Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Mixade heat och prispall

Startat av clarsson, 09 november 2017, 16:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clarsson

Som deltagare i en av de mixade heaten, A-D och FJ, vill jag framföra lite konstruktiv kritik till arrangörerna
Vi är glada över att dela heatet med våra vänner i A-D, ingen av klasserna kan ju köra ett separat heat så länge som antalet förare är så litet.
Fartmässigt så skiljer det ju en hel del men det sköts körmässigt oftast på ett bra sätt, men resultatet blir ju inte sällan att A-D hamnar längre ner i prislistan.
Föreslår därför att prispallen ska bestå av 1:an 2:an och 3:an i resp klass och inte som i Falkenberg där A-D helt ignorerades
/Christer

lotsen

Gäller väl i åtskilliga heat, d v s med flera FIA-klasser? Riskerar att bli en väldigt massa prispallar/utdelningar, eller?
Kan vi upprätthålla intresset bland publiken (och oss själva?) så länge?
Anders Lotsengård 070-580 13 83

clarsson

En motfråga, har vi råd att "missgynna" förare från några klasser med risken att dom inte längre ställer upp på tävlingarna.

Bo Lindman

Om man inte har prisutdelning efter varje heat, utan under lunch och efter sista heat, så kan man ge mer tid för flera klasser i resp. heat. Ska jag vara ärlig så tror jag inte publiken tycker prisutdelning är den viktigaste upplevelsen för dem på läktaren. Men full respekt för att deltagarna har en annan uppfattning.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Pelle Svensson

Är det två klasser så ta den ena till prispallen på Lördagen och den andra på Söndagen. Är det sex klasser i heatet så får man göra det över tre helger osv.
Prisutdelning på söndag efter tävlingarnas avslut fungerar inte. Hur många är kvar i depån efter tre på Söndagen ?

clarsson

Ja så gjorde man ju på Gälleråsen och jag tror det uppskattades

Bo Lindman

Det viktiga är nog att det inte blir för utdraget för publiken, de gånger vi har någon....
När vi kör för tomma läktare och mest för oss själva är det väl bara ljudrestriktionerna efter ett visst klockslag som begränsar oss.
En annan aspekt jag märkt både som mediarepresentant/fotograf och som speaker är att ibland segar prisutdelningen till och drar ut på tiden då förare pratar av sig innan prisutdelningen, då någon ska arguemtnera med tävlingsledningen eller tekniker, eller bara inte insåg att det blev en pallplats till slut.
Effekten blir att prisutdelningen inte helt sällan sammanfaller med starten av nästa heat. Knappast optimalt och inte respektfullt vare sig mot de som står på prispallen, eller de som kör eller följer nästa heat.
Det man nog ska försöka undvika om man kör prisutdelning för flera heat efteråt, är att inte samla alla heaten till dagens slut. Klarar man av de man kan under dagens pauser, så kanske det handlar om 3-4 heat max. Då brukar merparten faktiskt stanna kvar. Men visst ligger det lite i det du säger Pelle.
Svårt att få detta så det blir bra för både publik och aktiva.

Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Patrik Åström

Det är inte lätt att få alla nöjda och det blir inte lättare av att det är fem olika arrangörer under säsongen. Men det är en god tanke där sammanslagna heat får dela på lördag och söndag.
En föredetting!

Anders Jensen

Prisutdelningen på Ahvenisto i Finland fungerar helt utmärkt trots mixade heat.
Den görs snabbt och effektivt i direkt anslutning till Parc Fermé.
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"