Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Nostalgia Racing Days och Besserwissers

Startat av Perskarner, 21 augusti 2017, 20:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Perskarner

Snacka om sur eftersmak. Efter genomfört lopp på söndagen lyckades jag, trots en trilskande italienare, komma först i mål. Glädje. In i Park Fermé. Samling av folk. Ut ur bilen, fortfarande själaglad över segern. Detta förbyttes dock omgående av två självutnämnda observatörer/domare, varav den ene tokskällde ut mig efter noter, livligt ackompanjerad av 2-3 damer "som minsann hade sett vad som hade skett" , och den andre spydde galla över min körning och att jag borde diskas. Allt inför öppen ridå och med ett stort antal lyssnade åskådare. Båda "domare" är dessutom mina förarkollegor (vid detta tillfälle dock åskådare). Jätteförvirrad och framförallt förtvivlad. Vad hade jag gjort? Beger mig till den av "domarna" påstått förfördelade föraren och frågar om hans syn på händelsen över mållinjen. Han säger direkt att hans krasch in i muren vid målgång helt var hans fel. Storsint av nämnde förare, och kommer sedan genom sitt team, och verifierar till mig, efter att ha studerat sin on-board-camera-film, att hans krasch helt var självförvållad, och att jag inte hade någon som helst skuld i den uppkomna situationen. Mycket stor lättnad, och tacksamhet inför en otroligt juste och ärlig förarkollega. En berg-o-dal-bana känslomässigt. Allt orsakat av två personer med en oaptitlig besserwisser-attityd, som i framtiden noga borde överväga sina ord innan man fäller förödande omdömen och synpunkter på saker man absolut inte har att göra med. Det må vara hänt att det såg annorlunda ut från åskådarplats, men att torgföra det som sanningen vittnar endast om personernas dåliga omdöme. Inblandade parter borde vara rätt personer att bedöma situationen, inte personer på läktaren, långt ifrån händelsen. Jag mådde mentalt riktigt illa av denna oförtjänta behandling, och jag skulle rekommendera vederbörande herrar om en offentlig ursäkt för sitt oacceptabla sätt att hantera mig. Det återstår dock att se om man har kurage nog att erkänna sitt fatala övertramp och behandling av en förarkollega !?         
Per S #42

Reinspeed

Hej Per 

Redan i början på den sent startade racing karriären , fick man lära sig grundregeln att eventuella missöden ute på banan "aldrig" skulle diskuteras i direkt efter ett race och definitivt aldrig med hjälmen på.   

   Som åskådare till söndagens heat 2 såg jag den av Per beskrivna målgången som från publikplats inte såg riktigt bra ut. 
Då gjorde jag den stora tabben att prata med Per om den händelsen. Vilket tydligen ett flertal andra personer har gjort. Hur Per uppfattade  "after race " situationen kan man ju tolka i det han skrivit här i tråden.  Förare reagerar olika på den här typen av adrenalin påslag. Jag har bidragit men " tok-skällde och spydde gala" det får någon annan av de som Per stötte på efter racet ta på sig. 
Vi har talats vid i telefon och jag förstår den berg och dalbana hans sinnesstämning varit i när han kommer först över mållinjen och sen kanske ändå inte samtidigt som han kunde ha varit orsak till Tobbes resa in i muren och till detta en som Per beskriver hätsk stämning.  Sakfrågan finns inte då Tobbe inte protesterat och tävlingsledningen inte haft något att invända.    The fat Lady can start to sing !   
GRATTIS Per till en välförtjänt seger  :Y:

  Vill härmed be dig Per Skårner om ursäkt för den del i det här som jag bidragit till . Glömde för ett ögonblick grundregeln.

Reinhold Daubner
If you can't drive fast with 58HP you can't drive fast with 500HP either.

Perskarner

Per S #42