Författare Ämne: Mantorp Classic  (läst 2805 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Patrik Åström

  • Administrator
  • Rutinerad
  • *****
  • Antal inlägg: 210
    • Visa profil
    • Impuls Racing
SV: Mantorp Classic
« Svar #15 skrivet: augusti 13, 2019, 19:38 »
Vet inte vad ni anser som krävs för att en ban/tävlingsorganisation ska räknas som duglig men vi försöker så gott vi kan. Ni är välkomna att kontakta mig direkt med era synpunkter.

Det har nu gått ett år sedan vi körde långa banan på Mantorp och inga önskemål från klassen förutom här har kommit in om att få köra korta banan så vitt jag känner till.

Är det klassens önskemål att köra korta banan så ska jag i så fall se vad som kan göras - men det måste först komma som ett samlat önskemål från era klassrepresentanter.

Vad kommer de som tycker om långa banan säga?  ;)
Ledamot i RHK:s styrelse och f.d. Formel Vee-pilot.

Utloggad Mr Mustang

  • Senior
  • ***
  • Antal inlägg: 67
  • Christer Andreassen 1965 Mustang
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #16 skrivet: augusti 13, 2019, 20:01 »
Tack Patrik och ni alla i RHK, ni gör ett mycket bra arbete med allt fix på racehelgerna, faktiskt bland det roligaste helgerna på hela sommaren 8) Det där med kort bana och färre varv är bara trams, klart att vi ska köra så mycket och långt det bara går på vår relativt korta säsong. Ser fram emot fullt ös på Mantorp Classic Festival flag
Mr Ralt

Utloggad lotsen

  • Senior
  • ***
  • Antal inlägg: 93
  • Anders Lotsengård
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #17 skrivet: augusti 14, 2019, 12:18 »
Förstår inte gnället! Det har väl alltid, även i historisk tid, funnits banor som är "långa" med dito raksträckor! Eller har Nurburgring och Spa tillkommit på senare år?
Man får faktiskt ta seden dit man kommer och behöver inte alltid lufta sina särintressen.

I linje med "långraksträckegnället" kanske vi med lite större bilar som på dessa längre banor äntligen nästan kan varva ur på åtminstone näst högsta växeln, ska börja klaga på/inte anmäla oss till de i serien ofta förekommande "småbanorna" (som jag inom parentes också tycker är trevliga att köra på!)?

Heder år RHK och dess medarrangörer som ser till att vi har omväxling på banorna under våra trevliga racehelger!
Anders Lotsengård 070-580 13 83

Utloggad Färsking mas

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Heat indelning
« Svar #18 skrivet: september 15, 2019, 12:46 »
Intressant att höra era synpunkter för mig som nykomling i racing. Jag har en 998 bil period G1 och har till klassrepr. Framfört min tankar om heat där jag som nybörjare kör med betydligt potentare bilar, camaros, volvo
mm. Jag tycker att i stället för att ha årsklasserna som strikt indelning så kan förhållande vikt/effekt vara ett sätt
att få jämnare heat. För publiken är heat där få bilar sprids ut över halva banvarvet svårt att överblicka och tämligen ointressant. Tusecupen är stor men också rätt likriktad, det är svårt att hitta andra intressanta bilar som är konkurrenskraftiga, tex min Imp 66:a har säkert svårt slåss med de bättre i cupen men är en ny intressant bil.
Med få startande i heat är det viktigt att skapa tight racing genom att ha likvärdig bilar, årsmodellen har ingen betydelse för åskådaren. Vi kommer på olika sätt alltid att ha mixade startfält men måste se till att alla heat ger
publiken och förarna roliga race. Hur kul är det inte se en hundkoja eller en escort jaga en betydligt större bil.
 

Utloggad hylle

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
SV: Mantorp Classic
« Svar #19 skrivet: september 17, 2019, 19:23 »
Gillar att du Färsking Mas som nykomling tycker till. Det behövs. Hälsar Anders.