Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

FF 1600 träff i Skövde 3-4 Feb -17

Startat av Henrik H, 22 december 2016, 17:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik H

För dom som missat detta.

Det blir en träff för dom som är intresserade av FF1600 i Skövde den 3-4e februari. Henry har ordnat fördelaktiga priser på övernattning fredag-lördag.

Mat och samkväm på fredag  :chef  Beer
På lördag förmiddag blir det ett möte där vi kan dryfta säsongen som varit och den som kommer!
Har du synpunkter och funderingar kom och dela dom med likasinnade  racesmile

Anmälan görs till Henry Andersson, jhteknik@telia.com eller på telefon 0705 941 151



Quality Hotel Prisma
https://www.google.se/maps/place/Quality+Hotel+Prisma/@58.3973847,13.3475822,8.75z/data=!4m5!3m4!1s0x465b0225541228b1:0x6f3e944edbef572c!8m2!3d58.3879769!4d13.8571334




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Henrik H

#1
Möte avklarat, jag kunde inte delta pga magsjuka och 7 års kalas.
Jag är därför nyfiken på vad ni kom fram till och med med lite tur kanske det finns lite anteckningar/ protokoll att läsa.
Hoppas att alla som var där åkte därifrån laddade inför säsongen  racesmile




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Seven

Det är nog det som är problemet med klassen Formel Ford:  LOCKET PÅ !
Per Fogelberg

AndreasT

Hej Henrik !

Då mötet var arrangerat av Henry utan min inblandning (fick redan på det via telefon som alla andra iom att det inte skulle spridas via internet) så fanns ingen dagordning och det finns inte heller något protokoll/noteringar.
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte riktigt vad det pratades om under dom 3 timmarna jag satt där.

Kortfattat :
I år ska klassen fortsätta som "ett gott gäng" och flaggorna som användes innan och som jag tror alla uppskattas behövdes inte.
Hemsidan ska han kontrollera om vi kan på något sätt köpa tillbaka alternativt undersöka att köpa tjänsten att göra en ny.
Han har utan min och lenas vetskap enligt tidigare planerat 2018 tävlingen som tydligen SBF med flera är involverade i.
Tävlingen ska ha bilar från olika länder (och jag tror inte nån tänkt på att alla bilarna har olika reglementen).
Att 91-93 bilarna alla är exakt identiska med en 90a MEN att dom är snabbare (hur nu det går ihop).

Tyvärr minus en bil till då jag på mötet beslutade att min bil inte kommer gå tävling (i Sverige) i år utan kommer fokusera på att få ihop den för att därefter träna och slutligen försöka få den till Festivalen eventuellt.
Andreas Tysk
TTMotorsport

ttmotorsportsweden@gmail.com
0734293982

Reggazzoni

Se där, framåtanda och vitalitet; inga flaggor! Mycket imponerande, det ska säkert få klassen att växa så det knakar. Fast det där om att ha en hemsida kanske är för mycket? Då skulle ju information kunna läcka ut på  inter-nätet...

Man får väl hoppas att maten var god åtminstone.
Team Vasebo Racing

jsvahn

"Att 91-93 bilarna alla är exakt identiska med en 90a MEN att dom är snabbare (hur nu det går ihop)."  ;D ;D ;D ;D

Den va bra!!
Ja, tänk om det råkade vara en långsam förare i den långsamma RF90:an..  ;D ;D ;D

RF92 och RF93 har en stötdämpare fram som standard så riktigt identiska är dom inte med RF90-91.

I England kommer de att köra två FF klasser men detta kanske ni vet redan.
Från Finland kanske det skulle komma några bilar ifall ni följde Engelska reglementet men som det är nu åker de till England.

Henrik H

Andreas du låter nästan lite bitter där, och jag kan förstå dig. Man har en dröm och köper en bil vill tävla med likasinnade fast det blev inte som man tänkt av olika anledningar.

Jag hjälpte Henry att lägga ut en inbjudan här om mötet då han "inte kan" (läs orkar/hinner)

För att det skall bli ett möte så behövs en dagordning och den kommer ifrån, wait for it!.......  medlemmarna!
Det är upp till dom att se till att det som skall diskuteras kommer med på dagordningen. Sen tycker man kanske att klassrepresentanten borde kunna hitta på några punkter själv.

Jag hade kunnat hitta på ett par punkter att ta upp, gemensamma däcksinköp och spritintag mellan på fredag lördag kvällarna I depån.

Träffen får väl ses som ett trevligt samkväm istället för ett möte då.

Anderstorp lär vara arrangörer till jubileet på Anderstorp 2018, om klassen har några synpunkter på hur det skall arrangeras så behöver ARC få reda på det från oss annars blir det som ARC vill.

Vad skall vi med en hemsida till?????

Bröderna Thim gorde ett föredömligt arbete med deras hemida, framförallt med layout, filmklipp, förarpresentationer och nyheter! Tyvärr var det någon/några idioter som sabbade för Thim och fick dom att sluta. Vi borde fråga oss själva vad vi gorde för fel I hanteringen av det hela och nu står vi här utan hemsida.

Men hemsidan kan inte förlita sig på att någon enstaka entusiast sitter och skriver. Det är upp till klassen att engagera sig. 1000-cupen och F-Vee har inte växt för att dom har hemsidor!

Jag hävdar förtfarande (som med en druckens envishet) att detta forumet är ett bra plats för våra diskussioner.
Bilder, reportage och kalender finns ju redan här. Om man kan läsa och förstå en enklare instruktion så är det Inga problem att göra inlägg.

Japp skriver man det I text på en hemsida är det kvar "for ever" för att någon skall kunna hacka på en, Bosse är ett bra exempel ;-)
Fast kan man ta det och inte ger upp så lätt (fast Kjell var rätt envis) så kanske vi kommer framåt!

Eller för att citera Olof Ekman
"Alla är idioter och dom mår bara bra av att få veta det!"


/Henrik




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Reggazzoni

Jag måste ändå få säga att jag saknar hemsidan. Där fanns mycket som saknas på RHK`s sida; främst saknar jag den klass-visa förar/bil-presentationen, dokumentsamlingen och kanske framför allt de korta små nyheterna/anekdoterna som ganska ofta uppdaterades.

Hur har 1000-cupen och FVee kunnat växa som de har? Knappast genom att slopa hemsidor och sabotera varandras bilar i alla fall. Finns det någon möjlighet att locka tillbaka Thimmarna (och deras bilar)? Eller för den delen andra nyligen avhoppade förare? Finns det över huvud taget någon vilja att FF ska växa, och finns det i så fall fler idéer om hur det skulle kunna gå till förutom att slopa några flaggor?
Team Vasebo Racing

Lars Runo Tillback

Har historisk Formel Ford i Sverige dött nu? Jag har inte betalt medlemsavgiften ännu i väntan på detta besked.

Henrik H

Citat från: Lars Runo Tillback skrivet 06 februari 2017, 14:00
Har historisk Formel Ford i Sverige dött nu? Jag har inte betalt medlemsavgiften ännu i väntan på detta besked.

Det är bara att betala och bara med ju fler vi är som tycker något desto större är chansen att det blir som vi vill  8)




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Reggazzoni

Citat från: Lars Runo Tillback skrivet 06 februari 2017, 14:00
Har historisk Formel Ford i Sverige dött nu? Jag har inte betalt medlemsavgiften ännu i väntan på detta besked.

Dött är nog mycket sagt, men nog verkar livsgnistan ha försvagats. Förut fanns en FormelFordFörarFörening som enligt uppgift var i besittning av rättigheterna till hemsidan, men nu kan jag inte uppfatta spår av vare sig det ena eller andra.

Jag trodde i min enfald att helgens möte var ämnat att försöka blåsa liv sagda förening, försäkra sig om att hemsidan återupplivades och att staka ut riktlinjer för en positiv utveckling för Formel Ford. Tyvärr verkar jag haft fel.

Citat från: AndreasT skrivet 05 februari 2017, 20:56
 
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte riktigt vad det pratades om under dom 3 timmarna jag satt där.

Det verkar saknas någon med kunskap om hur ideella föreningar fungerar. Ring Kjell och be honom hålla en kurs, jag har sett tecken på att han fortfarande brinner för klassens välgång!

//Stefan




Team Vasebo Racing

andersxx11

Jag ser att det är många som visar intresse i att kommentera FF1600 träffen på detta forum.
Jag kan tyvärr också konstatera att det verkar lättare att komma med kommentarer efter mötet än på d:o.
Personligen hade jag inga som helst svårigheter att uppfatta vad som diskuterades och bestämdes.
Tycker överlag att vår klassrepresentant gör det han ska och han gör det bra,
samt även att vår klassmamma kompletterade utmärkt.
Kan inte direkt se att det är någon annan som står på tå för att ta över och styra oss mot växande klass.
Om alternativet är att köra mer tävlingar så ser jag inga fel detta och om någon kan ordna så att det sker så tycker jag att det skall berömmas oavsett på vilken bana det sker och i vilket klassällskap.
Och om rädslan för dessa oerhört snabba och farliga 91-93 bilarna så är det väl inte svårare än att kolla på varvtiderna som dessa skapar och jämföra detta med gammelbilarna och J värstingarnas skillnad.
Tack Henry.



Vi ses i vår!
Ps. 1978 gjordes dom snyggaste bilarna!!!







kjell nordberg

#12
Hej och hå vilket schå!

1)   - RF92 och RF93 har en stötdämpare fram som standard så riktigt identiska är dom inte med RF90-91. (jsvahn)
Nu förstår jag varför J-bilarna ifrågasatts! De har ju stötdämparna placerade under skalet och har därmed aerodynamiska fördelar, som tillsammans med en del andra chassiförbättringar, gör dem 1-2-3 sek snabbare än äldre byggen. Kontenta: släpp in 91-93 eller uteslut J-bilarna.

2)   - Japp skriver man det I text på en hemsida är det kvar "for ever" för att någon skall kunna hacka på en, Bosse är ett bra exempel ;-)  (Henrik H)
Att tiga ihjäl inlägg verkar dock än mer vanligt, och möjligen ännu effektivare eftersom man därmed lägger "locket på" (Seven) och tar död på embryot till en kommunikation som i bästa fall kunde utvecklats positivt.   

3)  - Jag hade kunnat hitta på ett par punkter att ta upp [...] spritintag mellan på fredag lördag kvällarna I depån. (Henrik H)
Det är naturligtvis upp till var och en vilken relation man har till alkohol, men det borde vara obligatorisk "blåsning" innan man släpps ut till första passet varje dag. Det har jag föreslagit tidigare utan att ha fått gehör för, men jag passar på tillfället att framföra det än en gång. 

4)  - Finns det över huvud taget någon vilja att FF ska växa, och finns det i så fall fler idéer om hur det skulle kunna gå till ... (Reggazzoni)
Allt hänger på viljan i det här fallet. Innan jag blev pestsmittad fick jag en förfrågan från Bo Lindman om jag ville bidra med att leda ett förändringsarbete i Framtidsutskottet/-gruppen. Det efter att jag förklarat en metod för honom med vilken man identifierar problem i ett system (t.ex. en ideell förening eller ett kamratgäng) som grundas på att deltagarna gör jobbet medan moderatorn/konsultens enda uppgift är att tillhandahålla metoden och föra arbetet framåt. Efter det hörde jag aldrig ifrån honom mer i det ärendet.

Eftersom detta är ett kamratgäng som grundar sig på vårt gemensamma intresset för historisk banracing och att vi hjälper varandra med det var och en är bra på och så gott vi kan och förmår, bidrar jag naturligtvis med min kunskap och mina erfarenheter inom mitt område – organisationsutveckling – om någon efterfrågar det. 

PS! Känner mig för tillfället rätt nöjd med detta inlägg samt ser fram emot positiv och konstruktiv feedback. Elakheter undanbedes medan fakta och personliga synpunkter emotses med intresse och tacksamhet. Nyss hemkommen från kvällens meditation i stans buddisttempel har jag involverat er alla i min Metta Bhavana-meditation. DS!

Henrik H

#13
Tack Dan för ett litet protokoll och välkommen tillbaka Kjell!

Jag pratade just med Henry och han tar även i år hem däck se separat tråd

/Henrik




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Reggazzoni

Instämmer med Henrik; Tack Danne!

Det var ju kul att se att det finns lite framåtanda i alla fall, även om det (en smula förvånande) kommer från förbundet. Finns det mer information om den här fristående Formel Ford-klassen? Ska den köras i samband med RHK´s tävlingar, eller hamnar den någon annanstans? SSK? STCC? När i framtiden ska den sjösättas? Ska den köras enligt det "Engelska" regelementet (smidda vevaxlar etc.)? Kommer "våran" FF-förening (om den nu finns) att vara delaktig även i den klassen, eller ska det vara något fristående?

Nu känns det ännu mera angeläget att ha en fungerande FF-hemsida, då ju det här forumet ska handla om RHK´s angelägenheter.

Det var också glädjande att se att det finns en klassmamma, jag trodde hon hade hoppat av.
("Där det finns kvinnor, där är det gott att vara" (Stormen,W. Shakespeare))

//Stefan
Team Vasebo Racing