Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Startförfarande Kinnekulle 2017

Startat av Reinspeed, 01 april 2017, 17:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Reinspeed


I Kinnekulles inbjudan står:  Efter Saftey Car, rullande start med ljussignal.
Minns jag fel eller bestämdes det inte i Tylösand att i år skulle vi starta period-specifikt även på "Kullen" med stående start ?   racesmile

Mvh / Reinhold
If you can't drive fast with 58HP you can't drive fast with 500HP either.

Anders Jensen

Det har jag också ett minne utav Reinhold men jag hittar tyvärr inga anteckningen från mötet.

/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Patrik Åström

Hej, så som jag minns det var att vi i så stor utsträckning som möjligt vill ha stående start med flagga. Nu är det ju så att vi endast kan lämna detta som förslag till våra arrangörer förutom på just Velodromloppet som vi arrangerar själva.

Jag har pratat med SSK gällande startförfarandet som meddelat att de allra helst vill köra med rullande start vilket jag gett klartecken för.

Stående start kommer vi att ha på de övriga tävlingarna.

Flaggstart har vi på Velodromloppet, Gelleråsen samt Nostalgia Racing Days, Mantorp. Att fler race ska ha flaggstart kan vi inte räkna med då de helgerna har blandning av historisk och modern racing.

Se nu till att bli klara med bilarna så att vi får en stor uppslutning till vårt första race på Kinnekulle!
En föredetting!