Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Bilsport "LOTS"

Startat av clarsson, 02 december 2015, 18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clarsson

Står på deras sida att man måste finnas med där för att förnya sin licens
Konstigt nog så står jag inte som medlem i RHK utan bara i Kolsva MK
Är det något jag missuppfattat eller är det något som RHK ännu inte har gjort klart

Anders Jensen

I LoTS står enbart den klubb där du har dina licenser.
Kör du för RHK så har det säkert blivit fel vid överläsningen.
Då får du kontakta någon av SBF licensansvariga.

/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

lotsen

Både "LOTS" (de har stulit mitt "namn"!) och Bilsport OnLine får de nog knåda lite till ... Flera funktioner fungerar inte, exvis att lägga in sin postadress eller närmast anhörig eller ladda upp bild. Eller är det jag som inte kan? Dessutom verkar de inte vara överens - i OnLine har jag Nationell Licens och i min egen sida (dvs LOTS!) har jag Internationell (vilket är rätt).

Anmälarlicens har de inte heller med

Verkar som att man lagt mer job på design än funktion. :-\
Anders Lotsengård 070-580 13 83

L-G Sjöberg

Är det bara jag som missat att man tydligen måste förnya sin licens on-line?  Kommer inte SBF att skicka ut licensunderlag längre >:D?

Anders Jensen

Bilsport OnLine är nedlagt sedan "1/6" och används väl fortfarande endast till förbundets protokoll.
Informationen om motorklubbens medlemmar har respektive klubbs medlemsansvarige flyttat över till Idrott OnLine under våren.
All information om, i SBF, licensierade (funkis som förare) är sedan några veckor överläst från Bilsport OnLine till LoTS.
I LoTS (Licens och Tävlingssystem, baserat på SVEMOs TA) har klubbarna sedan 1/6 hanterat sina ansökningar om tävlingar och sedan slutet av november även sina licensierade medlemmar.
Allt skulle vara klart till 1/1 2016 men det är mycket som haltar fortfarande.

Vet inte om RHKs medlemsansvarige är så insatt i detta ännu så man kan ställa frågor till respektive systemansvariga istället.
Information hittas här: http://sbf.se/Forbundsinfo/LoTS/

Är själv bland annat medlemsanvarig i Borås MK och kan intyga att det är minst sagt krångligt fortfarande.
Tex. alla medlemmar hanteras i IdrottOnLine (IOL) samt de med licens skall även hanteras i LoTS.

Enligt SBF:
Alla förare måste vara inlagda i klubbens medlemsregister i IOL för att kunna köpa licens och anmäla sig till tävlingar 2016.
Licenserna kan köpas fr.o.m. 8/12 i förarens profil i LoTS.


Undra hur många förare som känner till detta?
Skulle tro att hela 2016 går åt för inkörning av LoTS och IOL.
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

L-G Sjöberg

Jag registrerade mig i LOTS och konstaterade att jag inte kan lösa licens eftersom "klubbtillhörighet saknas".  Verkar som att RHK missat något.

Skåningen

Licenserna kan köpas fr.o.m den 8/12 i förarens profil i LOTS.
Man måste ha betalat sin medlemsavgift för att klubben skall släppa spärren för 2016.
Ingemar Kristensson

L-G Sjöberg

Vore ju lämpligt i så fall att RHK skickade ut inbetalningskort för 2016. ::)

Anders Jensen

#8
Lars-Göran, du skall ju ändå vara upplagd i LoTS.
Om du i LoTS går in på din profil och öppnar mappen "Medlem i klubb", så skall det stå den klubben du är medlem i.
Går du in i "Mina licenser" skall de licenser finnas som du har idag. De är ju gällande hela januari 2016.

Om inte kontakta tex Anders Ek.

Spärren gäller bara den nya licens som kommer att gäller nästa år, ej den du har gäller ju som sagt till 31/1 2016.
Troligtvis kommer licenserna framöver gälla kalenderår dvs 1/1 - 31/12,
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

L-G Sjöberg

Licensen står där men uppgifter saknas under "medlem i klubb".  Det är väl förmodligen som någon/några andra redan skrivit att RHK missat det här.  Ibland kan det ju ta ganska lång tid med läkarintyget/arbetsprovet för den internationella licensen, så det vore ju faktiskt bra om systemet kommer igång/fungerar >:(.

Anders Jensen

#10
Kolla med Ek om det är på G.
Skulle nog varit klart för länge sedan men tiden räcker inte alltid till allt, jag vet.
Rätt många medlemmar i RHK också.

Mer info: http://sbf.se/Nyheter/SvenskBilsport/ViktigtForattfalicensmastedufinnasiIdrottOnline/
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

UffeS

Ang tävlingsanmälan och LOTS se denna länk:
http://www.resultatservice.com/resserv/v2/artiklar/artikel.jsp?id=1450531334425&year=2015&type=1
Troligt att det kommer att fungera lika för oss när det är dags.

God Jul & Gott Nytt År
Önskar Ulf o BP-Gunnar

Joakim Broström

Försökte betala licensen, men det kommer upp: Error: Varukorgsgruppen saknar Order {5660BDCF-7..
Det står även att jag inte har något giltligt medlemskap, kontakta din klubb.
Har någon koll på detta?

Anders Jensen

Det kanske kan bero på två enkla saker,
1. att du inte är upplagd i IdrottOnline (det skall klubbens medlemsansvarige sköta och LoTS hämtar sina uppgifter därifrån).
2. att du är upplagd men inte betalt medlemsavgiften för 2016 (och därav ev är spärrad i LoTS).

Har du din licens hos RHK så borde kassör Ek kunna hjälpa dig.
Kör du för annan klubb så hör med din medlemsansvarige.

/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Joakim Broström

Tack Anders ;D
Jag får kolla med kassören