Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

dæk i formel 3

Startat av peter holst, 03 november 2019, 16:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

peter holst

jeg planlægger at køre nogle løb i jeres serie i 2020 i min formel 3 fra 1988. jeg har brug for at vide, om der er valgfrie dæk eller om man skal køre på samme dæk?
hvornår kommer løbskalenderen for 2020?

L-G Sjöberg

Däcken är fria inom ramen för Appendix K.

Tävlingskalender:
15-17 maj Kinnekulle
12-15 juni Karlskoga
2-5 juli Knutstorp
21-23 augusti Mantorp
18-20 september Falkenberg

peter holst

kan ikke finde appendix k - hvad står der om dæk i forhold til formel 3

L-G Sjöberg


L-G Sjöberg

Här är en bättre länk https://www.fia.com/historic-regulations. Article 8 i Appendix K handlar om däck.

T.Rådmyr

Vad jag har förstått är det ingen upphandling och bestämmelse i den Svenska serien utan deltagarna kör på det de har tillhands, sedan köper väl de flesta Avon när det är dags för nya men det är väl ingen som ifrågasatt vad man kör på eller protesterat.

peter holst

pirelli er meget hurtigere end avon - derfor er det vigtigt at vide om de er lovlige

L-G Sjöberg

Ställ frågan direkt till någon av RHKs tekniker. Du hittar mailadress till L-G Widenborg och Conny Johansson på RHKs hemsida under "Kontakt".

peter holst

det ser ud til at man skal bruge AVON dæk, hvis man deltager i et FIA løb og bilen er ældre end 1984.

konklusionen må være at man i en 1988 F3 har frie dæk :)

Henrik H

Har det inte varit en diskussion hurvida det skall vara diagonal alt radialdäck?




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

ulrik

Hej Formel (3) Slicks Entusiaster

Det har vårit kul at deltaga i to race i Sverige. Det er underbart at ni har så mycket F3are i Sverige. Fantastiska banor och flinka och venliga menniskor. Proffesionelle avvekling på banorna ochså ( Mantorp och Falkenberg)

Der er kun en ting jeg kunna önska for denna serie - och det är at man får et däckreglement. Annars tror jeg bare det blivar en konkurrens om hvem som hittar de snabbaste däck. Jeg kan redan läsa her at en kommande deltager spekulerar i hvilket däck är snabbast - det er vel inte kul at konkurrera på det sättet?

Jeg er ved at läsa upp och skaffa mig olicka reglement och det ser ut som om at Avon er det foretrukne i de olicka serier. Geoff Lees Trophy. HRA i Tyskland och app. K har alla en eller annan form for Avon däck.

Selv kör vi på Avon A37 (diagonal) men tänkar på at bygga om voran Ralt RT30 til radial däck for at kunna köra i UK

Selvom vi inte er medlemmer af RHK hoppas jeg at ni vil upfatta detta inlägg positivt. Vi vil inte bestämma nogonting. Men hoppas at kunna påverka F3 klassen.

De bästa hälsningar

Alexander og Ulrik Weiss (fra Danmark)


T.Rådmyr

Hej allihop i Formel Slicks,
Ser väl inte däcken som något problem alls egentligen, så länge det är så få bilar i klassen och F2, F3:or, Formel Opel, Formel Ford 2000 dessutom har gemensam prisutdelning så tror inte jag att däckmärket har någon större betydelse. Prestandan på bilarna har nog mer med skicket, årsmodeller samt inte minst kapaciteten på oss förare att göra än vilket däckmärke vi använder, jag själv köpte Dunlop i somras då jag fick bäst pris av dem annars hade det nog varit enklast att fortsätta med Michelin som bilen rullat på hela tiden innan. Kommer vi upp i 12-14 bilar på gridden och Racen börjar bli tajta kan vi väl diskutera diverse regler som eventuellt ska tillämpas under en övergångsperiod, annars bör vi nog se mellan fingrarna och tillåta det mesta för att få mer intresserade och inte skrämma iväg någon. Det har ju varit meningen att det ska komma ut fler bilar men tyvärr verkar det inte vara någon rusning, så vi får inte skrämma dem utan försöka locka ut dem om inte det är för stora avvikelser och bastarder som dyker upp  ;). De som tänkt åka utomlands får väl köra på det som krävs i respektive serie, jag tror inte de kommer ha några problem att hävda sig i Sverige för konkurensen  kommer nog vara betydligt större dit de åker än här på hemmaplan. Men det är bara mina personliga tankar jag skrivit ner här. //Thomas R