Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Årets säsong vs Coronakaoset?

Startat av lotsen, 25 mars 2020, 08:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lotsen

Ingen respons i ämnet "Frågor till styrelsen", så jag lägger in det här också, och ser om det händer något!  ???

Pågår det några diskussioner ang årets första tävlingar - bedömer styrelsen att de kommer att kunna genomföras?
Anders Lotsengård 070-580 13 83

Patrik Åström

Hej, jag har varit in kontakt med SSK och de hoppas fortfarande på att kunna genomföra tävlingen. Som det är just nu är det svårt att sia om framtiden men vi håller våra tummar.

En viktig fråga är hur många deltagare som vi kan räkna med vilket f.n. är svårt att veta. Det finns ju en gräns för hur mycket det ska få kosta klubben att genomföra en tävling. Just nu är det endast 38 anmälda. Har ni för avsikt att delta om det blir en tävling så ber jag er att anmäla er. Ni har ju möjlighet att avanmäla er fram tid torsdagen före tävlingen om det skulle behövas.

Styrelsen har möte på fredag och då kommer Corona och hur vi ska agera komma upp.
En föredetting!

T.Rådmyr

Många avvaktar nog på om beslut på om det ska köras eller att de själva eventuellt kommer drabbas av Corona, men som du skriver så går det ju avanmäla sig så det kommer nog in fler anmälningar efter denna tråd. Jag själv ska se till att anmäla mig snarast.  :)

Eva-Lisa

#3
Lägger ni ut en uppmaning på FB också att anmäla sig till Kinnekulle?  Fler kanske ser då  racesmile  flag
/ Eva-Lisa

Eva-Lisa

SSK har flyttat testhelgen till 16-17 maj . RHK-tävlingen till i höst  se sskserien.se
/ Eva-Lisa

Patrik Åström

Hej, SSK har lag ut info lite för tidigt. Det är en idé om vi tvingas flytta vår tävling men än så länge ligger vi kvar den helgen. Vi försöker samtidigt hitta ett reservdatum till efter sommaren om så kommer att behövas.
En föredetting!

Patrik Åström

Ändringar i RHK's kalender
SSK har tvingats att flytta Kinnekulle Classic som arrangeras för RHK's klasser. Det nya datumet är 5-6 september.

RHK och arrangörerna av våra tävlingar arbetar hårt för att vi ska kunna få till en säsong även detta speciella år. Vi måsta alla vara flexibla och anpassa oss till det rådande världsläget. Att följa myndigheternas instruktioner är viktigt för alla just nu.

Förutom att försöka hitta alternativa tävlingsdatum om vi tvingas att flytta en helg tittar vi även på vad det innebär att köra tävling publikfritt om så kommer att krävas.

För RHK känns det viktigt att vi ska kunna erbjuda så många tävlingar som möjligt i år även om det blir tätt mellan tävlingshelgerna.

Som det ser ut nu är planen:

15-17/5              Kinnekulle Classic Flyttad till 5-6/9

12-14/6              Velodromloppet, Gelleråsen

3-5/7                  Svenskt sportvagnsmeeting, Knutstorp

21-23/8              Mantorp Classic Festival

5-6/9                  Kinnekulle Classic (nytt datum)

18-20/9              Falkenberg Classic

16-18/10           Velodromloppet, Gelleråsen (Reservdatum)

Vi vill också påpeka vikten av att ni anmäler er i god tid. Detta för att arrangörerna ska veta vilka förutsättningar de har att jobba med. Lika viktigt är det att ni avanmäler er när ni vet att ni inte kommer att delta på en tävling.
En föredetting!

Eva-Lisa

Vid anmälan till alla säsongens tävlingar går det snett i systemet pga av att jag är anmäld till Kinnekulle i maj, det går inte att anmäla sig.   Admin för entre´
behöver göra en flytt av anmälningarna till september eller avanmäla och meddela de personer det gäller.   
/ Eva-Lisa

Patrik Åström

#8
Hej Eva-Lisa, tack för info. Vi kollar upp detta snarast.
En föredetting!

Patrik Åström

Info ska nu har skickats till alla anmälda om att deras anmälning har flyttats. Har ni problem med systemet kan ni kontakta Bengan.
En föredetting!

Mikael Blom

Citat från: Eva-Lisa skrivet 05 april 2020, 21:54
Vid anmälan till alla säsongens tävlingar går det snett i systemet pga av att jag är anmäld till Kinnekulle i maj, det går inte att anmäla sig.   Admin för entre´
behöver göra en flytt av anmälningarna till september eller avanmäla och meddela de personer det gäller.   

Hej!

Vi har flyttat alla anmälningar i till Kinnekulle Historic Meeting i maj till september. Detta ska inte påverka anmälan till någon annan tävling. Men tänk på att inte anmäla er till Kinnekulle Historic Meeting i September om ni redan har anmält er tidigare när den skulle köras i maj. Då blir det dubbelt och systemet kommer inte att godkänna anmälan.

Vid minsta fundering, maila oss på kontakt@eventsupport.se eller ring 0531-69 00 33

Med vänlig hälsning, Mikael Blom, Eventsupport Sweden AB

Eva-Lisa

/ Eva-Lisa

Eva-Lisa

Hörde att Velodromloppet är flyttat . Så står det inte på hemsidan. Vad gäller?  racesmile
/ Eva-Lisa

Patrik Åström

Hej, det ryktet är helt felaktigt. Vi kan just nu bara avvakta och se vilka möjligheter som ges framöver. Våra tre alternativ kvarstår. 1. Köra precis som vanligt 2. Köra utan publik 3. Flytta tävlingen till oktober.

Vi håller tummarna att att vi snart kan återgå till det normala.

Hälsningar /Patrik
En föredetting!

lotsen

Finns det någon idé om när ev beslut om Gelleråsen tas? Köra eller inte?
Anders Lotsengård 070-580 13 83