Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Poängställning i Tusencupen

Startat av Anders Jensen, 07 september 2015, 16:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Jensen

Inför finalen i Falkenberg så står det till på följande sätt i Tusencupens poängtabell (ej RHKs).  racesmile

http://1000cccupen.com/wp-content/uploads/2015/09/Poängligan-2015-04.pdf

Som synes så är det jämnt så det förslår i samtliga klassers toppskikt.

Rådet till Hr Daubner blir att han skall gasa  :D

/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Henrik H

Hur går det med poängen övriga klasser?




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

L-G Sjöberg

Finns väl anledning att se över Formula Junior.  Tidigare har man ju nöjt sig med två underklasser, period E resp F, men ser det ut som att någon fördelat poäng efter FJHRA's och FIA's alla klasser.  Verkar en aning överdrivet eftersom vi inte är fler än en handfull förare.  8)

Anders Jensen

#3
Poängställning i RHK Cup
CT1 (E-bilar)
68p Peter Nylén, Knalle Racing.
60p KG Rundberg, Rost&Rök Racing
52p Jan Christians
29p Per Hågeman, No Racing Team
14p Jonas Söderberg
13p Alf Karlsson
12p Mats Lundqvist
11p Alf Påhlsson

CT6 (F-bilar)
70p Mikael Mohlin
48p Reinhold Daubner
37p Per Skårner
31p Magnus Rehbinder
29p Bruno Helgesson
23p AnneGrete Dahl
23p Anders Jensen, Knalle Racing
14p Jerry Ståhlberg
12p Ulf Svensson
11p Tommy Jagerwall
10p Fredrik Tornerhielm
9p Christer Olsson
7p Lennart Nilsson
7p Lars-Erik Danielsson
6p Mattias Ståhlberg
4p Krister Wigren
3p PO Persson
2p Bo Severinsson
1p Gert Kronborg
1p Nils-Olof Jonsson
1p Sam Bernhardsson


(med reservation för ev. felräkning)  ;)
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

David Hagman

#4
Citat från: L-G Sjöberg skrivet 07 september 2015, 18:32
Finns väl anledning att se över Formula Junior.  Tidigare har man ju nöjt sig med två underklasser, period E resp F, men ser det ut som att någon fördelat poäng efter FJHRA's och FIA's alla klasser.  Verkar en aning överdrivet eftersom vi inte är fler än en handfull förare.  8)

Eftersom uppdelningen på Karlskoga var hittepå utifrån FIA-klasserna så går det inte att få ihop korrekta poäng utifrån varken FIA- eller E/F-kategorisering. FJHRA-klasserna har jag inte brytt mig om. Det gick en handfull "E-bilar" i frontmotorheatet och en del i bakmotorheatet. Jag kan se över indelningen efter Falkenberg och skapa E och F. Rätt kommer det inte bli hur jag än gör.

De fullständiga poängen kommer snart upp på hemsidan.


L-G Sjöberg

Frontmotorheatet är väl inte något problem eftersom alla bilar där är kategori E, dvs dela ut poäng efter resultatlistan.  I svansmotorheatet gick tre E-bilar och jag tror bara det är en som är medlem, Linus.  (Orrstjerdt vet jag inte och han nämns inte i tabellen trots att han fullföljde.)  Det går väl att göra en pragmatisk lösning och antingen inte ge Linus någon poäng alls, eller ge honom också 5 poäng för det race han fullföljde.

David Hagman

#6
Nu är detta korrigerat.

Från "frontmotorheatet" utdelades full poäng till E-bilarna i både heat 1 och heat 2.
Från "svansmotorheatet" skulle full poäng för E-bilarna ha utdelats i heat 1, då tre E-bilar startade (i form av Orrstjerdt, Sjöberg och Knöfel). Eftersom Linus Sjöberg inte klassificerades utdelades dock inga poäng.  I heat 2 startade endast två bilar (Orrstjerdt, Sjöberg) och därför utdelades halv poäng.






L-G Sjöberg

Borde inte Ulf Lindberg ha 8 poäng i andra racet i Karlskoga, inte 4?

clarsson