Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Föråldra "nya" bilar?

Startat av Reggazzoni, 13 oktober 2016, 17:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Reggazzoni

Hej
Eftersom jag är en hängiven läsare av annonser där man säljer Formel Ford-bilar har jag noterat att i en av annonserna här på forat säljs en Reynard -91, där säljaren säger att med mindre ändringar kan den passas in som en 89:a, och det kan säkert stämma då Reynards chassin var i princip oförändrade från 1987-92.
Såvitt jag förstår är detta ett helt legitimt förfaringssätt när det gäller standardvagnar, men jag tror mig ha hört att kraven är tuffare när det gäller formelbilar? Kan någon kunnig person hjälpa mig att reda ut vad som gäller; Får man "föråldra" formelbilar?Blir det någon skillnad med nationell kontra internationell HTP?

Vänliga hälsningar
Stefan
Team Vasebo Racing

Henrik H

Det borde väl inte vara något problem.
Enligt App K så får man ju bygga en bil så länge den är tekniskt identisk med den årsmodell man skall köra den som. Om man sen utgår från en -91 för att bygga sin bil borde väl inte spela någon roll.
Teknikerna får du nog ringa då de konsekvent vägrar att svara på forumet.




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson