Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Bojkott från 1000-cupen???

Startat av Reggazzoni, 01 augusti 2017, 22:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Reggazzoni

Jag tänkte ta med farsgubben till Mantorp Park i augusti för att titta på skojiga bilar från hans ungdom (Jag gissar att han skulle gilla 1000-cupen,han körde mycket DKW). Nu ser jag i anmälningslistan att 1000-cupparna verkar bojkotta Mantorp-tävlingen, bara 11 anmälda hittills. Varför då? Det brukar ju vara minst det dubbla. T.o.m FF1600-bilarna är fler! Vad har hänt? Gillar ni inte östgötar? Har ni senare semester? Eller är bilarna allergiska mot långa rakor?

Nä, fler underliternbilar måste det vara, annars vill jag ha rabatt på entre-avgiften!

//Stefan

Team Vasebo Racing

Anders Jensen

Anmälningstiden har inte gått ut ännu så du får lugna dig Stefan. Det kommer säkert bli ett bra heat.
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Anders Jensen

#2
Vet inte om du fick någon rabatt på entréavgiften.
Det blev ju tyvärr bara 15st och vad det beror på vet jag ej men att två åker i annat heat och
vi var tre bilar som åkte över till Hämeenlinna för delta på deras 50års firande av Ahvenistobanan, bidrog säkert lite.

Med vänlig hälsning
Anders
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Reggazzoni

Nä, det blev allt till att betala fullpris i alla fall... Men FF-gänget blev ju av någon anledning i motsvarande grad större, så jag tycker ändå att jag fick valuta för slanten.

Nu får vi se fram emot en ny härlig sommar med historisk racing; Det lär komma en hel skock Formel Junior-bilar till Velodromloppet har jag hört. Och Anderstorps 50-årsjubileum får man ju inte missa heller.

Kör så det ryker!
Stefan

Team Vasebo Racing

L-G Sjöberg

Risken finns ju att några Formel Junior kör sönder veckorna innan Velodromloppet, men förhandsintresset pekar på att bli två fulla heat med ett 20-tal bilar vardera för FJ kategori E (1958-1960) och FJ kategori F (1961-1963).