Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Mantorp

Startat av weiter, 04 augusti 2016, 20:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

weiter

I inbjudan till Mantorp 19-21/8 står det att man inte kan ha sin personbil i maskindepån???? Kanske jag har missuppfattat men var skall man ha sin domkraft och verktyg och var skall man sitta mellan racen och eventuella regn? Det finns väl bara maskindepå och bandepå, eller? Andra har ju racebussar och tält så varför får man inte ta in sin personbil som också är servicebil?
Jag har avbokat.
Med vänlig hälsning/Anders Weiter 
Ford Mustang / CT10             

fyrtiotalist

En berättigad fråga som gäller fler banor än Mantorp.

Seven

Klart att du får ha personbilen som servicebil !  Jag tycker att det är dålig ordning i depåerna såg på ex Velodromloppet team som även hade lyckas få in en personbil extra och någon som ställt sin recebil bak om sin husbil. Vi måste tänka på att publiken vill se våra racebilar inte husbilar o släp. Kan klass "papporna" hjälpa till med detta ?
Per Fogelberg

Bo Lindman

Självklart är det så som "Seven" säger. Förbudet mot personbilar gäller med alla säkerhet extra personbilar eller liknande i depån.

Vi är generellt ganska duktiga på att släpa med oss extra bilar, fyrhjulingar och kringutrustning som om vi skulle vara på plats i en månad. ;) Upp till var och en så klart, hur mycket logistik man vill ha och behöver för att klara en racehelg. Men till slut räcker inte våra depåer till för det den en gång byggdes för. Trots att de flesta depåer vid våra banor utökats både en och flera gånger...
Därför inte konstigt att restriktioner tillkommer i hur mycket plats varje deltagare får.

På t.ex. Goodwood och Le Mans Classic är inga andra servicefordon välkomna i maskindepån, utöver de som är tidstypiska och därmed intressanta för publiken. Det är förvisso event på en annan nivå än våra här hemma, men koncepten är både tilltalande och fungerande. Dock krävs det redan uppsatta enhetliga arrangörstält för tävlingsbilarna och organiserad inre logistik mellan de olika depåområdena för tävlingsbilar och boende, parkering av dragfordon etc.

Fördelen med dessa koncept är att det höjer upplevelsen för publiken på ett helt annat sätt. Sedan om det är viktigt med publik vid våra tävlingar eller inte, finns det ju många åsikter om....

Downforce is for chickens - Sideways is for racers

clarsson

Mera publik = möjlighet till reducerade startavgifter = potentiellt flera bilar = större intresse = mera publik = o.s.v.
Eller så får vi förlita oss på att nuvarande förare är odödliga och har outtömliga bankkonton
Valet låter ganska enkelt i min värld och med dom pengar jag vill lägga på sporten

lotsen

Är övertygad om att dagens regelverk, med en följebil per tävlande (husbil, personbil, lastbil eller vad det nu är) i maskindepån är det rätta. Med teamfolk runt bilarna hela tiden så höjer det trivseln både för de tävlande, deras medföljande (som är en viktig del för att kunna tillbringa 5-6 sommarhelger på racebanan!) och inte minst för publik/besökande.
Med avfolkad depå så fort det inte är något racepå G så blir det ganska dött - med all respekt för våra bilar, vi kan aldrig få dessa att som "döda" objekt bli lika publikdragande som de på exvis Goodwood! Nä, kontakt med förare och medföljande entusiaster tror jag är ett vinnande koncept för att locka mer publik till våra race. D v s arbeta på som vi gör nu, men gärna med mer sammanhållna märkesdepåer, snyggt skyltade och inbjudande!
Tror dessutom att klasspapporna har mer att göra för att få sammanhållna heatuppställningar i depåerna.
Anders Lotsengård 070-580 13 83

Patrik Åström

Vill förtydliga vad som gäller för parkering i maskindepån. Till Mantorp får ni två bilpass varav en bil får stå tillsammans med er racerbil och bil nr 2 ska parkeras på parkeringsplatsen. Synd om någon avanmält sig pga av detta men det går ju bra att anmäla sig igen i så fall!
En föredetting!

Bo Lindman

Citat från: clarsson skrivet 08 augusti 2016, 08:42
Mera publik = möjlighet till reducerade startavgifter = potentiellt flera bilar = större intresse = mera publik = o.s.v.
Eller så får vi förlita oss på att nuvarande förare är odödliga och har outtömliga bankkonton
Valet låter ganska enkelt i min värld och med dom pengar jag vill lägga på sporten

Jag är helt enig med Clarsson i detta. Vi har en "produkt" i vår hobby som fler kan och vill njuta av som åskådare och publik. Det ger oss fördelar ur flera perspektiv. Det enda som vi erfarenhetsmässigt bör vara lite försiktiga med är att inte låta det kommersiella entydigt gå före det ideella.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

fyrtiotalist

Citat från: lotsen skrivet 08 augusti 2016, 21:33
Med teamfolk runt bilarna hela tiden så höjer det trivseln både för de tävlande, deras medföljande [...] och inte minst för publik/besökande. [...] kontakt med förare och medföljande entusiaster tror jag är ett vinnande koncept för att locka mer publik till våra race.
Finns inget egenvärde i att "hålla med" men jag stöttar din uppfattning, Lotsen. Måhända kan det ha ett värde större än att "tiga still" när andra hävdar annat.

lotsen

Citat ur Startbekräftelsen: "GLÖM INTE ATT NI SKA VISA ER TÄVLINGSLICENS DIGITALT MED NYA SBF LOTS!"

Vadå, gäller inte dem vanliga licensen ("kreditkortet") längre?????
Anders Lotsengård 070-580 13 83

Patrik Åström

Jag är övertygad att din licensbricka fungerar precis lika bra som den digitala!
En föredetting!

lotsen

Citat från: Patrik skrivet 14 augusti 2016, 14:56
Jag är övertygad att din licensbricka fungerar precis lika bra som den digitala!

Synd då att de skriver "SKA" inte "KAN"!
Anders Lotsengård 070-580 13 83