Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Dunlop

Startat av hylle, 26 januari 2016, 08:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

hylle

Från bekanta som kommit hem från England där träffat ansvariga från Dunlop. Det kommer inte komma några däck under 2016. Tänkt tillverkning i Portugal funkar ej. Hur gör vi ? Någon som vet mera?
Däck behövande Anders Hylén.

lotsen

Enligt Roar i Danmark som är "agent" för Dunlop ska det inte vara några problem. Han förväntar sig leverans vilken vecka som helst. Men med danskar och engelsmän vet man ju aldrig... ;D
Anders Lotsengård 070-580 13 83

jupiterib

Hejsan alle

Vi kan oplyse at vi kan levere alle størrelser i CR 65 i hele 2016, vi har allerede bestilte dæk på vej hjem, så skal du bruge dæk, så send en mail eller ring, vi er i gang med ny bestilling, så du kan få dem i god til før Season start 


min mail:  ib@vantage.dk  eller telefon  0045 48281886

Hilsen Ib Rasmussen
Dæk ansvarlig
Vantage

Per Broberg

Vi i Skåne fick hem däcken i förra veckan. Ni kunde varit med på den beställningen! :pol:

Bo Lindman

Osäker på om Skåne är med i EU, kanske svårt få över däcken nu med alla gränskontroller? ;D
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

malmberg

Hur är det nu ,har folket fått tag på Dunlop däck?
En del hundkojeåkare har ringt mig (som bara är mek) och frågat vart dom skall få tag på däck.
10tum verkar det vara svårt med ,nån skulle få 9 däck från Danmark, nästa sändning oklart hur många 10tums däck som skulle komma.

Ni som kör större dim på däck, har ni fått tag på däck?

Skulle vara bra om ni som fått tag på däck skrev i denna tråd om vart ni köpt era däck och vilken dim






motul

Många dimensioner är inte klara.

RaceRonnie

Jag har inte fått tag på 10" Dunlop CR65 på 1,5 år. Talade med Thomas Lindström på TL racing för en tid sedan och han sa " Dunlop racingdäck går inte att uppbringa och har inte gjort så på 2 år, så jag har beslutat att sluta med Dunlop"
Har också försökt att få tag på i UK men hittills utan resultat.
De jag talat med och som har fått tag i däck har alla köpt av någon som köpt på sig tidigare och haft extra däck liggandes.
Någon som har tips på var däck finns får ni gärna tipsa. Annars blir det nog inte mycket åka i år.

Patrik Åström

#8
Hej, är ingen däckexpert men jag gick in på Müncher Oldtimern Reifens sida www.oldtimerreifen24.de och där kunde man beställa 5.00L10 Dunlop CR 65 Compound 204 Racing, vet dock inte om det är det däcket som du är ute efter. Köpte själv Formel Vee-däck därifrån för några år sedan och det gick alldeles utmärkt.

Andra har även handlat däck via www.longstonetyres.co.uk, www.demon-tweeks.co.uk och www.hptyres.com

Hoppas att detta kan vara till någon hjälp.
En föredetting!

Söderberg

Dunlop.beställt 450L13cr65 204 från vantage dk  fått email att dom är på väg till mig

Söderberg

Fått mina 13" o kojja åkarn fick sina 10"däck

UffeS

Måste bara kolla med er som köpt från Demon Tweeks o andra Englandsfirmor.
Brukar priset som ni får fram vid köpet stämma eller kommer det till något?

weiter

Hej,

Jag köper mina Dunlop 550M-15 från HP Tyres (Englands största leverantör). Bra priser och snabba leveranser (3-4 dagar).

Med vänlig hälsning/Anders Weiter

malmberg

enligt uppgift kan HP leverera 10tum, Frank Edwinsson rapporterade via RHKs facebook sida att han köpt och fått levererat  flag