Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Formel ving och slicks 2017

Startat av tomas, 09 november 2016, 17:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tomas

Då är årets säsong slut, flera av oss slickar såren över reparationer som behövs göras, vissa letar efter bilar för att kunna bli med i en av de snabbaste heaten och vissa bara längtar till våren.
Formula Slicks består av 4 aktiva formelbilsklasser, F2, F3, Opel-Lotus och FF2000.

Våra heat har varit långt från fulla och detta är något vi ska fokusera på mer. Vi ska också försöka få tillbaka den stjärnstatus som F3 har haft i Sverige.
Som ett steg på vägen vore jag tacksam för mail från alla er som har och kör i vårt heat men också från er som har bilar som inte kommit ut.  Tanken är att få en inventering på vad som finns och hur vi kan hjälpa varandra att få ut fler bilar till säsongen 2017.

Skicka vad ni har till tomas.otterberg@telia.com
Tack på förhand
Tomas, klass representant Formel ving och slicks

AndreasT

Skulle vara otroligt roligt att se flertalet F3or i samma fält !
Jag hejar gärna på och kan sponsra med 10% på setup avgifter till bilar i eran klass racesmile
Andreas Tysk
TTMotorsport

ttmotorsportsweden@gmail.com
0734293982

OpelLotus Danne

Då får jag ju betalt av dig då jag gör min setup själv, perfekt! ;)

Bo Lindman

Ja, fler F3 vore väldigt trevligt att få¨njuta av!
Både 1000cc Screamers, 1600 och 2000 liters erorna är ju riktiga karameller i Svensk racing.
Så vill jag se ett internationellt historiskt F2 race på Mantorp vid NRD också. Hyllande F2 EM loppen där, 71,72, 81 och 82!

Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Reggazzoni

Snart är det jul; Bosse skriver önskelista...
Hoppas du varit en snäll gosse i år Bosse, så att du får som du vill! Dina önskningar sammanfaller ju med mina...

//Stefan
Team Vasebo Racing

AndreasT

Citat från: OpelLotus Danne skrivet 06 december 2016, 13:06
Då får jag ju betalt av dig då jag gör min setup själv, perfekt! ;)

Är du snäll kan du få välja 1 (1!) del ur min "bra att ha skrot" låda :)
Andreas Tysk
TTMotorsport

ttmotorsportsweden@gmail.com
0734293982

Bo Lindman

Citat från: Reggazzoni skrivet 06 december 2016, 19:15
Snart är det jul; Bosse skriver önskelista...
Hoppas du varit en snäll gosse i år Bosse, så att du får som du vill! Dina önskningar sammanfaller ju med mina...

//Stefan

Har i varje fall försökt vara snäll, så vi får väl hoppas. Nu när vi är två som önskar kanske överstetomten lyssnar på oss racertomtar... :-)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Lars Greneskog

Hej!
Jag har två Reynard 863 hemma i garaget har för avsikt att få ut den ena i år. Den andra behövs en Spiess motor till lite inställningar och HTP. Ny i gänget :D
Grenis

tomas

Hej Grenis. Välkommen till Formel Slicks gänget. Ser fram mot att träffa dig på race i sommar. Om du mailar dina uppgifter till mig på tomas.otterberg@telia.com så kan jag få med dig i de mailutskick som jag så sakta startad med. Detta gäller naturligtvis alla i klassen, har en del men saknar fortfarande många.

NordlanderF3

Välkommen Grenis, va har du för chassinr på Reynarderna? Ägde en -86 som vi byggde om och körde med framgång i F4 -89 eller 90-

Lars Greneskog

Hej!
Reynarden som måste ha en Spiessmotor har chassinr 32. Och den andra som är komplett, men måste till en ny HTP gamla HTPn gick ut mars 2016, den har chassinr 43. Är det någon som har en Spiessmotor till salu så välkommen.

NordlanderF3


NordlanderF3

Grenis jag imoprterade chassi nr 32 och har letter of original o importhandlin!

Lars Greneskog

Va intressant!  :) Då kanske du kan ge mig lite mer historia om bilen, jag har bara fått fram att den var relativt framgångsrik i Brittiska F3 mästerskapet 1986, förare Dave Scott och Dave Simpson.

NordlanderF3

kommer inte ihåg, jag köpte den på telefon o sen ställde dom den hos Rob Gustavsson, men det går å maila till Adrian Reynard han tog fram chassinr på mina andra Reynarder. Googla så hittar du nog tror han är i USA nu o jobbar pt HAAS F1!