Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Velodromloppet

Startat av knutspeed, 15 juni 2009, 08:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

knutspeed

Takk til alle for en kjempefin helg på Karlskoga, og spesielt til mine klassekamerater i 65/1300. Minien var en drøm, men det ble "lite" jobb på vår Imp - men alt fikk en lykkelig slutt!
Kul å treffe så mange kjente og ukjente fjes. Håper publiken fikk litt show også!

Vi sees igjen til neste år, men først er det Våler i Augusti!!
Birger Knutsen, Norge, Morris Cooper S 1275 #42 2004-2009. Nå forsøk på Sunbeam Imp...

allo

Ja tack för en fin show på Gelleråsen.
Enligt de som satt på läktaren så flög du ifrån oss andra.
Inför Våler så vill vi andra också få tanka samma soppa som du, var det någon form av raketbränsle ??
Grattis igen

Bengt Allo
racesmile

E_Solheim

Takk for fin helg og bra race.  Håper dog å få full fart på Cooper'n til Våler så vi kan leke i hop alle sammen! :)
Edwin Solheim, Norge - '64 Austin Cooper S
"RHK-medlem fra grannlandet" :)

RHK Forum Admin

Webmaster RHK

knutspeed

Bengt: Det må være alle Red Bull jeg drakk for å holde meg våken til å meka farsans Imp!  Beer

Birger Knutsen, Norge, Morris Cooper S 1275 #42 2004-2009. Nå forsøk på Sunbeam Imp...

allo

Birger
Är du säker på att inte du hällde en del Red Bull i bilen??

Bengt

Henrik H

Reportage i Nya Wermlands-Tidningen
http://www.nwt.se/sport/kt-sport/article542547.ece

Jag vill oxå tacka Atte för lånet av hans snabba Hawke Formel Ford 1600 i helgen  racesmile

Henrik




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

knutspeed

Bengt: Jag gjorde så har:

Birger Knutsen, Norge, Morris Cooper S 1275 #42 2004-2009. Nå forsøk på Sunbeam Imp...

Pelle Svensson

Jag har bildbevis på vad Allo tankade :-)
Förövrigt så var det kul att vara tillbaka i Kojeklassen igen,tack Håkan för lånet av bil.Nu var den där Gutten lite väl snabb och han var ju ung också så det fanns väl inga åldersspärrar.Vadslagningen och utmaningen med Bengtzon blev ju också genomförd så han lämnade på Söndags eftermiddagen över en blank och fin svensk krona,tack för den.
I FF så  gick det ju bra på Lördagen,men Henrik är ju snabb i vad faan han än sätter sig i,så där rök segern. Söndagen förstördes tyvärr av en allt för nitisk och arrogant dommare med ensam bestämmande rätt på tjyvstarter och som dessutom var ofelbar. Märkliga regler som jag aldrig tidigare haft erfarenhet av dök också upp.Denna start och måldommare har alltid rätt,INGEN har rätt att köra över hans beslut trots att startern,tio stycken på mål och start läcktaren,Henrik som stod i pole vid sidan av mej och tidtagningschefen säger att det inte var någon tjuvstart.Det går heller inte att lämna in protest mot hans beslut.Tycker i sak att det är bra med ofelbara människor men undrar om de finns i verkligeheten. Nej jag hoppas verkligen att vi slipper se den här människan mer i Historisk racing,han passar inte in i den atomsvär som finns runt vår hobby. En annan sak är också att man dömmer till en minuts tillägg varesig vi tjyvstartar på Gelleråsens åtta varv eller en timmes race på Anderstorp,borde inte tidstillägget vara kopplat till distansen?

knutspeed

Pelle, tja, ung? Tackar!!! Kolla MyLaps, om du ikke sov de første 2-3 varvene så hadde vi hatt en fight til siste meter! Det går bra fort, skummelt til at du er en "hyrförare" når alle vi andre ikke kjører noe annet enn koja....!

Synd med FF. Hoppas vi kan race sammen snart, du får ta med kojan til våler, men da vil jeg være #42!
Birger Knutsen, Norge, Morris Cooper S 1275 #42 2004-2009. Nå forsøk på Sunbeam Imp...

knutspeed

Birger Knutsen, Norge, Morris Cooper S 1275 #42 2004-2009. Nå forsøk på Sunbeam Imp...

Pelle Svensson

Birger,det är ju precis det jag menar,gamla gubbar behöver lite tid att komma i gång. Nästa gång på Våler som kräver jag tre uppvärmningsvarv enbart för mej.
Tack för din film på YouTube.:-)

allo

Pelle
Du är inte ensam gammal gubbe dessutom har du en körvana som knäcker de flesta.
Du har dessutom en del fula knep som att bjuda på kaffe ock så vidare.
Vi kräver 2 hela dagar träning på Våler innan tävlingen för att ha en chans.
OBS detta är inget vad.
Bengt A

Pelle Svensson

Vad tusan Allo är det så att du vill ge mej svartflagga redan på Lördagskvällen :-)?