Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Im-skydd

Startat av Reggazzoni, 14 juni 2020, 12:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Reggazzoni

Ni som åker öppna bilar och har integralhjälm kombinerat med glasögon, hur gör ni för att hålla imman borta från visir och glasögon när det regnar? Inte så aktuellt idag kanske, men snart är det höst...

mvh
Stefan
Team Vasebo Racing

Pacman

Jag åker hoj sedan många år, i sol och regn.
Det finns speciell im-spray (biltema m fl.) man lägger på visiret som ska förhindra im-bildning.
Funkar väl så där i min mening.
Jag brukar vaxa mitt visir med vanlig bilvax.
Förutom att hjälpa mot imma så förhindrar det även vattendroppar att fästa mot visiret, de bara glider av hur lätt som helst.
Hjälper också mot insektskadaver...
Vaxa insidan görs bara med visiret avmonterat så det gör jag bara en gång på våren.
Utsidan däremot vaxar jag lite då och då. 

L-G Sjöberg

Det brukar räcka med att hålla visiret en aning öppet i underkant. Förr i tiden, när man inte kunde låsa visiret i aningen öppet läge, så hände det att man tejpade dit en mutter (eller liknande) som gjorde at det inte stängde helt.  Förekom också att man borrade ett antal små hål i visirets nederkant, men vet inte om det är tillåtet med nuvarande krav på godkända hjälmar.