Förlåt en oinvigd men vad är det egentliga "problemet"?
Utan att peka finger men att överföra något, i mina ögon, internt groll till RHKs styrelse verkar lite långsökt.
Verkar som FFF och övriga bystanders borde rannsaka sig själva. Vad kan JAG göra?
Hur mycket individuellt görs egentligen för att få en god miljö?
Det är oftast/alltid någon ANNAN som man anser skall gör jobbet, känns det igen?
Att man kallar till en träff i otvungen miljö, likt Henrys, verkar vara en god idé.
I tusencupen har vi naturligtvis även haft vår del av "överentusiastisk körning",
men när det gäller 1000cc cupen så har vi klassrepresentanter alltid haft fin kontakt med tävlande och tävlingsledning samt RHKs "styrelse".
Så fort något inträffar på banan så tas kontakt med tävlande och tävlingsledning etc för att reda ut ev oklarheter (enl regelbok).
Vi har även haft enskilda samtal med medtävlare om uppförandet på banan vilket har resulterat i bättre race.
Anser vi att extraordinära åtgärder behövs tar vi direkt kontakt med tävlingsledning och RHK.
När det gäller den sociala delen så har vi träffar och möten och inte alltid i samband med tävling/test.
Vi har haft våra "uppstartsmöten"(innan vi blev en förening) på olika platser som exempelvis privata museum, häftiga garage etc vilket har varit väldigt uppskattat, oftast utan protokoll.
Vårt senaste "riktiga årsmöte" som förening kan ni läsa om på RHKs hemsida. Cred till familjen Svanberg.
Jag känner mig stolt att, trots hårda ord från vissa enstaka kritiska medtävlare, ha medverkat till att stärka tusencupens värderingar (att värdera deltagandet före deltagaren) under mina drygt 9år, men nu har även tusencupen äntligen blivit en förening dessutom med en mycket kompetent styrelse. Cred till Anne-Grete som tog det första ordförandeskapet när igen annan ville.
Att vi nu äntligen är en förening och kan delegera uppgifter så är jag övertygad om att vi kan behålla det goda "GO" vi har i tusencupen i framtiden.
Så fråga inte vad FF kan göra för mig, fråga istället vad kan JAG göra för FF, så kommer det säkert att bli ett bättre "klimat" i FF.
Det funkar för tusencupen. Hoppas det gör det även för FF.
Med vänlig hälsning
Anders