Författare Ämne: Mantorp Classic  (läst 1003 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad MatsB67

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
Mantorp Classic
« skrivet: augusti 09, 2019, 17:23 »
Halloj på er,vadan det dåliga antalet ”småbilar” i std65  gänget,Mantorp brukar ju ändå locka fler än 5-6 icke V8 bilar??!
Mats
« Senast ändrad: augusti 09, 2019, 22:30 av MatsB67 »

Utloggad Reggazzoni

  • Senior
  • ***
  • Antal inlägg: 75
  • Olof Stefan Fredrik Lundgren
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #1 skrivet: augusti 10, 2019, 20:03 »
Samma visa som förra året. Kanske är Mantorps långa raka för påfrestande på mindreänliternmotorer? Kanhända blir det bättre om de får åka korta/Norra slingan istället???
Låt oss i alla fall glädjas åt den höga anmälningsfrekvensen hos landets F3-åkare, de har verkligen ryckt upp sig på sistone!
Racing is life. Anything that happens before or after is only waiting.

Utloggad MatsB67

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #2 skrivet: augusti 11, 2019, 10:35 »
Ja det är roligt att den klassen växt👌🏻
Så hemsk o lång är ju inte raksträckan,men visst kan det vara en orsak,för många år sen kördes ju långa banan på lördagen och korta på söndagen,kanske dax att återuppliva detta för att se till att vi har startfält som fyller griden.

Utloggad hylle

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #3 skrivet: augusti 11, 2019, 15:41 »
Dåligt antal startande? I 65 klassen inte svårt förstå. Sitta ensam på långa rakan hur kul är det. En bil i varje kurva publikvänligt?
Detta är vi många som påtalat sedan många år tillbaka. Det finns ju en kort bana både på Mantorp och Anderstorp. Då blir de ju racing.
Och dessa långa heat! Glädjande var då vi gjorde namninsamling senast på Velodromloppet 95% skrev på omgående. Och vi fick färre varv. Till glädje för alla, bra jobbat av alla inblandade där. Nej nyheterna kommer inte ofta.
Startnr 71 Anders Hylén

Utloggad Reinspeed

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #4 skrivet: augusti 11, 2019, 16:52 »
Samma frågor kommer upp år från år speciellt från några av småvolyms standardbilarna i klass E-F. De startandes antal i dessa klasser har krympt ner till premiär-tävlingsnivå (Kinnekulle ). 
Det är för sent att ändra något nu för att locka fler i år. Men inte för sent för att få de som kommer i år att trivas. 
If you can't drive fast with 58HP you can't drive fast with 500HP either.

Utloggad MatsB67

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #5 skrivet: augusti 11, 2019, 23:10 »
Förstår vad du menar Anders men tex hade vi varit 25-30 bilar till start som det har varit (förvisso några år sen) så hade man ju inte varit ”själv” på rakan utan nån eller några att åka med,vi kan ju inte klaga bara på banan som varit sig lik i 50år😉
Har det kommit upp till dem som planerar tävlingen om önskemål tex om racetid eller korta banan?

Utloggad Patrik Åström

  • Administrator
  • Rutinerad
  • *****
  • Antal inlägg: 210
    • Visa profil
    • Impuls Racing
SV: Mantorp Classic
« Svar #6 skrivet: augusti 12, 2019, 06:58 »
Hej, det är som tidigare sagts inte lätt att vara alla till lags. Vi tar tacksamt emot förslag på hur vi ska arrangera tävlingarna. Det underlättar betydligt om klassrepresentanterna kan samordna och komma in med ett önskemål från klassen. Nuvarande preliminära tidsschema har legat ute sedan tidigt i våras dvs det har funnits god tid att komma in med synpunkter.

Ang körtid får vi ofta höra att det är för lite sådan men när vi kan erbjuda längre så är det för långt.

Vad är en bra körtid?

Hälsningar /Patrik Åström

PS vänligen skriv under era inlägg med era namn, trevligare när man vet vem man kommunicerar med DS
Ledamot i RHK:s styrelse och f.d. Formel Vee-pilot.

Utloggad MatsB67

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #7 skrivet: augusti 12, 2019, 08:50 »
Hej Patrik,låter väl som en bra väg att gå,tyvärr är det väl så att std65 gänget inte har nån klassrepresentant idag eller?
Sorry,trodde namnet stod i användaren men icke  :-\
Mats Bergelin

Utloggad Patrik Åström

  • Administrator
  • Rutinerad
  • *****
  • Antal inlägg: 210
    • Visa profil
    • Impuls Racing
SV: Mantorp Classic
« Svar #8 skrivet: augusti 12, 2019, 09:48 »
Hej, tyvärr saknar vi representant där. Vi får hjälpas åt att hitta någon som är villig att hålla ihop klassen!
Ledamot i RHK:s styrelse och f.d. Formel Vee-pilot.

Utloggad Reinspeed

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #9 skrivet: augusti 13, 2019, 00:06 »
Ska vi tolka det som att för småbilarna blir det ännu ett år med mugghållare och kaffetermos på rakan. Nu har vi kört den långa varianten några år och startfälten har minskat undan för undan. Nått måste göras.

Skulle själv inte starta men eftersom Mantorp räknas i RM så känner man sig tvungen. Hoppas att GTR Motorpark (Eskilstuna) blir färdig och får en ban/tävlingsorganisation som duger. Kan ta tid så risken är att att man lagt av med racingen till dess !
If you can't drive fast with 58HP you can't drive fast with 500HP either.

Utloggad Bo Lindman

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #10 skrivet: augusti 13, 2019, 01:08 »
Du får trimma lill-fian lite till Reinhold, gick utmärkt även på Mulsanerakan utan mugghållare  8)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Utloggad MatsB67

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #11 skrivet: augusti 13, 2019, 09:54 »
Kan väl inte vara så svårt o få till att köra korta banan tex på söndagen,det har ju gått förut så varför inte,krävs inge mer personal utan snarare tvärtom och vi får tightare fält vilket jag tror skulle uppskattas av alla!?
Mats

Utloggad Mr Mustang

  • Senior
  • ***
  • Antal inlägg: 67
  • Christer Andreassen 1965 Mustang
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #12 skrivet: augusti 13, 2019, 16:10 »
Ett förslag till, slå ihop GT-65 - STD-65 som man gör i vissa andra länder, stort härligt startfält. Priser och poäng klassvis och motorvolym gör att fler får chans att hamna på prispallen racesmile flag :Y:
Mr Ralt

Utloggad MatsB67

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #13 skrivet: augusti 13, 2019, 16:24 »
Ett bra förslag det oxå,2 startfält med mindre än 20bilar är inte roligt för nån,allra minst publiken,då är klart bättre med 1 stort fält!!👍🏻
Mats

Utloggad L-E Danielsson

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #14 skrivet: augusti 13, 2019, 17:30 »
Jag gillar långa banan med lång körtid :) Hälsningar #36 TT-Saab