Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Däck 2016???

Startat av lotsen, 23 september 2015, 17:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lotsen

Är det klart hur det blir med däck 2016? Kommer Avon fortfarande att vara OK?
Någon som fått några garantier för att Dunlop kommer att kunna leverera? Eller hört några rykten?

Vem inom RHK bevakar frågan och håller oss "på golvet" (asfalten ...) informerade?

En fråga till de som kört på Avon nu i år: vad är era erfarenheter vad gäller prestanda i torrt resp vått och hållbarhet etc?
Anders Lotsengård 070-580 13 83

Henrik H

Byt till Formel Ford och alla dina däcksproblem är lösta!
Avon däcken fungerar utmärkt på FF1600  med god hållbarhet  ett set varar hela säsongen racesmile




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

allo

Som jag ser det är frågan mycket viktig just nu med tanke på de enormt långa om ens några leveranstider vi har levt med från Norrköping.
Ska vi köra på Dunlop så måste dom beställas nu och vi får resultatet sent i vår om vi får några als.
Mina Dunlop han knappt bli uppruggade så jag har inte problemet men flera andra har slut Dunlop, andra har friska Avon som vi inte vet om dom gäller nästa år.
Vad ja vet så är Avon lite snabbare så det kan ju också orsaka problem, vad gör vi beslut bör fattas snarast.

lotsen

Från vår danske Healeyracingkollega, tillika Dunlopleverantör, Roar Eriksen, Vantage, fick jag nedan mejl:(han hade glömt sin inloggning ...)

Dunlop:
Vi forventer ingen problemer med levering til 2016 sæsonen. Vi kan efterhånden levere det meste bortset fra 13" – men lidt sent, sæsonen er jo slut 

Avon:
I tørvejr er Dunlop normalt lidt hurtigere end Avon, og mere holdbart. I regnvejr er radialdækket fra Avon klart hurtigst.

Roar


_________________________
     Roar Eriksen
     Tlf. + 45 4828 1886
Anders Lotsengård 070-580 13 83