Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Motion till RHK samt Riksmästerskap Formel

Startat av Danne.L, 17 januari 2016, 20:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Reggazzoni

Tja, tekniksprång och tekniksprång. Reynards chassien är ju i princip samma från 87-92, så de tog språnget redan 1987. Van Diemen uppdaterades frekventare, men 90-92 är ju väldigt lika varann så kan Van diemen -90 och Reynard -87 vara kat.J så kan nog de övriga också.

//Stefan
Team Vasebo Racing

Patrik Åström

#46
Kjell, även om det kommer att gå att få nationell HTP på FF1600 91-93 så kommer de inte att ingå i RM och det har vi ju pratat om tidigare. Reglerna säger att Formel Ford/2c 1982-1990 1600 cc ingår i RM och inget annat. Är ni oroliga att startfältet blir för tunt föreslår jag att ni jobbar för att få med de bilar som idag är giltiga enligt gällande regelverk.

Angående kat J eller inte så kan inte RHK:s årsmöte bestämma vad HU beslutar utan här får vi helt enkelt avvakta.
En föredetting!

fyrtiotalisten

#47
Ok, Patrik! Jag tolkar din skrivning att RHKs föreningsstämma tog ett beslut man inte kan och har behörighet att besluta om. Att 1991-1993 ska ingå i Kat J, vilket sekr och protolljusterar skriver i denna tråd. Är det korrekt uppfattat av mig?

Beträffande ditt förslag om att vi ska "jobba för att få med de bilar som idag är giltiga enligt gällande regelverk" är vällovligt. Men ibland kanske regelverk och praxis behöver ses över, och därför har jag under att antal år motionerat om sånt som jag tror skulle underlätta rekryteringen, men samtliga motioner i den andan har styrelsen avslagit. Har du några tips om hur vi kan gå tillväga för att hålla oss inom regelverket så tas det tacksam emot och gynnar hela RHK = oss alla. :)

Patrik Åström

Så vitt jag begriper så innefattar period J endast FF/2c och att RHKs årsmöte kan besluta att FIA ska ändra på detta är väl inte troligt. Att däremot låta årsmodellerna 91-93 köra tillsammans med övriga FF1600, under förutsättning att det går att ta ut handlingar, är en annan sak. Detta gäller även hur poäng i RHK cupen ska fördelas.

Med gällande regelverk menar jag det som vi skrivit för RM, lämnat in till SBF och fått godkänt för 2016. Detta ändrar vi inte på i efterhand utan får i så fall vänta till 2017 års säsong.
En föredetting!