Perskarner

Tyvärr kan jag inte närvara på årets möte, men har ett önskemål till mötet. Tidigare år har det varit någon form av "planeringsmöte" inför nästkommande säsong. Om så är fallet föreslår jag att man diskuterar möjligheten att förlägga årets sista tävling på Falkenberg på en helg som inte kolliderar med Goodwood Revival. Jag utgår från att det finns fler än jag som gärna åker till Goodwood och gärna också deltar i RHKs alla tävlingar ?!
Per S #42

clarsson

Delar  din åsikt, kollisionen med Goodwood är besvärnde. Vi behöver göra allt för att se till att RHK:s tävlingar inte kolliderar med andra "stora" event