Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

RHK-cupen 2016 - Deltävling 2 - Velodromloppet Historic GP

Startat av David Hagman, 30 mars 2016, 18:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik Åström

Hej, i startbekräftelsen står det 08:15 och det är den tiden som gäller även om det i inbjudan och på tidsschemat stod 08:00. 08:30 har jag inte sett alls.

Tills något annat meddelas är förarsammanträdet 08:15 vid besiktningshallen.

Ses snart! 
En föredetting!

L-G Sjöberg

Citat från: Emil Larsson skrivet 07 juni 2016, 21:50
Hej.
Fick startbekräftelse häromdagen, Förarsammanträdet på lördag står angett som både kl.8 och kl 8:30. Vilket är det som gäller? Ser framemot Velodromloppet, Häftigt med två Focus bilar i samma heat (FJ). Har det hänt förut? Ens under perioden?

Syns på Gelleråsen.

Emil #46, GTS-65.

Utan att kolla i gamla resultatlistor så vågar jag nog påstå att det förekommit två Focus-bilar i samma heat, men det var 1961 och möjligen 1962 då både Mk I och Mk III kördes samtidigt.  Ytterligare en ny bil i heatet, förutom Petters Focus Mk IV, är Christer Larsson som kommer i en Cooper T52.

Emil Larsson

Tänkte väl att du skulle veta Sjöberg. Nästa häftiga grej med FJ på Velodromloppet är ju att det är 5 (!) svensktillverkade FJ på startplattan. När hände det senast? Nu kanske du behöver titta i listorna Sjöberg?! ;)

Emil
#46, GTS-65

Henrik H

#18
Hej
Även om Petters Focus ser klar ut är det osäkert om det blir något kört, men den kommer dit iaf  racesmile





Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

L-G Sjöberg

Citat från: Emil Larsson skrivet 12 juni 2016, 12:24
Tänkte väl att du skulle veta Sjöberg. Nästa häftiga grej med FJ på Velodromloppet är ju att det är 5 (!) svensktillverkade FJ på startplattan. När hände det senast? Nu kanske du behöver titta i listorna Sjöberg?! ;)

Emil
#46, GTS-65
För att svara på när vi hade 5 svensktillverkade FJ i depån senast så behöver man inte titta i några listor.  Det var faktiskt vid Velodromloppet förra året, då vi hade Focus Mk III, Swebe/Cooper, MRS-Saab, Spider Mk II och Effyh-Fiat, men Ronny's Effyh-Fiat är ju inte riktigt färdig för startplattan ännu ;).  För att hitta fem startande svenskbyggda FJ i samma race så får man gå tillbaka till förhistorisk tid, nämligen till Velodromloppet 1964.  Då startade följande fem:  Focus Mk IV (P-O Zetterström), Sell Jr (Stig Säll), Sibre (Stefan Björk), Gason II (Yngve Wallin), Swebe/Cooper (Ove Pettersson).  Dessutom var Svenharry anmäld med sin Spider Mk II, men han startade inte. 

Perskarner

En fundering efter att Velodromloppet nu är genomfört; jag kanske är den ende som tycker att det var osedvanligt mycket dumdristiga körningar med många "plåtkontakter" som följd, och undrar nu om det inte är dags för ledningen inom RHK att fundera över hur detta ska stävjas ? eller är detta acceptabelt, och nivån av påkörningar rimlig enligt styrelsen ? Vid varje förarmöte, på varje deltävling, står tävlingsledaren och pläderar för juste och vårad körning, men vad gör man åt det när det händer ? Att ha regler och förmaningar utan repressalier är ju helt bortkastat !

Jag kunde på nära håll notera hur danskarna, i deras sista deltävling på Knutstorp i oktober förra året, attackerade problemet med "plåtkontakt". Vid minsta antydan till närkontakt blev de inblandade, direkt vid infart till parc fermé, uppkallade till domarna för att redogöra för händelseförloppet.

Det hade varit intressant att få någon form av respons från någon inom styrelsen hur man ser på detta ! Tackar på förhand !
Per S #42

Patrik Åström

Hej, eftersom jag inte sett ett enda race under helgen så har jag svårt att säga om det var osedvanligt mycket dumdristiga körningar. Däremot vill jag understryka att det aldrig är acceptabelt att köra på någon annan och det tror jag att RHK varit väldigt tydliga med.

Styrelsen tar din fråga till sig och återkommer på lämligt vis med hur vi går vidare.

Uppmanar alla att ännu en gång läsa regelverkets "RA 5.8.2 Tävlandes uppträdande på banan".
En föredetting!

Flat-out-Frank

Citat från: Patrik Åström skrivet 11 april 2016, 20:28
Hej, kul att du anmält dig. Alla uppgifter om tävlingen samt hur du ska betala hittar du i inbjudan. Gå till RHKs hemsida och klicka på tävlingar så hittar du all info där.
Info on hur mycket och vart man skall betala anmälningsavgiften finns ej. Inbjudan finns heller inte.. :-(
Flat out Frank

Patrik Åström

En föredetting!