Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Knutstorp 2022 reportage

Startat av Perskarner, 07 juli 2022, 19:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Perskarner

Då jag läser läser Bengt-Åce´s referat från vår senaste tävling på Knutstorp känner jag ett starkt behov av att yttra mig.
I referatet står det att "På det fjärde varvet släppte Per Skårner ut olja i slutet av långa rakan. Det blev snorhalt och tre bilar for rakt ut i gruset". Det kanske är kutym att utse en syndabock i dessa referat, (jag har dock aldrig tidigare sett detta), och jag känner mig givetvis så.
Innan tävlingen bytte jag till  ny oljefilterhållare av modell "race", och samtidigt köpte jag splitter nya spunna oljeslangar från Minispares, UK, för att säkerställa att allt var av bästa kvalitet.
Nu är det just en av dessa slangar som var behäftad med ett fabrikationsfel, och metallen som skulle vara hårt pressad släppte, och oljan flödade.
En skarp reklamation och produkterna returnerade till UK, men tyvärr är skadan skedd. Ytterst beklagligt, och jag känner att jag behöver bemöta att bli "uthängd" på vårt forum !
Per S #42